[8800GT] bottleneck?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 14:39

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Ik zit serieus te denken om een 8800GT in mijn systeem te bouwen, maar ik vraag me af of mijn processor + geheugen dit nog wel enigszins kan bijbenen. Ik zie dat er meer mensen zijn die dit soort vragen hebben gesteld, daarom heb ik eerst goed mijn "huiswerk" gedaan, maar heb nog steeds geen antwoord op mijn brandende vraag. Vandaar dat ik hier toch maar mijn vraag stel, met het risico om gelijk afgebrand te worden.

Be Gentle.

Huidig systeem;

Asus A8N-E moederbordje (nForce 4)
AMD Athlon 64+ 4000+ op 2500Mhz draaiend.
(ASUS 6800GT kaart)
4x 512 MB Corsair geheugen 2-3-3-6 (dual modus)
Windows XP professional EN
Voeding is een 450Watt Coolermaster ding, die lijkt me toereikend voor de 8800GT.

Indien jullie me toch te makkelijk vinden, gaarne een schop in de juiste richting; ik kan echt geen concrete info vinden voor mijn situatie. Ik vind het bijvoorbeeld moeilijk om in te schatten wat bijvoorbeeld een dualcore processor op dezelfde kloksnelheid voor mijn systeem kan betekenen, etc.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Je kunt je CPU eventueel overclocken naar 2800 MHz, of een 4200+ X2 kopen voor ~60 euro en deze lekker een stuk(je) overclocken. Ik schat dat je met deze setup (dus met je 4000+ @ 2.5GHz) ongeveer 7000 punten scoort in 3Dmark06 met een 8800GT erbij. Met een snellere Core 2 kun je boven de 11000 uitkomen.

• quelake

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
ok, maar het is dus zeker geen waanzin om een 8800GT naast dit systeem te prikken, als ik je goed begrijp. Daar was ik namelijk een beetje bang voor. De dualcore is ook een goede tip, maar haal ik daar dan meer performance uit?

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ik heb een soortgelijk moederbord (Asus A8N-SLI SE) met een 1.0a slot er op, maar als het goed is kan de 8800 GT er op omdat hij backwards compitable is toch?

• quelake

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Ja, dat heb ik wel in andere topics langs zien komen. Echter, er zijn ook tweakers de mening bedeelt dat dit juist voor onstabiliteit kan zorgen in sommige games (zoals Crysis)...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) hier is inderdaad vaker eea over gepost
2) hamvraag bij dit soort kwesties is op welke resoluties je wilt draaien (low-res is CPU limited. high-res GPU limited). Aangezien je daar niet bij stilstaat mag je dat alsnog gaan doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.