Lijst met browsers incompleet

Pagina: 1
Acties:

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
In nieuws: Microsoft slaagt voor Acid2-test met IE8 staat:
Eerder al slaagden Omniweb, Safari en Opera voor de test. Ook de laatste bèta's van Firefox 3.0 hebben de Acid2-test gehaald.
Hoewel dat allemaal correct is, suggereert het (zeker door het opnemen van de onbekende Omniweb browser) dat dit de complete lijst is. Dat is niet het geval. Konqueror slaagt ook voor de Acid2-test, en iCab en Tkhtml Html Viewer ook.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

ThunderNet

Flits!

Ik vind eigenlijk helemaal niet dat het suggereert dat dit de enige browsers zijn die de test gehaald hebben :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die suggestie haal ik er ook niet uit, al was het maar omdat Konqueror bij de lijst met gerelateerde artikelen is opgenomen. Maar vooruit, ik prop er wel een 'onder andere' in.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
Dank.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Rataplan schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:23:
Die suggestie haal ik er ook niet uit, al was het maar omdat Konqueror bij de lijst met gerelateerde artikelen is opgenomen. Maar vooruit, ik prop er wel een 'onder andere' in.
Het is helemaal niet interessant om te noemen welke browsers die test gehaald hebben, aangezien het gaat om de renderengine. Mijns inziens zou het dus beter zijn om te noemen welke engines die test gehaald hebben.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Harm schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:38:
[...]

Het is helemaal niet interessant om te noemen welke browsers die test gehaald hebben, aangezien het gaat om de renderengine. Mijns inziens zou het dus beter zijn om te noemen welke engines die test gehaald hebben.
Maar dan zou het artikel niet over IE8 moeten gaan :) Want dat is een browser, met een nieuwe renderengine.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet krijgt IE8 gewoon een update van de Trident-engine mee en is er niet voorzien in een compleet nieuwe engine, dat zou het hele onderdeelt compatibiliteit ook zinloos maken tenslotte. Maar dan nog, de headline mag best spreken over IE8 en niet over de engine (aangezien de functie van de headline is het trekken van lezers en het geven van een globaal beeld van de inhoud), maar in het artikel zelf zou mijns inziens niet de browser een hoofdrol moeten spelen, maar de engine in de browser. Iedere browser die zich baseert op IE8 zal namelijk ook de voordelen meekrijgen van de nieuwe engine.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:36:
Voor zover ik weet krijgt IE8 gewoon een update van de Trident-engine mee en is er niet voorzien in een compleet nieuwe engine [...]
Voor zover ik weet weet niemand behalve MS zelf of dat het geval is of niet ;) Misschien krijgt IE8 naast de oude Trident engine wel gewoon een engine erbij :P

Intentionally left blank

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

crisp schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:01:
[...]

Voor zover ik weet weet niemand behalve MS zelf of dat het geval is of niet ;) Misschien krijgt IE8 naast de oude Trident engine wel gewoon een engine erbij :P
:P Maar we weten iig dat de browser IE8 gaat heten :')

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

ThunderNet schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:02:
[...]

:P Maar we weten iig dat de browser IE8 gaat heten :')
Nooit zeker zijn bij MS hé ;)

Wie weet IE Live ;)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Tomsworld schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:16:
[...]

Nooit zeker zijn bij MS hé ;)

Wie weet IE Live ;)
:/ Nieuwsbericht gemist zeker? ;)
nieuws: Microsoft praat over IE8 zonder details vrij te geven

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik stem voor Microsoft Windows Live Web Explorer :P.

Lang en verwarrend genoeg voor de gemiddelde consument, en het past perfect in het geïntegreerde plaatje dat Microsoft wil ophangen.

De renderengines weergeven zou inderdaad accurater zijn dan de browsernamen, maar 90% van de lezers weet niet eens welke renderengine browser X heeft. Dus dat zou de duidelijkheid van het artikel niet ten goede komen, integendeel.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Houden we het hier wel ontopic heren?

Discussiëren over IE8 en alles daarrond kan op andere plaatsen op de FP en het forum :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1