Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP SP3] Install: Not enough disk space?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik probeerde zojuist de verse SP3 RC van Windows XP op mijn MacBook Pro te installeren, maar dat wil maar niet lukken. Na akkoord te gaan met de EULA en een plaats gekozen te hebben waar system files naar toe gebackupt worden (voor uninstall) geeft de installer de volgende melding:

"There is not enough disk space onf C:\Windows\$ntservicepackuninstall$ to install Service Pack 3. Setup requires a minimum of 4 addtional megabytes of free space or if you also want to archieve the files for uninstallation, Setup requires 4 additional megabytes of free space. Free additionl space on your hard disk and then try again."

Daarna exit de installer.

Het rare is dat de installer denkt dat ik te weinig ruimte heb terwijl er toch echt nog zo'n 36 GB vrij is op de betreffende schijf. Ook als ik een andere schijf selecteer (160 GB vrij) krijg ik dezelfde melding.

Ik heb helaas nog geen oplossing kunnen vinden. Zijn er meer mensen met dit probleem en weet iemand misschien een oplossing?

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:50:

... terwijl er toch echt nog zo'n 36 GB vrij is op de betreffende schijf
Op je schijf of op de C:partitie? Da's nogal een verschil namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Haaglander schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:02:
[...]

Op je schijf of op de C:partitie? Da's nogal een verschil namelijk.
Daarmee bedoel ik op de C: partitie ja :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Niet toevallig shadow copies ofzo die veel ruimte innemen? vssadmin list shadows

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nope, zelfs na een verse install (format) geeft de installer dit aan.

Met een slipstream installeert het echter wel, maar dan willen mijn audio drivers (Bootcamp Sigmatel) niet meer installeren. Heel vreemd allemaal..

offtopic:
T gaat goed met de SP's van Vista en XP, die van Vista wil ook niet installeren (op een andere pc), faalt met een 'internal error'.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 12:48 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Mij lijkt het dat het dan een bekend probleem is? Al eens rondgesnuffeld op google?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien iets Mac/Bootcamp specifieks wellicht :)

Kun je de installatie wel starten als je eerst je files extract met de /x parameter (of welke ze daar nu voor gebruiken - gewoon even sp starten met /? )

[ Voor 63% gewijzigd door alt-92 op 20-12-2007 13:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nope dan geeft de installer dezelfde melding. Dat had ik namelijk ook al geprobeerd.

Bootcamp zou overigens niets uit moeten maken, aangezien bootcamp slechts een soort bootloader is. Windows draait namelijk verder gewoon native.

Ik heb tot op heden nog niks gevonden op google.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 14:16 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien omgevingsvariabelen %Temp% oid naar een andere drive gemapt die vol zit? Of een aparte pagefile-partitie?

Mijn spoorwegfotografie

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Als je al je andere drives los gooit, dus ook USB sticks en kaartlezers. Kan zijn dat de glitch daar ergens zit.

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-11 20:51
Ik denk dat het ligt aan de speciale partitie voor EFI die elke Mac bezit. Deze partitie is geloof ik een paar honderd mb en dat ie daarom denk dat ie die misschien per abuis aankijkt.

Steven

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:12
"There is not enough disk space onf C:\Windows\$ntservicepackuninstall$ to install Service Pack 3.
Idem als je SP2 wilt installeren op een 'maagdelijke' XPSP1 install (60GB vrij!!). Die 4 MB blijft-ie tekort komen. (ja, ik weet het, in de documentatie staat dat ik SP2 moet gebruiken tijdens het installeren ;) )
ook met de /n optie: Geen ruimte genoeg.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zou ik het eens met een andere XPcd proberen. Ik heb het met XPSP0, SP1 en SP2 geprobeerd en nergens tegenaan gelopen :P

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Ik hoop dat je er al uit bent, zo niet moet je dit ff checken:

http://www.windowsreferen...pace-when-installing-sp3/

Daarna werkt alles zoals het hoort.

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 16-05-2008 09:07 . Reden: fix0red ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je link werkt niet ;) - ik heb 'm even gefixt.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 16-05-2008 09:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb jouw hele topictitel even gecopy/pasted naar Google, en als tweede hit, (na dit topic als eerste hit) vond ik dit. Waarschijnlijk staat daar de oplossing ook voor jou ;)
Pagina: 1