Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kaspersky en worm.win32.huhk.c

Pagina: 1
Acties:

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 14:09
Ik liep vandaag tegen het volgende probleempje:
Kaspersky 6.x vind het volgende virus in het bestand explorer.exe:
worm.win32.huhk.c
Vervolgens word het bestand in carantene gezet en werkt explorer niet meer.
Dit blijkt echter een false positive te zijn.
Kaspersky schijnt op de hoogte te zijn en aan een update van zijn virusbibliotheek te werken.
Dus mocht er iemand tegenaan lopen, geen paniek :) , en even geduld er word aan gewerkt.

Verwijderd

kaspersky is een zeer goede anti-virus, maar ik heb al meermaals gehoord dat hij virussen, trojan enz. verzint terwijl het er helemaal geen zijn.

zelf heb ik ook al de hackpoging HELKERN binnen gekregen. Nadien bleek het iets te zijn dat alleen kaspersky kent, en dus vals alarm was.

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 03:10:
kaspersky is een zeer goede anti-virus, maar ik heb al meermaals gehoord dat hij virussen, trojan enz. verzint terwijl het er helemaal geen zijn.

zelf heb ik ook al de hackpoging HELKERN binnen gekregen. Nadien bleek het iets te zijn dat alleen kaspersky kent, en dus vals alarm was.
Kaspersky verzint geen virussen. Het heeft heuristics waarmee het onbekende virussen probeert op te sporen. Verder heeft het een PDM module die verdachte activiteiten kan herkennen op je systeem. Dit heeft als voordeel (en geloof me ik heb het al meerdere keren ondervonden) dat onbekende virussen geblokkeerd worden voordat ze actief worden maar heeft een bijkomend nadeel en dat is dat er ook wel eens iets onjuist word gedetecteerd.

De HELKERN melding is van de IDS (intrusion detection Systeem). HELKERN doelt op een internet worm die nog steeds actief is op internet. Er zijn nog steeds computers geïnfecteerd met deze worm waardoor ze constant het internet scannen op andere computers die kwetsbaar zijn voor een bepaald lek. De IDS in Kaspersky ziet dat jouw computer is gescand en blokkeert dit en laat die melding zien. Niet alleen Kaspersky kent Hellkern. Hellkern is bekender onder een andere naam :SQL worm slammer