probleem met Nvidia forceware 169.09 tem 169.25

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hurkee
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met alle forceware drivers na versie 169.04 , elke keer als ik deze installeer, nadat ik eerst de oude verwijderd heb, start m'n PC weliswaar volledig op naar Vista , maar kort nadat ik de desktop zie , lijkt het also het signaal naar de monitor (samsung 226BW) volledig wegvalt. zwart scherm, flikkerende power button.. Enige wat helpt is in safe mode opstarten , driver verwijderen en teruggaan na 169.04., dan werkt het gewoon weer ...

Ik heb verder geen tv aangesloten, alleen de monitor. wat moet ik doen ? iemand ervaring met dit probleem ?

Verwijderd

Niet updaten :+ If it aint broken . . Zijn toch allemaal beta drivers, waarom wil je dan persé updaten? Wacht gewoon op een nieuwe official zou ik zeggen.

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 00:39
Opstarten in Windows safe-mode... Drivers deinstaleren, en de laatste whql driver instaleren... Had precies het zelfde probleem..... Alleen ik gebruikte ook de tv out, die veel problemen gaf... succes

• Hurkee
Ik wil graag updaten omdat ik Crysis speel, de nieuwe drivers zouden hiervoor beter zijn., . tsja maar wachten op nieuwe WHQL dan zeker ....

• Hurkee
Ik heb intussen 169.25 WHQL geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem ... ben ik nou de enige die dit heeft ?

Verwijderd

Een bekend probleem, want ik had exact hetzelfde. Ik heb een GB P35C-DS3R met Xpertvision 8800gt. Deze kwam standaard met driver 169.06, maar als ik wilde upgraden naar 169.25 kreeg ik dus ook een zwart scherm zodra het bureaublad in beeld kwam. Signaal viel gewoon weg.
Nu heb ik mijn bios van mijn moederbord geflashed van F4 naar F10 en heb maar weer eens een poging gewaagd. Heb gewoon de nieuwe driver bovenop de oude geinstalleerd (dus zonder oude te verwijderen) en hij doet het nu bij mij. Ik weet dus niet wat voor 'n systeem setup je hebt, maar wellicht helpt het als je je moederbord naar de nieuwste bios flasht.

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 13:04
Ik heb ook dit probleem. Club3D Geforce 8800GTS 640MB, via DVI aangesloten op Samsung Syncmaster 226CW. Ik moet nog steeds de 163.75 WHQL drivers gebruiken, elke nieuwere driver (bèta of WHQL) veroorzaakt het wegvallen van het beeld. BIOS van m'n Asus P5N32-E SLi Plus heb ik laatst nog geflasht naar de nieuwste versie, hielp niet.
Het installeren van de driver bovenop de oude heb ik nog niet geprobeerd.

Daarnaast heb ik ook vaak dat als ik de drivers deinstalleer, zodra de PC begint met deinstalleren, ook het beeld wegvalt en ik 'blind' verder moet. Opnieuw opstarten en het beeld komt gewoon terug.

• Bramm
nieuwe drivers bovenop de oude hielp niet.

OS is trouwens Vista Home Premium x64

• Bramm
update:

ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Zonet probeerde ik de redelijk nieuwe 175.19 WHQL drivers te installeren, maar weer ging m'n scherm op stand by, een paar seconden na het inloggen in Windows.
Ook het de-installeren van nTune en RivaTuner voor het installeren van de nieuwe drivers hielp niet. Ik zit nu weer met versie 163.75, wat onderhand wel echt een oude versie begint te worden. Dat ga ik wel merken binnenkort vrees ik, als ik veeleisende games ga spelen waar de nieuwste drivers voor vereist zijn, wil je ze met de hoogste framerate spelen. Voor alsnog heb ik er volgens mij niet zo'n last van, Crysis en Mass Effect draaien redelijk soepel nu.

Volgens mij is het een weinig voorkomend probleem, ik kan met Google niet echt iets vinden.

Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen, behalve Vista helemaal opnieuw gaan installeren?

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Het probleem komt helaas wel meer voor.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=33671
Een topic van 19 pagina's en nog steeds geen eenduidige oplossing

• Hurkee
Hey, het probleem is bij mij intussen verholpen, voor wat het nog waard is.. ik heb door een ander probleem mijn mobo moeten vervangen(van asus p5b-e naar asus p5k-pro), ik heb het probleem sindsdien niet meer, ...

• Bramm
ok, de oplossing was wel erg simpel bij mij :P Bij het installeren van de nieuwe drivers koos deze ervoor om m'n TV die aan de TV-out hangt, als primaire monitor te nemen. Even TV aanzetten en de goeie monitor selecteren, opgelost :)
Pagina: 1