[Draadloos]Netwerklijst traag

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:21

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Om te beginnen weet ik niet of de topictitel duidelijk is, maar kon het niet korter/krachtiger formuleren.
En ja, ik weet ook dat het een perfecte titel is om in de HK commentaar op te krijgen :P

Maar ontopic:
Ik heb sinds een maand of vijf een laptop en toendertijd ook een draadloze router gekocht.

Draadloos netwerk aangemaakt: naam gegeven, beveiliging ingesteld, etcetera.
Werkte allemaal perfect: ik zette mijn laptop aan en het netwerk (Van Honk) werd meteen gevonden en er werd verbinding gemaakt.

Maar sinds een paar weken heb ik dat mijn laptop opstart en geen verbinding kan maken.
Dus ik open de lijst met (draadloze) netwerken en daar staat "Van Honk" dan nog niet eens in. Wel de netwerken van de buren of zelfs 4 deuren verder, maar niet de mijne welke op nog geen 3 meter afstand staat. Ik moet dan 2-3 keer de lijst refreshen wil mijn netwerk in de lijst komen. Daarna wordt pas het ip-adres opgehaald en gecontroleerd en daarna is alles pas verbonden.

Als ik mijn laptop aan zet en bovenstaande stappen niet uitvoer kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar mijn draadloze netwerk komt er niet in.

Nu heb ik al op mijn laptop de lijst met netwerken waarmee automatisch verbinding gemaakt moet worden opgeschoond, maar dit mocht niet baten. Ook had ik in het begin WPA beveiliging en nu gebruik ik WPA2, dus teruggezet naar WPA maar ook dit mocht niet helpen.

Niet dat ik denk dat het er toe doet, maar toch voor de volledigheid:
Router is de Linksys WRT54G
Laptop draait Windows Vista Home Premium

Dus heeft iemand een idee waarom het verbinding maken met een netwerk nu opeens zo lang duurt?
Want telkens het netwerk opnieuw instellen omdat de laptop het niet zelf kan vinden is ook zo wat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Mijn eerste gedachten zijn:
- reset eens de router
- De buren hebben nu een sterker signaal dan eerst en zal wellicht de router op een andere plaats gezet moeten worden.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Heb je je SSiD broadcast aanstaan?

Ik heb hetzelfde probleem hier thuis meegemaakt toen die uit stond...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 15:13
Zet je draadloos maar op een ander kanaal.

Je kan met Netsumbler kijken welke kanalen bij jou inde buurt niet gebruikt worden-> http://www.netstumbler.com/downloads/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:21

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Moraxv schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:04:
Mijn eerste gedachten zijn:
- reset eens de router
- De buren hebben nu een sterker signaal dan eerst en zal wellicht de router op een andere plaats gezet moeten worden.
Router is afgelopen week al gereset, want door de stroomuitval hier in de buurt moest alles opnieuw ingesteld worden.

En alle netwerken komen eerder in de lijst dan eerst, dus dan zou iedereen in de straat een nieuwe sterkere router hebben gekocht...
Xander schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:06:
Heb je je SSiD broadcast aanstaan?

Ik heb hetzelfde probleem hier thuis meegemaakt toen die uit stond...
Ik zou het zo niet weten, maar kan het thuis wel eens checken want zit nu op school.
jjbstolk schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:26:
Zet je draadloos maar op een ander kanaal.

Je kan met Netsumbler kijken welke kanalen bij jou inde buurt niet gebruikt worden-> http://www.netstumbler.com/downloads/
Same als boven: ga het proberen zodra ik thuis ben.

Thnx voor de antwoorden so far in ieder geval d:)b

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.