Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Paypal automatische incasso!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oji
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 12:22
Ik wil een paypal account aanmaken, van wat ik van een vriend had gehoord werkte het als volgt.
1. Schrijf geld over naar je paypal account
2. wacht tot het op je rekening staat
3. Betaal

Maar nu staat dat ik een machtiging moet geven aan paypal. En dat zei geld van mijn rekening gaan afschrijven als ik iets wil betalen.
Is dat niet heel erg fraude gevoelig,
Als ik nou voor een buurman een account aanmaak en vervolgens zijn afschrift weet te verkrijgen en zo paypal account activeer dan kan ik zijn hele rekening leeg plunderen.
Of iemand komt achter mijn paypal wachtwoord!!

Of zijn er beveiliging stappen ertussen. Hoe wordt het nu bevestigd dat ik ben wie ik zeg dat ik ben???
Eenmalig een bedrag op de rekening en dat als beveileging vindt ik wel mager.

En wat als iets dergelijks gebeurd ben ik dan verzekerd.
Op paypal site staat alleen maar hoe geweldig het is. Je komt er niet eens achter dat je moet machtegen voor je aan het eind van de regestratie bent.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een machtiging kun je bij je bank terugdraaien. Zolang jij gewoon goed omgaat met je PayPal-gegevens en niet in scam-mails trapt kan er niet zo gek veel gebeuren. Ik vind het reuze handig.
En als je het niet veilig genoeg vindt, gebruik je het toch niet. Een creditcard is net zo onveilig.

[ Voor 6% gewijzigd door Wortelsoep op 19-12-2007 21:37 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je hoeft niet te machtigen, je mag ook je credit card eraan hangen.

Ik weet ook niet hoeveel mensen EN jouw wachtwoord EN jouw bankafschriften tot hun beschikking hebben? Ik vind het een een prima systeem.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Tegenwoordig is het niet meer zelf overmaken naar hun, maar hun een machtiging geven om bij jou af te schrijven. Inderdaad is dat beveiligd doordat zij 2 kleine bedragen naar je overmaken en jij moet dan opgeven welke bedragen. En ja, als iemand die afschriften van jou weet te krijgen, kun je de sjaak zijn. Maarja, dan moeten ze ook jouw wachtwoord en alles van paypal weten.

Maar jij bedoelt als ze zelf een account aanmaken op jouw naam natuurlijk. Ja, voor zover ik weet is dat de enige beveiliging die er is. Maar er zit wel een maximale hoeveelheid op die je kan laten afschrijven geloof ik, iets van 1000 dollar? En bij misbruik kan je natuurlijk altijd laten storneren en zal Paypal moeten bewijzen dat jij hun geld schuldig bent.

Verwijderd

paybal is vrij safe kreeg zelfs geld van ze terug toen iemand via ebay niet betaald had :)

• oji
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 12:22
woon namelijk in amsterdam, alle brieven vallen op het zelfde mat.

Krijg je elke keer als je een aankoop doet 2 bedragen die je dan via de site moet valideren of is dat eenmalig bij registratie?Dan zal het best lang duren lijkt mij.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat is eenmalig bij registratie.
Pagina: 1