Beperkte Verbindingsmogelijkheden

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snorkel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10-2025
Hallo, ik zal jullie een zo'n volledig mogelijk verhaal geven van mijn probleem in de hoop dat jullie tips hebben en btw, ik weet wel wat van computers maar het houdt bij de basics wel op (in de meeste gevallen): Ik kopieer dit van een mailtje dat ik naar HP heb verstuurd maar omdat ik zelf ook werk blijft het bij 1 mailtje per dag...

product_name : HP Pavilion zd8320EA Notebook PC
purchase month : 12
purchase year : 2007
operating system : Microsoft Windows XP Home
What type and brand of CD/DVD media do you use? : DVD R/RW
Was the CD/DVD writer drive built into the computer when you purchased it? : yes

error message : Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden, u heeft geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

problem description : Thuis gebruiken wij een E-TECH RTBR03 Router om al onze computers te kunnen aansluiten op onze UPC kabel internet modem. Toen ik mijn laptop vandaag ontving heb ik de stekker die naar mijn PC loopt (8 punts RJ-45) uit mijn PC gehaald en in de goede poort van mijn laptop gestoken. Dan probeert mijn laptop verbinding te maken met het netwerk en krijg ik dus de bovenstaande foutmelding. Het vreemde is dus dat mijn pc moeiteloos configureert en op internet komt zodra ik de stekker in de juiste poort van de PC steek en dat niks het doet als ik dezelfde stekker in de laptop steek.

troubleshooting : Ik heb niks gedaan behalve "verbinding" herstellen en automatische netwerkconfiguratie gestart. Verder heb ik TCP/IP eigenschappen bekeken of alles op automatisch stond en de firewall uitgezet.

setting changes : Nee, behalve dan dus de aansluiting op de laptop aanbrengen van de netwerkkabel, verder is er nog niks mee gedaan vanwege het feit dat ik de laptop pas zo'n 8 uur heb.

Wat ik op hun aanraden al heb gedaan maar wat niet gelukt is:

-ipconfig /release
-ipconfig /renew

Alvast bedankt (hoop ik)

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03 21:54
kijk eens in je router of deze niet beveiligd is op MAC adressen, dat wil zeggen dat je router alleen maar een IP toekent aan een PC met een geldig MAC adres

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-03 12:33
Waarschijnlijk staat DHCP niet aan, en heb je op je PC een vast IP adres ingesteld ?
Sowieso is het het waard om een vast IP in te stellen om te testen.