Vista verliest wlan connectie (elke paar min)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dunrob
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09-2025
Hallo Allemaal,

Enkele dagen geleden heb ik voor mijn vriendin een laptopje gekocht met daarop Windows Vista Home. Ik kan je nu al vertellen dat heel die vista me niet bevalt! Zoveel beveiliging, je ziet door de bomen het bos niet meer. Maarja misschien is het even wennen, maar dat betwijfel ik!

Ik dus aan de slag met het wlan. Alles werkt goed. De laptop heb ik een fixed ip adress gegeven alle instellingen staan goed. Internet werkt en intern netwerk werkt ook allemaal goed.

Nu wou ik wat gaan downloaden en zag ik dat hij om de pak weg 10 minuten stopt. Ook als ik op mijn server bezig ben via vnc wordt ik er telkens uit gegedonderd! Ook msn floept er telkens uit. De verbinding lijkt wel weg te vallen en meteen weer hersteld te worden terwijl als ik de verbinding op de laptop in de gaten hou helemaal niks zie gebeuren :S:S.

Nu heb ik al die Symantic rotzooi eraf gegooid en ik heb de firewall uitgeschakeld. Ook heb ik de energiebesparing op de nic uitgezet. Niks werkt!

Ik ben ten einde raad! Kan iemand mij het verlossende antwoord geven?

NB: me andere pc's en laptop werken allemaal prima op de router dus daar kan het haast niet aan liggen

• Boral27
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-01 21:38
Je zorgvuldige opgebouwde reputatie als handige jongen staat nu op het spel natuurlijk:-)
Helaas kan ik je er niet mee helpen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:37

lier

MikroTik nerd

Kan je wat meer vertellen over de instellingen van de laptop ?

Bijvoorbeeld power savings ?
Events in het eventlog ?

Kan je een keer met een liveCD testen om te zien of daar dezelfde problemen bij optreden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Eagle Eye Eric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij hielp het resetten van de router. Heb je dat al geprobeerd?

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eagle Eye Eric schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:04:
Bij mij hielp het resetten van de router. Heb je dat al geprobeerd?
Gold voor mij ook.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
wlan drivers al updated? welke kaart zit er in? intel 3945ABG? zo ja zoek ff de laatste drivers. had daar ook een tijdje rottigheid. nieuwe drivers loste het op.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Idd, welke kaart je hebt is zeer belangrijk. Sommige kaarten hebben van zichzelf al een verrotte verbinding. Broadcom en Atheros staan daar oa om bekend (vooral Atheros).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
- Welke beveiliging? WPA of WEP? Als je WPA hebt, test eens even kort (ondanks de beveiligingsrisico's) op een WEP code.

Overigens: die beveiligingsmeldingen van Vista kan je uitschakelen. Populair gezanik over Vista :')
Vista is slecht, maar kom dan wel met goede argumenten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hero Of Time schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:19:
Idd, welke kaart je hebt is zeer belangrijk. Sommige kaarten hebben van zichzelf al een verrotte verbinding. Broadcom en Atheros staan daar oa om bekend (vooral Atheros).
:? Onder de kenners staan Atheros-kaarten bekend om hun kwaliteit, ze hebben bv. een beter bereik dan hun tegenhangers van Broadcom. De mensen die hun routers modden steken er steevast Atheros-kaartjes in in plaats van Broadcom.

Heeft de TS al gecheckt of de WLAN-kaart in een energiebesparingsmodus staat?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Borromini schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:14:
[...]

:? Onder de kenners staan Atheros-kaarten bekend om hun kwaliteit, ze hebben bv. een beter bereik dan hun tegenhangers van Broadcom. De mensen die hun routers modden steken er steevast Atheros-kaartjes in in plaats van Broadcom.

Dan vergis ik mij met een ander merk. In linux werken sommige ook niet goed. Maar dan nog, een klasgenoot van mij heeft een Toshiba laptop en daar stond Vista op waar hij met zijn wireless problemen had van telkens uitvallen. Bleek het de driver te zijn. Xp werd overigens niet ondersteund door Toshiba en draait om deze reden linux. Wireless is niet top, maar werkt redelijk met af en toe ook een uitval (wat aan de driver ligt). Zijn kaart was dan een broadcom. Misschien heeft de TS ook die kaart, of soortgelijk.

Btw, als je zijn OP leest, zie je dat hij dat al heeft uitgeschakelt:
Ook heb ik de energiebesparing op de nic uitgezet.

• LiquidT_NL
broadcom is klote, linux houdt van atheros volgens mij: met backtrack werkt het in ieder geval perfect icm de madwifi driver. Opensource ondersteuning is voor Atheros uitstekend! Broadcom niet, vieze ndiswrapper troep |:(

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
OK, OK, dat is allemaal goed en wel, maar eigenlijk begint dit topic te lijken op een discussie tussen welk merk wifi kaart, en hun ondersteuning.

En voor de rest ben ik het redelijk eens met Hero Of Time, sommige kaarten werken van te voren al niet erg goed. Probeer eens een driver update, TS, en post hier je type eens.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:14:
[...]

Hier ook geen enkel probleem met Atheros-kaarten. Ben er zeer tevreden mee.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

We hebben het niet meer over $wlan kaart fabrikant die of dat a.u.b....
Dunrob schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:38:
NB: me andere pc's en laptop werken allemaal prima op de router dus daar kan het haast niet aan liggen
Haast niet nee ;) Maar de Vista PC raakt toch z'n verbinding kwijt bij sommige types router.
Maakt het verschil of je met draad verbindt?

Belangrijk is eerder om te weten welke router je gebruikt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dunrob
Ik heb een Atheros ar5007eg kaart in mn laptop
Ik heb een sitecom wl-153 router met wpa beveiliging

Verder staat er niets gerelateerd tot mn verbinding in het eventlog
Ook in de log van mn router staat niets bijzonders

• LiquidT_NL
Dunrob schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:33:
Ik heb een Atheros ar5007eg kaart in mn laptop
Ik heb een sitecom wl-153 router met wpa beveiliging

Verder staat er niets gerelateerd tot mn verbinding in het eventlog
Ook in de log van mn router staat niets bijzonders
en de andere adviezen? Proberen met draad of andere encryptie?

• Dunrob
Het is via wlan. De encryptie moet eigenlijk niks uitmaken. Op mijn andere laptop werkt het perfect!

• LiquidT_NL
Dunrob schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:10:
Het is via wlan. De encryptie moet eigenlijk niks uitmaken. Op mijn andere laptop werkt het perfect!
Ik heb wel eens een client gehad die gewoon niet overweg kon met WPA. Je kan het toch even proberen, het is 5 minuten werk.

En werkt het ook niet met draad?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een sitecom wl-153 router.
Volgens mij moet je dit niet gaan zoeken bij je NIC maar bij de router.
Nadat ik de firmware van de router geupdate had heb ik er nu geen last meer van.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, Atheros ar5007eg he. Die klasgenoot van mij heeft toevallig dezelfde kaart. Het is een driver probleem, niets aan te doen. Het is wachten op een driver die het wel goed doet, maar of dat ook daadwerkelijk de oplossing zal geven is niet zeker. Het kan ook gewoon de kaart zijn (hardware). Je bent bij deze royaly screwed :P. Op zoek naar een andere kaart die je via pcmcia of expresscard kan gebruiken voor betere stabiliteit of de laptop ruilen voor een met een andere wifi chip.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 21-12-2007 17:07 ]

• LiquidT_NL
of terug naar XP of Linux :)

Verwijderd

Dunrob.

Geef je laptop eens een vast IP adres, het deed bij mij wonderen.
Mij wlan kaartje raakte ook de weg kwijt na een tijdje internetten.
Ik heb van mij IPS een nieuwe modem/router/wlan gekregen omdat de oude al binnen een paar minuten de verbinding kwijt raakte.
Met de nieuwe ging het beter, ik heb toen eerst de laatste nieuwe drivers geïnstalleerd en toen de een vast IP adres aan de Wlan kaart gegeven.
Nu blijft mij verbinden wel bestaan.

• Razwer
  • Nu online
Hero Of Time schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:06:
Hmm, Atheros ar5007eg he. Die klasgenoot van mij heeft toevallig dezelfde kaart. Het is een driver probleem, niets aan te doen. Het is wachten op een driver die het wel goed doet, maar of dat ook daadwerkelijk de oplossing zal geven is niet zeker. Het kan ook gewoon de kaart zijn (hardware). Je bent bij deze royaly screwed :P. Op zoek naar een andere kaart die je via pcmcia of expresscard kan gebruiken voor betere stabiliteit of de laptop ruilen voor een met een andere wifi chip.
wifi kaartje valt meestal wel om te schroeven hoor.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor Linux zit je vast aan ndiswrapper die ook staat te klapperen, fout in de driver zei ik al eerder (nee, madwifi ondersteund deze kaart niet).
Razwer schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:48:
[...]

wifi kaartje valt meestal wel om te schroeven hoor.
Bij een laptop? Zit dat ding niet vast gesoldeert op het mobo? En dan nog, hoeveel zou dat geintje kosten en hoe lang duurt het dan? Denk niet dat de TS daar op zit te wachten. Als het nog kan, zou ik een andere laptop zoeken. Een met een Intel wifi kaart, die zijn super (ook voor Linux), of in geval van een AMD platform zoeken naar een RaLink kaart oid. Als het maar niet weer een Atheros is en al helemaal niet een broadcom.

• Razwer
  • Nu online
Hero Of Time schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:33:
Bij een laptop? Zit dat ding niet vast gesoldeert op het mobo? En dan nog, hoeveel zou dat geintje kosten en hoe lang duurt het dan? Denk niet dat de TS daar op zit te wachten. Als het nog kan, zou ik een andere laptop zoeken. Een met een Intel wifi kaart, die zijn super (ook voor Linux), of in geval van een AMD platform zoeken naar een RaLink kaart oid. Als het maar niet weer een Atheros is en al helemaal niet een broadcom.
jazeker kan dat. kaartje is ongeveer 5cm breed en 3 cm hoog en is gewoon een insteek kaartje, net zoiets als een RAM module.
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/directron/laptopdiy12.jpg
prijzen zou ik je niets kunnen zeggen.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, heel leuk dat die van jou eruit kan, maar is dit mogelijk bij elk merk en type kaart? Ik hoop het wel (zou leuk zijn, AMD systeem met een intel pro wireless >:). Niet dat het gaat gebeuren maar toch).

Ik heb er bij mijn laptop niet op gelet.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zowat elke moderne laptop heeft een miniPCI WLAN kaart, als er WLAN in zit. Zelfs Apple - dat nu toch door Intel bediend wordt - heeft nog altijd Broadcom-rommel als ik het goed heb :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Dunrob
Ik heb ook nog ergens een usb wlan stick liggen van sitecom. Ik zal die eens gaan proberen en kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Ik laat het jullie wel ff weten!

• LiquidT_NL
miniPCI is heel veel toegepast tegenwoordig, en ebay is oa een goede vriend voor die miniPCI kaartjes.

Pagina: 1