Vraagje mbt kleur layer over foto

Pagina: 1
Acties:

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Beste mensen,

Ik ben bezig een folder te maken waarbij leuke kleuren wil gebruiken. Nu wil ik graag over een foto een gekleurd vlak gooien met een soort van lage opacity. Hierdoor krijgt dat deel van de foto dus een rood "palet" waar dan witte text overheen komt. Echter lukt het mij niet om dit mooi te doen.

Op het moment gooi ik over de foto gewoon een rood vlak in een nieuwe layer die ik een opacity geef van 90%. Echter heeft dat deel van de afbeelding dan bijna geen contrast meer en is de afbeelding niet echt goed te zien. De opacity lager zetten heeft weer als nadeel dat het niet echt rood wordt.

Nu heb ik in een andere folder gezien waarbij ze hetzelfde doen, alleen waarschijnlijk op een andere manier. Bij die foto is het namelijk dat alles wat wit is, de heldere rode kleur heeft, maar de rest dus steeds donkerder rood wordt. Ik vroeg mij af hoe je dit doet, want op die manier behoud je de contrast.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke techniek ik hiervoor het beste kan gebruiken.

ps Ik gebruik photoshop cs3

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
color layer? In paint.net lukt het met 'color burn' (photoshop duurt te lang om op te starten).

[ Voor 7% gewijzigd door link0007 op 19-12-2007 20:35 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

Dido

heforshe

Kijk eens bij color balance (image/adjustmenst) of curves :)

Wat betekent mijn avatar?

• Eswip
link0007 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:21:
color layer? In photoshop lukt het met 'color burn' (photoshop duurt te lang om op te starten).
Blending mode op color burn wordt heel erg vreemd, en absoluut niet wat ik zoek.. Blending mode op color zetten werkt ook niet, aangezien wit dan gewoon wit blijft.. en zwart blijft zwart..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Foto omzetten naar grijswaarden (alle saturation er uit, desaturate in Photoshop) en dan een rode layer er op in darken mode en spelen met de opacity.

Dan krijg je dus dit

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 19-12-2007 20:32 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

de fill van de layer met de kleur vlak op 0% zetten en dan via blendings options> color overlay,
kies je bv rood en dan bijv color of overlay ofzo uit. als het te vel wordt kan je dat via de slider aanpassen.

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-01 13:56
Of je doet het met de channel mixer zoals ik net heb gedaan.
klik

Verwijderd

Een rood vlak maken, dan de foto daarover heen leggen en de foto layer op luminosity zetten. Dan krijg je voor zover ik weet het mooiste resultaat... Wel wat met levels spelen (soms kan werken vanuit een zw foto ook voor een beter resultaat zorgen)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 20:40 ]

Verwijderd

of je zet 'm eerst naar gray scale om en maakt er een keurige duotone van..

• Eswip
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:38:
of je zet 'm eerst naar gray scale om en maakt er een keurige duotone van..
En hoe maak je er een duo-toon van?? :)

Anyway, ik kom ook met een mooi resultaat door eerst desaturate, en dan photo filter met een kleur.. Contrast is nog wel wat te hard dan, maar dat is wel op te lossen..

Anyway, als er mensen nog met andere goede ideeen komen, graag.. :)
Pagina: 1