Afgelopen week heb ik een bestelling via Alternate gedaan voor een mooie HTPC.
Deze is deze week in elkaar geschroefd, en ben nu de final touches aan het toevoegen. Ik kom hier een klein probleem tegen.
Eerst voor de volledigheid de Specs:
Nu is er bij deze bestelling ook een Microsoft Media Remote Keyboard (IR) besteld.
In eerste instantie was het de bedoeling dat de Hauppauge MCE500 zou worden besteld, maar die was niet meer voorradig. Hierop is deze tv-kaart als alternatief aangewezen. Deze zou volgens alternate werken met de IR-receiver die bij de Pinaccle kaart zou worden geleverd.
De werking van de kaart icm. vista mediacenter is goed.
Helaas is niets minder waar over de werking van het remote keyboard met de tv-kaart IR-receiver.
Het gaat om onderstaand toetsenbord:

Welke acties heb ik ondernomen?
Het remote keyboard zou automatisch worden herkend, maar dit blijkt niet zo te zijn. In het meegeleverde boekje staat alleen de beschrijving icm. xp mediacentre, waar een roll-up-update zou moeten plaatsvinden. Dat is voor mijn setup niet benodigd, en werkt nog niet eens binnen Vista.
De drivers die zijn geinstalleerd zijn de standaard bijgeleverde cd's, die hierna zijn geupgrade met de drivers die op deze site te vinden zijn. . Deze had ik geinstalleerd om zeker te zijn dat de werking van de remote keyboard icm de tv-kaart icm. vista perfect zou gaan.
Ik heb verscheidene opties getest. Er zit bij het driverpakket een programma PCTV Remote.
Hier kan ik kiezen voor com-poorten, invoerapparaten selecteren of afschermen en testen of het signaal doorkomt.
Helaas werkt hier weinig van.
Hierna heb ik gezocht op GoT, en de volgende topics gevonden:
- Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center
Hier heb ik de stappen onderaan de OP bekeken, maar dat is voor de werking icm. Media-portal, die hierop weer het signaal niet van mijn tv-kaart afleest.
- [MCE2005] Microsoft Remote Keyboard
Het topic op got over het keyboard, maar helaas staat hier geen info over de vista-werking.
- http://pinnaclenl.custhel...l.cfg/php/enduser/ask.php
Zoals de URL aangeeft: de help-site van Pinnacle om direct een vraag te stellen.
Ook de supportforums / FAQ's geven weinig uitkomst.
Als laatste heb ik het volgende nog geprobeerd:
- www.irassistant.com
Maar dat werkt _totaal niet_.
Vraag:
Wat moet ik doen om mijn mooie remote keyboard werkend te krijgen onder vista?
Het liefste middels het IR-oogje van de tv-kaart!
Deze is deze week in elkaar geschroefd, en ben nu de final touches aan het toevoegen. Ik kom hier een klein probleem tegen.
Eerst voor de volledigheid de Specs:
| Pinnacle Hybrid Dual Pro PCTV (PCI-E) |
| Microsoft Windows Vista Home Premium |
| Antec New Solution NSK2480 |
| Pioneer dvr112d |
| 18 / 8 / 8 speed, 18 / 6 / 8 speed, 16 / 48 speed |
| Gigabyte MA69GM-S2H mobo |
| [b]Radeon XPRESS 1250 ingebouwd |
| Athlon64 X2 4200+ |
| 2x 2200 MHz, 2x 512 kB, 2000 MT/s, Windsor |
| 2x Kingston 512mb DDR2 valueram 800mhz. PC6400 |
| TP-LINK TL-WN550G WLAN-kaart |
| Samsung Spinpoint 320GB |
Nu is er bij deze bestelling ook een Microsoft Media Remote Keyboard (IR) besteld.
In eerste instantie was het de bedoeling dat de Hauppauge MCE500 zou worden besteld, maar die was niet meer voorradig. Hierop is deze tv-kaart als alternatief aangewezen. Deze zou volgens alternate werken met de IR-receiver die bij de Pinaccle kaart zou worden geleverd.
De werking van de kaart icm. vista mediacenter is goed.
Helaas is niets minder waar over de werking van het remote keyboard met de tv-kaart IR-receiver.
Het gaat om onderstaand toetsenbord:

Welke acties heb ik ondernomen?
Het remote keyboard zou automatisch worden herkend, maar dit blijkt niet zo te zijn. In het meegeleverde boekje staat alleen de beschrijving icm. xp mediacentre, waar een roll-up-update zou moeten plaatsvinden. Dat is voor mijn setup niet benodigd, en werkt nog niet eens binnen Vista.
De drivers die zijn geinstalleerd zijn de standaard bijgeleverde cd's, die hierna zijn geupgrade met de drivers die op deze site te vinden zijn. . Deze had ik geinstalleerd om zeker te zijn dat de werking van de remote keyboard icm de tv-kaart icm. vista perfect zou gaan.
Ik heb verscheidene opties getest. Er zit bij het driverpakket een programma PCTV Remote.
Hier kan ik kiezen voor com-poorten, invoerapparaten selecteren of afschermen en testen of het signaal doorkomt.
Helaas werkt hier weinig van.
Hierna heb ik gezocht op GoT, en de volgende topics gevonden:
- Media Portal erg mooi alternatief voor Windows Media Center
Hier heb ik de stappen onderaan de OP bekeken, maar dat is voor de werking icm. Media-portal, die hierop weer het signaal niet van mijn tv-kaart afleest.
- [MCE2005] Microsoft Remote Keyboard
Het topic op got over het keyboard, maar helaas staat hier geen info over de vista-werking.
- http://pinnaclenl.custhel...l.cfg/php/enduser/ask.php
Zoals de URL aangeeft: de help-site van Pinnacle om direct een vraag te stellen.
Ook de supportforums / FAQ's geven weinig uitkomst.
Als laatste heb ik het volgende nog geprobeerd:
- www.irassistant.com
Maar dat werkt _totaal niet_.
Vraag:
Wat moet ik doen om mijn mooie remote keyboard werkend te krijgen onder vista?
Het liefste middels het IR-oogje van de tv-kaart!