Toon posts:

Garantie van asus op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik vroeg me af hoe het is geregeld met de garantie van asus. Ik zit nu namelijk met een een stroom connector die slecht contact maakt met mijn moederbord.

Nou heb ik gehoord dat sommige bedrijven hier geen garantie op verlenen. Nu had ik ook net gebeld en zeiden ze dat ik mijn laptop moest melden voor reparatie.

Ik vraag me af of ze hier garantie op geven, en wat als blijkt dat ze hier geen garantie op geven. Heeft dat voor verdere reparaties nog gevolgen? Want mochten ze er geen garantie op geven ga ik het natuurlijk zelf repareren. Iemand die hier heel toevallig ervaring mee heeft.

Gaat trouwens om een asus a6t

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11-2025

The CarNagE Man

SüperG33K

Meestal komt zoiets door onvoorzichtig gebruik van de notebook samen met de adapter.
Dit soort dingen vallen meestal niet onder de standaard garantie.

Wat precies onder de garantie valt bij Asus is lastig te bepalen gezien deze regels nooit ergens neergezet zijn. Het is dus mogelijk dat je moet betalen na reperatie.

Je kan hem gewoon opsturen en kijken wat er gebeurt. Wellicht heb je geluk.

-TCM

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
Zowel onze eigen notebooks als notebooks van Fujitsu Siemens worden gerepareerd onder garantie met dit probleem. De kans is dus best aanwezig dat ook jouw notebook gewoon onder garantie gerepareerd wordt.

Om er helemaal zeker van te zijn kun je uiteraard een prijsopgave vragen voor de reparatie. Iets wat de meeste bedrijven sowieso al doen, omdat het hier waarschijnlijk om een moederbord gaat, wat in de meeste gevallen een erg duur notebook onderdeel is.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-01 22:59
Je Asus A6T is iig < 2 jaar oud dus je hebt garantie. Gewoon opsturen zou ik zeggen want Asus doet totaal neit moeilijk gezien de ervarignen binnen het A6 topic. Scheuren in caes worden ook gewoon gemaakt.

Zelf ook een A6T gehad. Ik had er ranja overheen gegooid en eigenlijk geen garantie. Omdat het langer dan een maand duurde voordat het moederbord er zou zijn belden ze me. Ik heb gratis een gloednieuwe Asus F3Sc terug gekregen en dat zonder garantie. Ik hoefde neit eens onderzoekskosten en verzendkosten te betalen wat me normaalgesproken in ieder geval al 75 euro had gekost voordat ze ook maar iets hadden gemaakt. Wat mij betreft topservice dus. _/-\o_ Ze wisten ook dat ik er ranja over heb gegooid (netjes gemeld) en stond ook op de bon die ik terug kreeg bij mn nieuwe laptop.

Overigens is de kans aanwezig dat je net als mij je A6T niet terug zal zien. Er is namelijk ook een bug waar een stuk of 10 tweakers last van hebben: Geen beeld bij het aanzetten. Die kan volgens mij niet worden gefixt en misschien dat Asus de A6T/A7T serie wil uitfaseren en het liefst gewoon er uti haalt als ze kapot zijn binnen de garantie. Iemand met het 17" broertje van de A6T (de A7T dus) heeft op die manier een Asus G2S Gaming laptop ter waarde van 1600 euro terug gekregen 8)

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 20-12-2007 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:31:
Je Asus A6T is iig < 2 jaar oud dus je hebt garantie. Gewoon opsturen zou ik zeggen want Asus doet totaal neit moeilijk gezien de ervarignen binnen het A6 topic. Scheuren in caes worden ook gewoon gemaakt.

Zelf ook een A6T gehad. Ik had er ranja overheen gegooid en eigenlijk geen garantie. Omdat het langer dan een maand duurde voordat het moederbord er zou zijn belden ze me. Ik heb gratis een gloednieuwe Asus F3Sc terug gekregen en dat zonder garantie. Ik hoefde neit eens onderzoekskosten en verzendkosten te betalen wat me normaalgesproken in ieder geval al 75 euro had gekost voordat ze ook maar iets hadden gemaakt. Wat mij betreft topservice dus. _/-\o_ Ze wisten ook dat ik er ranja over heb gegooid (netjes gemeld) en stond ook op de bon die ik terug kreeg bij mn nieuwe laptop.

Overigens is de kans aanwezig dat je net als mij je A6T niet terug zal zien. Er is namelijk ook een bug waar een stuk of 10 tweakers last van hebben: Geen beeld bij het aanzetten. Die kan volgens mij niet worden gefixt en misschien dat Asus de A6T/A7T serie wil uitfaseren en het liefst gewoon er uti haalt als ze kapot zijn binnen de garantie. Iemand met het 17" broertje van de A6T (de A7T dus) heeft op die manier een Asus G2S Gaming laptop ter waarde van 1600 euro terug gekregen 8)
dat zou wel gaaf zijn :D

Iig bedankt voor je reactie je hebt me overtuigd om hem op te sturen. Ik weet nu tenminste zeker dat het met de service van asus wel goed zit

Nooit geen acer voor mij, aangezien ze er daar geen garantie op zouden geven.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Of je vraagd gewoon of het binnen de garantie valt oid? Die scheuren in de behuizing worden idd gerepareerd. Maar toen ik ze belden zeiden ze ook dat ik rma moest aanvragen. Toendertijd was het (voor mij iig) niet duidelijk of ik moest betalen of niet en moest ik een foto sturen zodat ze zagen of het in de garantie viel of niet. Misschien dat dit anders is, maar ik zou iig wel vragen, voordat je straks zomaar moet betalen. Want misschien is dit geen productiefout oid en komt het door de gebruiker zelf.

Verwijderd

Topicstarter
BoyzNDaHood schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:44:
Of je vraagd gewoon of het binnen de garantie valt oid? Die scheuren in de behuizing worden idd gerepareerd. Maar toen ik ze belden zeiden ze ook dat ik rma moest aanvragen. Toendertijd was het (voor mij iig) niet duidelijk of ik moest betalen of niet en moest ik een foto sturen zodat ze zagen of het in de garantie viel of niet. Misschien dat dit anders is, maar ik zou iig wel vragen, voordat je straks zomaar moet betalen. Want misschien is dit geen productiefout oid en komt het door de gebruiker zelf.
dat had ik ook gedaan en volgens hun wel, maar ik vertrouw die klantenservice nooit zo erg. Ik kreeg de indruk dat hij niet helemaal wist waar het nou om ging. Want kreeg zon standaard antwoord als het binnen de 2 jaar is heb je nog garantie.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
Asus top garantie op de RMA afdeling van Asus voor notebooks werkt een vriend van me :) , hoor veel verhalen van hem over hoe het gaat en ze ook niet altijd te moeilijk doen over iets vervangen of extra moeite in steken om te kijken of echt alles wel goed is ....

Asus hebben een naam he , zeg misschien niks maar voor BV intel is de naam heel belangerijk en heb je je garantie's dat alles zo snel opgelost word :)

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-01 22:50
Heb zelf ook een keer van Asus garantie gebruik moeten maken toen mijn harde schijf het had begeven. Een van mijn usb poorten deed het ook niet echt goed meer (los contact oid) dus heb ik ook gelijk aangegeven en ze hebben het allemaal gewoon gefixed zoals het hoort (nieuw mobo + hdd). Was gewoon binnen de garantie periode overigens. Ze hebben zelfs mijn scherm dat ik al 3-4 maanden niet had schoongemaakt helemaal opgepoetst. Top service. Opsturen die handel!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-01 22:59
Mektheb schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:48:
Asus top garantie op de RMA afdeling van Asus voor notebooks werkt een vriend van me :) , hoor veel verhalen van hem over hoe het gaat en ze ook niet altijd te moeilijk doen over iets vervangen of extra moeite in steken om te kijken of echt alles wel goed is ....

Asus hebben een naam he , zeg misschien niks maar voor BV intel is de naam heel belangerijk en heb je je garantie's dat alles zo snel opgelost word :)
Klopt. Bij Asus heb ik gewoon ook het gevoel dat ze een merk als Sony achterna gaan om een merk te worden dat bij wat je ook van ze koopt je direct het goede gevoel krijgt. Iets duurder vaak, maar je krijgt er zoveel meer voor terug zoals standaard 2 jaar garantie en bij de A en F serie laptops vaak een net tasje en muisje.

Je betaald iets meer bij Asus. Maar ze hebben dan ook geen budget spul en je weet dat het goed zit _/-\o_ . Ook als ik dan in een computerwinkel even aan de laptops voel. Toetsenbord dat er net wat steviger in zit en plastic dat net een mm dikker is waardoor het wel degelijk aanvoelt. Van die kleine dingetjes die mij direct bij een laptop een veel beter gevoel geven.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 21-12-2007 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd om al die redenen heb ik ook voor asus gekozen ipv acer. Voelt net allemaal wat solider aan en asus staat bekend om het leveren van kwaliteit.

maar goed nu probeer ik mijn laptop dus voor rma aan te melden, maar hoe doe je dit?

Ik kan wel een technical inquery doen, maar is dit nodig? Lijkt mij dat ik gewoon een rma aanvraag moet plaatsen. De site is wat onoverzichtelijk vind ik.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:38:
idd om al die redenen heb ik ook voor asus gekozen ipv acer. Voelt net allemaal wat solider aan en asus staat bekend om het leveren van kwaliteit.

maar goed nu probeer ik mijn laptop dus voor rma aan te melden, maar hoe doe je dit?

Ik kan wel een technical inquery doen, maar is dit nodig? Lijkt mij dat ik gewoon een rma aanvraag moet plaatsen. De site is wat onoverzichtelijk vind ik.
Dit zal toch neem ik aan via de winkel gaan waar je de laptop hebt gekocht. Zij moeten de garantie en RMA regelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
gambieter schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 02:44:
[...]

Dit zal toch neem ik aan via de winkel gaan waar je de laptop hebt gekocht. Zij moeten de garantie en RMA regelen.
En dit zou ik juist nooit , doen als de winkel het doet met RMA duurt het altijd jaren ,

Bel je zelf met asus = 3x zo snel komen ze bij je thuis of je stuurt het vanaf huis meteen naar hun

VB. TFT scherm is kapot merk Asus , Winkel stuurd + Bon van inkopen naar Leverancier , Leverancier stuurd het naar Asus ,

Doe je het Zelf komt Asus hem bij je halen geen shit alleen je bon nodig , en tis zo afgehandeld
Winkels doen nog wel is laks over RMA termijnen en blijft hij eerst 5 weken bij de winkel liggen voor die naar Asus gaat ( is natuurlijk wel anders bij elke winkel maar alsnog )

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Dat is niet helemaal waar, wat je hierboven beschrijft.

Je meld een RMA -> Servicedesk van Asus analyseerd je vraag of het software/hardware gerelateerd is -> indien hardware, wordt er verzocht om via hun website een RMA formulier in te vullen -> bevestiging via mail -> TNT belt je op (dit kan hooguit 2 dagen duren) -> wordt een afspraak gemaakt op welke dag ze komen -> vrachtbrief uitprinten + inpakken -> wordt opgehaald en naar Zwolle toegebracht (dus niet direct naar Asus!). -> TNT brengt de volgende dag de notebook naar Asus -> RMA komt in de wachtlijst -> reparatie wordt verwerkt -> wachten tot het klaar is.

Als je een beetje geluk hebt, dan zou je zelfs met TNT/Asus kunnen regelen dat je de notebook zelf langsbrengt. (Mij in ieder geval wel gelukt, kon niet wachten tot de middag)

Via een winkel zal hooguit een week langer duren, zij stapelen namelijk alles op tot één vracht en verzenden het pas. Route van Asus naar winkel duurt even lang als Asus naar huis.

[ Voor 10% gewijzigd door PCMedic op 22-12-2007 11:53 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:38:

Gewoon eerlijk tegen hun zijn. Even bellen en netje je verhaal doen (beetje als leek zijnde) vertellen dat wanneer jij je notebook op stroom wilt aansluiten, dat ie soms wel doet en soms alleen maar op accu opstart.

Even dezelfde verhaal invullen in het online RMA formulier en wachten. (Wel even voor de zekerheid wat foto's maken van de behuizing, die van mij kwam namelijk bekrast terug. Alsof tijdens de reparatie men uitgeschoten was met een schroevendraaier. Gelukkig hebben zij wel bij mij een geheel nieuw case omgezet, maar was wel weer 5 werkdagen extra erbij.
Pagina: 1