win2k en win98 zien elkaar niet...

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een netwerk met 1 win2k pc en 2 win 98 pc's waarvan 1 de internet server is. ik kan op alle pc's prima internetten (dmv sygate) en ik kan ook alles pingen naar elkaar. het probleem is echter dat de pc's elkaar niet zien in de windows verkenner. ik heb in windows 98 keurig bestand en printerdeling aanstaan en ik heb ook de schijf geshared staan. in win2k staat bestand en printerdeling ook gewoon aan. toch zie ik niks. mijn win2k pc ziet zichzelf ook niet in de netwerkomgeving.
verder is de werkgroep naar mijn idee ook goed ingesteld.

hierbij enige screenshots.
heeft iemand een idee hoe ik de pc's elkaar kan laten zien in de verkenner?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/osgdehogeberg/pc/lan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/osgdehogeberg/pc/tcp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/osgdehogeberg/pc/ident.jpg

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem....

Verwijderd

Zo te zien heb je geen Netbeui geinstalt staan......dit is in de meeste gevallen de oplossing.....mocht dit niet helpen en heb je een vuurmuur draaien dan moet je het daar in zoeken.
Probeer in ieder geval iedere keer de andere computers op te zoeken door middel van "computer zoeken". Het kan namelijk ook wel es zo zijn dat hij ze de eerste keer niet in network neighborhood ziet.
succes.......k hoor het wel!!!

nog ff erbij......als je geen eigen domeinnaam hebt staat je DNS niet goed!!!!
Vul bij DNS dan gewoon je server adres in...

Verwijderd

Heb je een eigen domein en DNS geregistreerd?
Anders is het DNS server adres verkeerd

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Doe eens start --> uitvoeren en dan:
\\192.168.0.1

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Doe eens start --> uitvoeren en dan:
\\192.168.0.1
dan zegt ie "kan netwerkpad niet vinden"

netbui zal ik ook ff proberen
--------
update:
met netbui ziet ie in ieder geval zichzelf... mijn zusje wil niet wijken achter de andere pc vandaan dus verder kan ik niets testen. in ieder geval bedankt alvast iedereen.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 15:15

radial

Watch out

[b].....mocht dit niet helpen en heb je een vuurmuur draaien dan moet je het daar in zoeken.
pffft en daar ben ik een dag mee bezig geweest om daar de oorzaak van te vinden,... dat ik daar niet eerder aan gedacht heb

bedankt

20xSF170s - ozo

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Op woensdag 14 februari 2001 17:33 schreef Toplap het volgende:
Zo te zien heb je geen Netbeui geinstalt staan......dit is in de meeste gevallen de oplossing.....mocht dit niet helpen en heb je een vuurmuur draaien dan moet je het daar in zoeken.
je bedoelt netbios? das wat handiger omdat verschillende protocolen, het netwerk flink kunnen vertagen, + minder veilig is. (vraag me niet waarom :) )
Probeer in ieder geval iedere keer de andere computers op te zoeken door middel van "computer zoeken". Het kan namelijk ook wel es zo zijn dat hij ze de eerste keer niet in network neighborhood ziet.
succes.......k hoor het wel!!!

nog ff erbij......als je geen eigen domeinnaam hebt staat je DNS niet goed!!!!
Vul bij DNS dan gewoon je server adres in...
dns heeft er niks mee temaken, dat doet wins (ip=dns). je zou ook ff in de lmhost file kunnen.

maar probeer eens nbtstat -A ip. dan kun je kijken of netbios wel aanstaat! en of bestand en printerdeling wel geactiveerd is (nr 20)
Pagina: 1