Op mijn phpBB 3.0.0 forum heb ik het volgende script gebruikt om images te resizen:
Werkt perfect als je een topic bekijkt, maar bij het antwoorden in een bericht, worden de images in voorgaande berichten in dat topic niet geresized. Ook als je op voorbeeld klikt om je conceptbericht met een image >500px te bekijken, wordt die niet geresized. De opmaak wordt dan uiteen gerukt (vooral in IE 6 lelijk, FF gaat er nog redelijk goed mee om).
Ik heb bovenstaand script in overall_header staan, het komt ook netjes in de bron naar voren, maar wordt dus niet uitgevoerd in posting.php om de een of andere reden.
Zie hier voor een voorbeeld. Inloggen kan met user Test en pass test123.
Het lijkt mij dat de code toch goed is, maar waar zou het dan aan kunnen liggen?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <script type="text/javascript"> window.onload = resizeimg; function resizeimg() { if (document.getElementsByTagName) { var img, imgs = document.getElementsByTagName('IMG'), i = imgs.length; while (i--) { img = imgs[i]; if (img.width > 500 && img.src != "http://www.swordfactsbenelux.nl/forums/styles/sfb/imageset/site_logo.gif") { img.style.width = '500px'; img.style.border = '1px dashed'; img.onclick = function() { var pop = window.open(this.src, 'fullscale', 'width=1000,height=700,scrollbars=1,resizable=1'); pop.focus(); } img.style.cursor = 'pointer'; img.title = 'Klik op de afbeelding om hem op ware grootte te bekijken'; if (img.parentNode.nodeName == 'A') { img.parentNode.onclick = function() { return false; } } } } } } </script> |
Werkt perfect als je een topic bekijkt, maar bij het antwoorden in een bericht, worden de images in voorgaande berichten in dat topic niet geresized. Ook als je op voorbeeld klikt om je conceptbericht met een image >500px te bekijken, wordt die niet geresized. De opmaak wordt dan uiteen gerukt (vooral in IE 6 lelijk, FF gaat er nog redelijk goed mee om).
Ik heb bovenstaand script in overall_header staan, het komt ook netjes in de bron naar voren, maar wordt dus niet uitgevoerd in posting.php om de een of andere reden.
Zie hier voor een voorbeeld. Inloggen kan met user Test en pass test123.
Het lijkt mij dat de code toch goed is, maar waar zou het dan aan kunnen liggen?
Tjolk is lekker. overal en altijd.