Toon posts:

pc boot niet, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 uur gelden een nieuwe pc binnen gekregen van 4 launch met de volgende specs:
antec sonata lifestyle III 500 watt
asus p5k-e wifi AP
Q6600 proc
arctic freezer pro
samsung 500 gb harddisk

Ik had zelf 4 reepjes geheugen gekocht want ze hadden daar weinig op voorraad. Heb corsair valueselect DDR2 667mhz 2GB, 4 stuks, dus 8 gig in totaal.

Verder heb ik ook zelf de videokaart gekocht, een 8800GT van Sparkle (Is toch gewoon comptible met de p-5k-e wifi AP? zag in het boekje dat die crossfire supporte)

Ik heb dus zelf eerst het geheugen in de pc gedaan en daarna de videokaart. Heb ook de stroomkabel in de videokaart gedaan.

Toen ik de monitor aan had gesloten en op de powerknop drukte gingen wel alle fans draaien maar hoorde niet de boot piep (weet niet of dat erg is?) Ook het beeldscherm bleef volledig zwart. Heb de startproblementhread doorgenomen en enkele dingen eruit gehaald zoals geheugen op 1 na en de harde schijf eruit maar niets werkte. Ik hoor verder ok helemaal geen gepiep dus volgens mij moet het aan mijn videokaart liggen.

Had net 4 launch nog ff opgebeld ze zeiden dat ze het systeem hadden getest met een videokaart en geheugen en hij deed het gewoon zei die.

Iemand een idee wat ik kan doen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Andere videokaart proberen. Weet je zeker dat het geheugen compatibel is met dit moederbord? Check de QVL-lijst.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook geen andere videokaart om te proberen, en ik kan deze videokaart ook niet in een ander systeem proberen. Geen PCI-e mobo in de buurt. Waar kan ik die lijst vinden?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:05:
Ik heb dus ook geen andere videokaart om te proberen, en ik kan deze videokaart ook niet in een ander systeem proberen. Geen PCI-e mobo in de buurt.
Lenen, rondvragen, etc. Je zult het toch moeten testen :)
Waar kan ik die lijst vinden?
op de Asus website. Zoekt en gij zult vinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Nou is dus echt niet mogelijk, ken niemand hier in de buurt de een pci-e mobo heeft, zie nu net in mn boekje dat corsair 2024 MB niet op die lijst staat, wel de 1024MB.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:11:
Nou is dus echt niet mogelijk, ken niemand hier in de buurt de een pci-e mobo heeft, zie nu net in mn boekje dat corsair 2024 MB niet op die lijst staat, wel de 1024MB.
Wat in je boekje staat is geheugen wat getest is ten tijde van productie.
Dit betekent dan natuurlijk niet automatisch dat geheugen wat niet in je boekje staat niet werkt.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
crossfire is van ati, daar gaat een nvidia niet op werken ;)

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
DenTeD123 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:27:
crossfire is van ati, daar gaat een nvidia niet op werken ;)
Onzin crosfire is de tegehanger van Nvidia sli, hij kan alleen geen sli draaien maar een Nvidia kaart gaat wel werken.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:04
offtopic:
Ondersteund Windows wel 8GB geheugen? Ik geloof altijd tot 4.. Correct me if i'm wrong... :+

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:20

Zenix

BOE!

the-edge schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:36:
offtopic:
Ondersteund Windows wel 8GB geheugen? Ik geloof altijd tot 4.. Correct me if i'm wrong... :+
daar gaat het niet echt over en 64bit ondersteund dat makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nja, kom neit echt verder. Ga morgen maar langs de norrod.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, er is een wonder gebeurd. Ik ben vandaag naar Norrod geweest om te laten checken. HIj sloot mijn pc aan drukte op power, en bam hij deed et meteen. Hoorde ook de opstartpiep die ik gister niet hoorde.
Dus ik zo: wtf :?
Thuis aangekomen sluit alles weer aan druk op de powerknop en hij doet het.
Ik snap er echt geen snars van voordat ik naar de norrod ging had ik et nog een keer geprobeerd, alles nog extra aangedrukt enzo.
God bestaat toch _/-\o_ :+

• heyajohnny
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-03 23:27
Volgende keer je stroomkabel in je pc stoppen :P :+

[ Voor 8% gewijzigd door heyajohnny op 20-12-2007 14:27 ]

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:43
Of het aan uit knopje op de voeding omzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:01:
Toen ik de monitor aan had gesloten en op de powerknop drukte gingen wel alle fans draaien maar hoorde niet de boot piep (weet niet of dat erg is?) Ook het beeldscherm bleef volledig zwart.
:P
Pagina: 1