Beeld verspreiden over dual monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Vandaag heb ik mij rot gezocht hoe ik mijn twee 17" TFT-schermen op 2560 x 1024 kan instellen. Ik wil dus één uitgerekt beeld verspreid over twee monitoren.

Mijn videokaart is een Sapphire HD2900Pro met de nieuwste ATI drivers geinstalleerd.

Ik heb van alles geprobeerd in CCC, maar naar mijn idee ondersteunt ATI deze optie niet. Na tig fora doorgelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit. Is dit alleen mogelijk met een NVidia kaart, of is het helemaal niet mogelijk.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-06 15:52
Volgens mij is dit mogelijk met een programma van ATi, Hydravision heet het, maar daar ben ik niet zeker van.

Anders is het enige wat in me opkomt Ultramon

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:59

Sebazzz

3dp

Je moet zoeken naar de horizontale uitbreiding van je bureaublad in Windows, tenminste dat is de nVidia benaming.

Voor Linux moet je Xinerama aanzetten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

ten eerste moet je gewoon even bij het schermpje van windows waar je je resoluties en dergelijke kiest je 2e scherm aanvinken dat het bureaublad moet worden uitgebreid naar dat bureaublad.

verder raad ik je eens aan om naar het programma "ultramon" te kijken het verlengt je startbalk en maakt 2 schermen zo veel fijner om mee te werken en er zitten nog een hoop andere (nutteloze) opties in die van pas kunnen komen :D

je stelt dus elk scherm apart in op 1280x1024 maar je 2e scherm gaat op pixel 1281 starten tot 2560, ter illustratie een SS van mijn eigen dualscreen volgens everest:
Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/my.php?image=monitorsc6.jpg