Toon posts:

Msi 7900GTO / Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tweedehandse Msi 7900gto gekocht waarvan de bio geflashed is naar GTX.
Na het installeren van de kaart kreeg ik de melding dat de gpu niet genoeg stroom kreeg en dat de prestaties verminderd werden. Toch Crysis en CoD 4 geprobeerd en ging slecht (AMD X2 +4200, 1GIG, XP). Heb toen de kaart aangesloten op mijn voeding (400 watt) en dan opnieuw beide spellen geprobeerd: ging vrij goed ( maar ben nogal snel tevreden ). Ik ga toch eens kijken naar de eigenschappen van de GPU via AtiTool en zie:

Current speeds:

Core: 650 MHz
Mem: 800MHz

Zou ik met een betere voeding (is 500 watt genoeg?)die 800Mhz naar de normale 1400MHz of 1500 MHz kunnen krijgen? En zou dit werkelijke betere prestaties geven?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

*kuch* DDR *kuch*

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het hangt mede af van je merk en kwaliteit voeding. Als het een Sweex of Qtec is, forget it. Gebruik de zoekfunctie, er staat al heel veel over deze onderwerpen op het forum.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Mem speed moet je maal 2 doen, dat is namelijk DDR :P

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dan is het in orde. Bedankt!

PS. Ik had in AtiTool die 800 naar 1500 geprobeerd te zetten, maar kreeg toen geen beeld meer ;-)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 20:47
Ook zou ik crysis niet als referentiegame gaan gebruiken. Afhankelijk van je settings is je systeem er niet geheel geschikt voor. Zelf met een flinke quadcore en een GTX is het niet soepeltje op max te spelen.

De mhz vermelding kloppen idd wel, zoals bovenstaande comment geheugensnelheid vermenigvuldigen met 2. kom je dus op 1600MHZ uit.

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:03:
Oh, dan is het in orde. Bedankt!

PS. Ik had in AtiTool die 800 naar 1500 geprobeerd te zetten, maar kreeg toen geen beeld meer ;-)
8)7 hahahaha, dat is redelijk logisch ja! Deed je dat in één stap? Mag je blij zijn dat je niet iets hebt kapot gemaakt, niet dat dat zo snel gebeurt maar toch..

Verwijderd

Topicstarter
ja, in eens gedaan. Maar blijkbaar is er gelukkig niets stuk!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
gambieter schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:34:
Het hangt mede af van je merk en kwaliteit voeding. Als het een Sweex of Qtec is, forget it. Gebruik de zoekfunctie, er staat al heel veel over deze onderwerpen op het forum.
ehm... volgens mij is dat het hele punt niet. Door de DDR kloppen de frequencies van AtiTool niet. Een veel voorkomende foutje van mensen :)

edit: moet mijn tabs voortaan refreshen als ze al een tijdje open staan :P Alweer 5 posts gepost voordat ik postte

[ Voor 11% gewijzigd door LiquidT_NL op 20-12-2007 10:47 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 13:54
Je kan de core wel op 700 MHz zetten, dat trekken ze meestal wel.
Wel even testen op artifacts met atitool he?
Bij het geheugen is de rek er al een beetje uit, dat draait standaard op 660 MHz op deze kaart.

Tip: De fan draait standaard maar op 25% 50%, met Rivatuner kan je die wat harder laten draaien. Tot 70% hoor je 'm niet en wordt er aanzienlijk beter gekoeld (=dus verder overklokken)

Edit: Rez1987 heeft helemaal gelijk! :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Ik ben het! op 29-01-2008 22:49 ]

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 20:38
Ik ben het! schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:46:
Tip: De fan draait standaard maar op 25%, met Rivatuner kan je die wat harder laten draaien. Tot 70% hoor je 'm niet en wordt er aanzienlijk beter gekoeld (=dus verder overklokken)
25%? Zeker? Als ik mijn MSI 7900GTO controleer via bijv. Everest zie ik daar toch echt 50% staan :P. Maar idd, deze fan kan makkelijk op ~70% staan, 100% is niet aan te raden, dan lijkt het net of je een ministraaljagertje in je kast hebt zitten ;).

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Lumics schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:04:
Ook zou ik crysis niet als referentiegame gaan gebruiken. Afhankelijk van je settings is je systeem er niet geheel geschikt voor. Zelf met een flinke quadcore en een GTX is het niet soepeltje op max te spelen.

De mhz vermelding kloppen idd wel, zoals bovenstaande comment geheugensnelheid vermenigvuldigen met 2. kom je dus op 1600MHZ uit.
offtopic:
Je mail adress werkt niet, wil jij mij even een DM sturen of een mailtje ;)
Pagina: 1