Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail verstuurd via telefoon komt niet aan, via outlook wel.

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:43
Binnen een bedrijf heb ik verschillende gebruikers die met hun smartphone (HTC S710) gebruik maken van push mail. Over het algemeen werkt dit perfect, maar nu kwam ik het volgende geval tegen:

Bepaalde gebruikers sturen een mailtje via hun telefoon naar een collega (dus binnen dezelfde exchange (2003 SP2) store) en dit mailtje komt niet aan. Wel is dit mailtje terug te zien in de verzonden items in de outlook van de verzender, maar bij de ontvanger komt de mail helemaal niet binnen.
Als de verzender nu in outlook kiest voor opnieuw verzenden dan komt de mail wel netjes aan bij de ontvanger.

Als andere gebruikers een mailtje sturen via hun telefoon naar dezelfde ontvanger komt deze wel aan.

Verder zie ik in de GFI monitor wel de mail langs komen. Indien deze door GFI afgevangen zou deze in de ongewenste post van de ontvanger terecht moeten komen en dit gebeurd dus ook niet.

Ook bij de ontvanger staan in outlook geen regels ingesteld die de mail zouden kunnen weggooien, of filters die iets met de mail zouden kunnen doen.

Ik kan dus nergens iets ontdekken wat deze mail tegenhoudt.
Iemand suggesties???

Verwijderd

Wanneer iemand vanuit Outlook het bericht opnieuw verzendt, welke berichtindeling heeft het bericht dan? Mogelijk gaat er iets mis met de indeling van het bericht (plain txt/rich txt/html) bij het verwerken van het bericht op de Exchange server. Je zou even kunnen kijken of dat er iets staat bij de instellingen van Exchange over deze indelingen. Volgens mij kun je dat n.l. wel aangeven.

Als 2e optie zou ik kijken naar eventuele relay-instellingen. Het zou kunnen zijn dat de mobiele client in een andere groep valt waardoor er relay nodig is om het intern te kunnen versturen.

• noot101
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:16:
Wanneer iemand vanuit Outlook het bericht opnieuw verzendt, welke berichtindeling heeft het bericht dan? Mogelijk gaat er iets mis met de indeling van het bericht (plain txt/rich txt/html) bij het verwerken van het bericht op de Exchange server. Je zou even kunnen kijken of dat er iets staat bij de instellingen van Exchange over deze indelingen. Volgens mij kun je dat n.l. wel aangeven.
Als het bericht opnieuw verstuurd wordt, dan wordt deze als plain tekst verstuurd, net als dat je via de telefoon zou versturen.
Als 2e optie zou ik kijken naar eventuele relay-instellingen. Het zou kunnen zijn dat de mobiele client in een andere groep valt waardoor er relay nodig is om het intern te kunnen versturen.
Dit lijkt me niet het geval, want dan zou hij ook geen mail naar andere gebruikers (intern) kunnen sturen en dat werkt wel.

Verwijderd

Ik kan niet goed opmaken of de ontvanger van het bericht (die dit dus niet ontvangt) ook een mobiele gebruiker is. Wat gebeurt er als mobiele collega1 een mailtje stuurt naar mobiele collega2?
Wordt er in het domein gebruik gemaakt van een proxy/firewall zoals ISA? Zo ja, wat zie in de live logging als er een mailtje wordt verstuurd? Heb je ook gekeken in de Exchange logs om te zien wat daar eventueel is terug te vinden?

Misschien kun je even al je logs, die betrekking hebben op internet/e-mail nalopen en melden wat je daar wel/niet ziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 13:52 ]

• noot101
Er wordt wel gebruik gemaakt van ISA, maar in deze logs zie ik alleen maar het internetverkeer dat naar buiten gaat. In de Exchange logs staat helemaal niks vermeld over de betreffende mailtjes die niet aankomen.