Hey mensen,
ik ben bezig met een slideshow product voor mijn vader, grotendeels heb ik die al werkende (XML uitlezen, laten zien, knoppen, design etc.). Alleen kom ik er steeds niet uit hoe ik een fade-in en fade-out effect moet creëren, ik ben wel zo ver dat de fades werken, door middel van visiblity in te stellen, alleen ik moet er een pause moment in zetten of iets anders waardoor hij niet alsnog over springt naar de volgende foto.
Iemand die me er verder mee kan helpen? By the way: De source hier onder is van een test document waarin ik momenteel werk, er zit verder geen extra functionaliteit in.
Edit
Wat ik geprobeert heb:
Visibility aanpassen met true en false waardes, hierbij veranderdt de foto wel, maar de fade-out gebeurt pas na het wijzigen. Eenmaal de nieuwe foto weg gevaagd, klik ik weer op 'Vorige', dan fade wel netjes de nieuwe foto in.
Ik heb dit geprobeert met mx:Sequence, mx:Parrallel en in functions waarin ik ook gebruik heb proberen te maken van Sequence en Parrallel.
Bij het voevoegen van een pause-event fade de foto wel netjes weg, maar stopt het script daat verder en wordt de volgende foto niet geïnitialiseerd waardoor het scherm verder wit blijft en de nieuwe foto dus niet tevoorschijn komt.
ik ben bezig met een slideshow product voor mijn vader, grotendeels heb ik die al werkende (XML uitlezen, laten zien, knoppen, design etc.). Alleen kom ik er steeds niet uit hoe ik een fade-in en fade-out effect moet creëren, ik ben wel zo ver dat de fades werken, door middel van visiblity in te stellen, alleen ik moet er een pause moment in zetten of iets anders waardoor hij niet alsnog over springt naar de volgende foto.
Iemand die me er verder mee kan helpen? By the way: De source hier onder is van een test document waarin ik momenteel werk, er zit verder geen extra functionaliteit in.
Edit
Wat ik geprobeert heb:
Visibility aanpassen met true en false waardes, hierbij veranderdt de foto wel, maar de fade-out gebeurt pas na het wijzigen. Eenmaal de nieuwe foto weg gevaagd, klik ik weer op 'Vorige', dan fade wel netjes de nieuwe foto in.
Ik heb dit geprobeert met mx:Sequence, mx:Parrallel en in functions waarin ik ook gebruik heb proberen te maken van Sequence en Parrallel.
Bij het voevoegen van een pause-event fade de foto wel netjes weg, maar stopt het script daat verder en wordt de volgende foto niet geïnitialiseerd waardoor het scherm verder wit blijft en de nieuwe foto dus niet tevoorschijn komt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<mx:Application xmlns:mx="http://www.adobe.com/2006/mxml" layout="absolute" xmlns:eff="com.adobe.effects.*">
<mx:Script>
<![CDATA[
import mx.effects.Sequence;
import mx.effects.Pause;
import mx.effects.Fade;
[Bindable]
private var curImg:int = 1;
private function goNext():void {
if (curImg == 1) {
foto.source = 'images/Winter.jpg';
curImg = 2;
} else {
foto.source = 'images/Waterlelies.jpg';
curImg = 1;
}
}
private var pause:Pause;
[Bindable]
private var mySequence:Sequence;
[Bindable]
private var Visibility:Boolean = true;
[Bindable]
private var photoSource:String = 'images/Waterlelies.jpg';
private function goPrev():void {
if (curImg != 1) {
Visibility = false;
photoSource = 'images/Waterlelies.jpg';
Visibility = true;
curImg = 1;
} else {
Visibility = false;
photoSource = 'images/Winter.jpg';
Visibility = true;
curImg = 2;
}
}
]]>
</mx:Script>
<mx:Fade id="fadeOut" alphaFrom="1.0" alphaTo="0.0" duration="5000" />
<mx:Fade id="fadeIn" alphaFrom="0.0" alphaTo="1.0" duration="5000" />
<mx:Panel x="10" y="10" width="712" height="362" layout="absolute">
<mx:Image x="103" y="60" width="305" id="foto" height="237" source="{photoSource}"
showEffect="{fadeIn}" hideEffect="{fadeOut}" visible="{Visibility}"/>
<mx:LinkButton x="13" y="152" label="Vorige" click="goPrev();"/>
<mx:LinkButton x="416" y="152" label="Volgende" click="goNext();"/>
</mx:Panel>
</mx:Application> |
[ Voor 12% gewijzigd door Psyed op 20-12-2007 12:05 ]