Internet als WiFi kaart uitstaat..

Pagina: 1
Acties:

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Ik heb sinds vandaag een heel raar probleem:

Ik kan probleemloos msnen en met mijn HTC S710 kan ik probleemloos internetten via mijn pc(wifi op mijn pc, en dan shared mijn internet connectie het internet, soft AP dus).
Alleen vanaf vandaag kan ik niet meer op internet. Ik bedoel met op internet: Firefox/internet explorer, surfen dus..
Msn werkt dus wel perfect. Met mijn HTC S710 kan ik wel gewoon sites bezoeken.
Ik ben erachter gekomen dat als ik mijn Wifi kaart uitzet, internet(+msn) wel gewoon doet. Als ik deze dan weer aanzet kan ik niet meer internetten maar wel verder msnen.
Hoe kan ik dit oplossen? En wat is precies het probleem
Ik heb BTW 2 routers in mijn set-up, maar aangezien ik kan msnen en internetten als ik mijn Wifi kaart uitzet, moet dit geen probleem zijn(toch?).

OS: Windows XP, geen firewall, antivir als virusscanner.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-03 12:21
probeer eens een andere browser. Firefox Portable bijv, of Seamonkey. Had laatst ook iemand in mijn kennis kring die ook niet kon internetten via internet explorer/firefox, maar msn het wel prima deed. Toen ik Firefox Portable van mijn usb stick lade, kon hij wel internetten via deze browser.

Waarschijnlijk toch een wormpje of virusje...

Specs!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:06
als je in je adresbalk 213.75.12.83 invult, krijg je dan de pagina van planet?

• Perzikvrucht
SCIxX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:16:
als je in je adresbalk 213.75.12.83 invult, krijg je dan de pagina van planet?
Ik krijg dan idd de pagina van Planet. Wat betekent dit?
Wat betreft andere broweser. In IE kan ik niet internetten, in firefox niet en zelfs niet in portable firefox. Daar ligt het dus niet aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Perzikvrucht op 19-12-2007 22:31 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:06
barzi schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:28:
[...]

Ik krijg dan idd de pagina van Planet. Wat betekent dit?
Wat betreft andere broweser. In IE kan ik niet internetten, in firefox niet en zelfs niet in portable firefox. Daar ligt het dus niet aan.
DNS probleem, oftewel, als jij bijvoorbeeld www.planet.nl intoetst linkt dit niet naar het bovenstaande ip.

Oplossing: Eigenschappen van de lanverbinding > eigenschappen internetprotocol TCP/IP > De volgende DNS servers gebruiken > Beiden invullen

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als je niet weet wat je daar moet invullen:

De DNS servers gebruiken die je krijgt via DHCP. Dus even DHCP-en, dan start -> uitvoeren -> cmd

dan ipconfig /all, en dan onder de juiste ethernetcontroller even zoeken naar de DNS adressen die je krijgt via DHCP. Die invullen bij wij SCIxX zegt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Perzikvrucht
Bedankt, heeft geholpen :D.
Kan dicht wat bij betreft.

Toch niet, nu is dit probleem opgelost. Alleenkrijg ik nu hetzelfde als ik bittorrent start(geen internet meer, wel msn en bittorrent doet het ook goed).

[ Voor 59% gewijzigd door Perzikvrucht op 20-12-2007 12:42 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dan maak je met bittorrent gewoon te veel verbindingen, waardoor een HTTP request er niet meer doorheen komt, maar de bestaande MSN verbinding wel openblijft.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
marcieking schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:31:
Dan maak je met bittorrent gewoon te veel verbindingen, waardoor een HTTP request er niet meer doorheen komt, maar de bestaande MSN verbinding wel openblijft.
Zat ik aan te denken, maar moet MSN dan ook niet stikken, of de modem in zijn geheel?

Uiteraard kan het geen kwaad het maximum aantal verbindingen even voor de test drastisch te verlagen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1