Toon posts:

pc aan domein hangen via VPN verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sbs 2003 op lokatie X staan met een Draytec vigor 2200VG vpn/router.
op lokatie Y heb ik 2 xp machines staan met ook een Draytec vigor 2200 VG vpn/router.

de sbs2003 zit in de 192.168.23.x range en de 2 pc's zitten in de 192.168.22.x range.

Via vpn communiceren deze pc's wel met de server maar nu wil ik die pc's in het domein hangen zodat ze via VPN met elkaar comuniceren en de SQL database ten alle tijden kunnen aanspreken.

Mijn probleem is nu dat de PC's het domein niet vinden via de VPN en zich dus niet kunnen aanmelden.

is er een mogelijkheid deze pc's op afstand (remote desktop) aan het domein te hangen en ze het domein blijven zien via VPN?

weet er iemand raad?

bij voorbaat dank

Verwijderd

Als ze heel het domein niet zien via VPN moet je dat éérst oplossen. Dit moet met een simpel lan2lan vpnnetje gewoon werken namelijk. Kwestie van de routing op de vigors goed instellen, en zorgen dat je clients op je branch site DNS krijgen van je AD controller. Je AD controller zou voor het mooiste effect DNS én DHCP moeten draaien, maar ik weet niet of jij met die 2200's DHCP passthrough geplooid gaat krijgen.

Verwijderd

Het bestaat wel, maa wordt zelfs door microsoft afgeraden.

neem het pc'tje mee naar het locale lan netwerk, aanmelden en terugzetten.
Die drayteks kunnen ook een Site-2-Site vpn opzetten, zodat dit niet eens meer los hoeft met de pc's