Toon posts:

[iMac][Leopard] Switcher vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu 2 weken een imac...had niet echt veel moeilijkheden verwacht, en ook nog niet echt tegengekomen met het overstappen maar sommige dingen kom ik nog niet echt uit (ik doe foto-editing en webdev (php+mysql).

- php5 enabled in de httpd.conf en de documentroot laten verwijzen naar een custom directory enkel blijf ik access denied errors krijgen?

- ik download een programma, bijv. cyberduck, dan open ik dat bestand en dan lijkt het dat er een soort mount naar die dir wordt gemaakt op het moment dat ik cyberduck probeer te starten. Ditzelfde kreeg ik ook met navicat mysql..wat gebeurd hier precies?

- waar blijven de geinstalleerde programma's op het moment dat ik geen snelkoppeling naar het dock sleep?

Bovenstaande punten heb ik al wel op gegoogled maar aangezien de terminologie iets anders is als windows kan ik niet echt vinden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:04:
Heb nu 2 weken een imac...had niet echt veel moeilijkheden verwacht, en ook nog niet echt tegengekomen met het overstappen maar sommige dingen kom ik nog niet echt uit (ik doe foto-editing en webdev (php+mysql).

- php5 enabled in de httpd.conf en de documentroot laten verwijzen naar een custom directory enkel blijf ik access denied errors krijgen?

- ik download een programma, bijv. cyberduck, dan open ik dat bestand en dan lijkt het dat er een soort mount naar die dir wordt gemaakt op het moment dat ik cyberduck probeer te starten. Ditzelfde kreeg ik ook met navicat mysql..wat gebeurd hier precies?

- waar blijven de geinstalleerde programma's op het moment dat ik geen snelkoppeling naar het dock sleep?

Bovenstaande punten heb ik al wel op gegoogled maar aangezien de terminologie iets anders is als windows kan ik niet echt vinden...
Alle programma's moet je naar de 'applications' folder slepen in de Finder.

Vanuit daar kun je programma's in je dock zetten (soort van snelkoppelingen), of gewoon vanuit die folder openen.

Zodra je een .dmg hebt gedownload en gemount moet je de .app bestand naar je applications folder verslepen en kun je de .dmg 'ejecten' en de .dmg verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah op die manier...nu werkt et idd, tanx :)

Nu had ik ook navicat geinstalleerd, ook via die dmg mount, die is dus eigenlijk niet geinstalleerd aangezien het via die mount ging? Dus gewoon opnieuw downloaden en naar de app dir slepen?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:30:
Nu had ik ook navicat geinstalleerd, ook via die dmg mount, die is dus eigenlijk niet geinstalleerd aangezien het via die mount ging? Dus gewoon opnieuw downloaden en naar de app dir slepen?
Jep.

Verwijderd

Of gewoon de .dmg openen als je die bewaard hebt. Hij zal 'm dan automatisch mounten...

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Even MacMiep lezen; bv dit hoofdstuk: http://www.macmiep.nl/5xsoftware.html

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:04:
Heb je een directory-statement voor die DocumentRoot?

code:
1
2
3
4
5
6
<Directory "/Users/ruben/Sites/">
    Options Indexes MultiViews
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>

I don't like facts. They have a liberal bias.

• AMFan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 13:30
Voor PHP moet je gewoon even de module van Entropy downloaden. Installeren en klaar ben je :)

http://www.entropy.ch/software/macosx/php/

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

AMFan schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:31:
Voor PHP moet je gewoon even de module van Entropy downloaden. Installeren en klaar ben je :)
Die doet het niet op leopard, en waarom zou je dingen 'installeren' die al op je machine staat en enkel en alleen even goed aangezwengeld moeten worden?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

burne schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:05:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>
En... heeft de webserver user wel tenminste leesrechten op die folder? Anders wordt hij door het filesystem al geweigerd.

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:05:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>
Tanx all :) dit hierboven stond niet bij het linkje waarmee ik php e.d. ge-enabled heb...ga even hierop verder zoeken!
Pagina: 1