Sinds gister maakt mijn pc een raar geluid als ik een game speel. Ik heb al eerst alle koelers kort onderbroken(inc. videokaartkoeling) en de harde schijven uit de kast gehaald. Maar het geluid stopte niet, dus ik weet vrijwel zeker dat het mijn videokaart is. Het geluid kwam ook uit die richting. Het rare ervan is dat je in windows niks hoort, maar als ik bijvoorbeeld Eve online opstart begint de piep meteen in character selection screen en als ik op esc druk zodat ik het menu in gaat veranderd het geluid meteen en wordt het zachter. Met Battlefield 2142 is het precies hetzelfde. Dus alleen onder load maakt hij het geluid. Het geluid is een beetje moelijk te omschrijven, ik zou zeggen dat het meeste klinkt als piepend gezoem.(ja ik weet lekker onduidelijk
) Ik weet zeker dat hij dit geluid in het begin niet maakte, misschien heeft iemand anders dit ook gehad of heeft iemand tips?
wAARSCHIJNLIJK DE spannings regulators die sissen.
Piepend gezoem -> condensators.
Check eens op je moederbord (of eventueel videokaart) of er elco's bol staan en/of lekken, dit veroorzaakt vrijwel altijd die piepende toon.
Dit soort dingen dus:
Check eens op je moederbord (of eventueel videokaart) of er elco's bol staan en/of lekken, dit veroorzaakt vrijwel altijd die piepende toon.
Dit soort dingen dus:
ventilatoren zoemen, en kunnen soms piepen als de lagers naar de knoppen zijn oid. Is je koeler niet naar de klote? (kijk of hij minder/geen herrie maakt als je heeeeeel kort de fan stilzet met je vinger).
edit: Of condensatoren inderdaad, maar ik kan het geluid moeilijk plaatsen
edit: Of condensatoren inderdaad, maar ik kan het geluid moeilijk plaatsen
[ Voor 16% gewijzigd door LiquidT_NL op 19-12-2007 17:34 ]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
@liquidt_nl: had ik al geprobeerd is niet de koeler.
Nog ff gezocht op internet met wat andere zoektermen en blijkt dat meer mensen dit probleem hebben. Het schijnt inderdaad te komen door de spanningsregulatoren. Als ik een 3d-applicatie start gaat hij door meer stroomverbruik het rare geluid maken. Het geluid hoor ik duidelijk als ik geen muziek aan heb staan, vrij irritant dus
Links met zelfde probleem:
http://www.atomicmpc.com....orums.asp?s=2&c=7&t=11786
http://www.silentpcreview...hp?t=37899&highlight=8800
Nog ff gezocht op internet met wat andere zoektermen en blijkt dat meer mensen dit probleem hebben. Het schijnt inderdaad te komen door de spanningsregulatoren. Als ik een 3d-applicatie start gaat hij door meer stroomverbruik het rare geluid maken. Het geluid hoor ik duidelijk als ik geen muziek aan heb staan, vrij irritant dus
Links met zelfde probleem:
http://www.atomicmpc.com....orums.asp?s=2&c=7&t=11786
http://www.silentpcreview...hp?t=37899&highlight=8800
Yep dat doet mijn hd2900 ook. Maar alleen in bepaalde games. (bv stalker)
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Is het hard? Ik heb namelijk een hele zachte zeurderige piep onder load, die afhankelijk van de load veranderd. Niets om je druk over te maken. Mijn overgeklokte kaart doet het nog perfect
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Het is niet heel hard maar zonder geluid uit me speakers is het wel vervelend.
je kan proberen of het minder is als je je monitor refeshrate veranderd, dat helpt soms...
Ik heb een refresh rate van 60hz(samsung 245b), als ik hem verlaag is het niet echt lekker voor mijn ogen. Ik heb wel wat oplossingen hier en daar gezien zoals Hot Glue maar dat doe ik liever niet op mijn videokaart. En de kaart RMA sturen heeft ook niet zoveel zin volgens mij omdat ik post heb gelezen van mensen die hem 5x hebben omgeruild en nog steeds het geluid hebben. Dus ik denk dat ik maar mee moet leren leven
Veel herrie blijven schoppen in de winkel en je krijgt je zinBazvv schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:56:
Ik heb een refresh rate van 60hz(samsung 245b), als ik hem verlaag is het niet echt lekker voor mijn ogen. Ik heb wel wat oplossingen hier en daar gezien zoals Hot Glue maar dat doe ik liever niet op mijn videokaart. En de kaart RMA sturen heeft ook niet zoveel zin volgens mij omdat ik post heb gelezen van mensen die hem 5x hebben omgeruild en nog steeds het geluid hebben. Dus ik denk dat ik maar mee moet leren leven
M3P - M3LR - 6320Wp
verhogen mag ook hoor, vaak is het dat als je het eea. net iets anders weet te belasten, dat ook het geluidje veranderd. hopelijk naar een frequentie die jouw oor minder irriteerd.Bazvv schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:56:
De refresh rate kan helaas niet hoger. Ik had de kaart bij Alternate besteld en als ik hem nu RMA stuur zit ik voorlopig zonder videokaart met een grote kans dat ik weer een kaart met hetzelfde geluid krijg. Misschien nog een optie om de clock te verlagen ofzo.
Pagina: 1