Help mn HD geeft probs bij mn Mobo

Pagina: 1
Acties:

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb net mn Asus K7V binnen, en nu wil ik mn HD een quantum Fireball KX gebruiken als primaire HD. Nu wil het vreemde dat ie hem wel ziet, je ziet zn naam in ieder geval wel verschijnen bij de bios opstart... Maar dan krijg ik de error "primary master drive failed" als ik m dan op de secondary controller doen dan krijg ik weer een soortgelijk probleem. Als ik w2k bootcd opstart dan kan ik wel bij de HD, maar als ie dan erboot dan begint ie weer overnieuw met de install.
Nadat ik geen flauw idee meer had deed ik de HD voor de gein eens op de ATA/100 controller die hem wel zag, maar er verder weinig mee kon. Omdat er geen drivers zijn geinstalled.
Daarna heb ik een andere HD gepakt om te kijken of het een brakke controller kon zijn, maar nee deze deed het gewoon. Dus ik kijken of de HD misshcien brak was en die doet het ook gewoon...

Nou wilde ik eens weten of jullie misschien ervaring met dit soort problemen hebben gehad en hoe ik dit moet oplossen.....

Verwijderd

Misschien moet je de jumpertjes op je HD goed zetten. Bijv. i.p.v. cable select expliciet aangeven dat het een master is (met of zonder slave).

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tnx vooor je reply, maar dat hebbik ook al geprobeerd. Gelukkig is het nu wel gelukt.