Toon posts:

FPS drops @ COD4

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd speel ik Call of Duty 4, maar heletijd als ik speel met ongeveer 15+ players krijg ik na een bepaalde tijd een FPS drop naar rond de 20/30 waar ik normaal 90 heb.

Systeeminformatie:

Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP (Service Pack 2)
DirectX-versie: 9.0c
Videokaart: GeForce 7600 GT, ForceWare-versie: 163.75

Ik heb geen virusscanner aanstaan onder het spelen, waar kan het aan liggen?

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 15:12
geef eens wat meer info over je systeem(ram geheugen bijv.) en vertel welke instellingen je draait. Ik denk dat je Ram geheugen volloopt en het niet meer aankan(wild guess)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waar kan het aan liggen..ja, zoveel, maar je lijkt niets zelf te proberen. Wat heb je überhaupt zelf geprobeerd?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Mijn gamelaptop doet COD4 single player uitstekend op 1280x1024, maar MP met een volle server is een no-go. De multiplayer vreet meer geheugen en onder XP kan dat niet meer binnen de 1 GB die mijn Inspiron 9100 heeft.

Vraag is dus: Hoeveel ram heb je?

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 19-12-2007 22:59 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

hee frank, kan je met een radeon 9700, die zit in je 9100 toch?, kan je daarmee cod4 spelen?

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03 19:59
Is 1 GB geheugen niet genoeg voor cod4? Het heeft toch maar minimaal 512mb nodig?

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Dat is minimaal, ga er vanuit dat XP ook 256 mb gebruikt, en als je een notebook hebt je videokaart vaak ook nog wat van het ram afsnoept. speel je op hogere settings, dan is 2 GB tegenwoordig steeds meer een must met games.

Verwijderd

Instellingen wat naar beneden schroeven? ;)

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03 19:59
Minder hoge resolutie helpt toch ook wel?

• Sqorpius
Ik zou beginnen met wat settings te verlagen, resolutie zou ik als laatst doen.. textures zijn namelijk wat Ram intensiever

Verwijderd

Ja, 512 is het minimum maar wat frank zei klopt als een bus. MP vreet veel mee geheugen dus gooi je geheugen leeg. Als je niet genoeg geheugen hebt en als je geen extra geheugen kan permiteren is er geen andere optie dan al je settings, zoals texture detail en resolutie, lager te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Laagste instellingen, nieuwste drivers geinstalleerd enz, 1 GB geheugen als het goed is, zit nu niet op die computer.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sqorpius schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:53:
Dat is minimaal, ga er vanuit dat XP ook 256 mb gebruikt, en als je een notebook hebt je videokaart vaak ook nog wat van het ram afsnoept. speel je op hogere settings, dan is 2 GB tegenwoordig steeds meer een must met games.
Mee eens dat het echt minimaal is, maar het argument dat XP 256 MB gebruikt is onzin. Dit is omdat game fabrikanten rekening houden met het feit dat Windows dit doet en daar is de 512 MB ook op gebaseerd. Dus ja, windows gebruikt het wel, maar daar wordt rekening mee gehouden.

• Sqorpius
Hann1BaL schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:38:
[...]

Mee eens dat het echt minimaal is, maar het argument dat XP 256 MB gebruikt is onzin. Dit is omdat game fabrikanten rekening houden met het feit dat Windows dit doet en daar is de 512 MB ook op gebaseerd. Dus ja, windows gebruikt het wel, maar daar wordt rekening mee gehouden.
Sorry, klopt inderdaad ja

Verwijderd

Als het RAM toch het probleem niet blijkt te zijn is het misschien je videokaart. Vid. kaart zit ook aan het minimum zie ik net. Ook al is de game daarmee te spelen, is dat misschien toch een zware opgave voor je kaart. Ik ben nu maar een beetje aan het brainstormen hoor, ik hoop voor je dat het je RAM is en dat je het op kan lossen. Wat meer informatie anders? Is het alleen tijdens MP? Is het ook het geval bij minder spelers of is echt alleen om en nabij 15+ spelers?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Als je hardware maar net aan de minimale eis voldoet, dan kan je hem ook maar net spelen (of eigelijk niet echt lekker) op minimale instelling en resolutie. Is logische lijk me zo, dus gooi alles naar beneden zoals al eerder is gezegd, en verwacht er dan niet al te veel van. Minimale eis is meestal niet niet lekker speelbaar is mijn ervaring, recommended system requirements is toch meestal wel het minimale wat je nodig heb om de game vloeiend te laten lopen op medium setting of lager met niet al te hoge resolutie.
Pagina: 1