Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam via google op de site van Bergler & Co, een concept van Bergler ICT.

Stukje tekst van de site...
---
Bergler & Co biedt ervaren ICT professionals een vast inkomen op basis van een zelf gekozen basissalaris vermeerderd met 70 procent over het verschil tussen het zogenaamde interne tarief (gebaseerd op het basissalaris) en het aan de opdrachtgever gefactureerde tarief per uur. Daarnaast biedt Bergler & Co een lease-auto of een bijdrage aan een eigen auto, onkostenvergoeding, opleidingen en bijdrage pensioenpremie.
--

Als ik de site even doorneem dan klinkt dit allemaal wel interessant...wie kent dit bedrijf en heeft hier ervaring mee en misschien zelfs met het concept? Ik kan op een paar persberichten na verder weinig vinden over dit concept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Ik ben ook wel benieuwd... Inmiddels misschien iemand meer ervaring? TS wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Klinkt leuk als dit vorig jaar was, nu is niet het moment om het risico bij jezelf neer te leggen.
Er zijn meerdere van dit soort toko's en interessant voor mensen die echt Freelance niet helemaal aandurven.
De vraag die je altijd moet stellen is: wie haalt nieuwe klussen binnen, ik of de organisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te bepalen of deze constructie interessant is, moet je eerst weten wat het interne tarief van Bergler is. En welk tarief je bij een klant kunt rekenen. Het gefactureerde bedrag voor een software ontwikkelaar ligt grofweg bij 60€ - 100€ per uur voor een freelancer, afhankelijk van ervaring en vakgebied. Pas daarna kun je het verschil tussen intern tarief en gefactureerd tarief berekenen.

Freelance op zich kan financieel best interessant zijn. Als freelancer verdien ik ongeveer 2.5 keer het netto salaris van mijn laatste vaste baan, die ook al niet slecht betaalde. Maar zoals hier boven ook al geschreven werd, de markt is aan het afkoelen op het moment en het is daarom misschien niet het juiste moment om dit nu te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB.NET
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik werk al een jaar via de Bergler & Co constructie.

Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

hoe bevalt het? Wat zijn de voor- en nadelen van het bedrijf? Is het een leuk bedrijf om voor te werken? Moet je zelf je opdrachten regelen? Wordt er rekening gehouden met je woonplaats?... dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB.NET
  • Niet online
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik binnenkort weg ga bij Bergler en ga freelancen. meer risico, en als het goed is meer inkomen, maar ik vind Bergler een prettige werkgever.

De opdrachten worden door bergler geregeld. Je kan wel zelf een opdracht regelen, dan krijg je een groter percentage van de omzet. Ik heb zelf nooit een opdracht geregeld, en weet ook niet van collega's dat die dat hebben gedaan.

Met het zoeken naar een opdracht gaan ze in principe uit van je woonplaats. ze proberen iets in de buurt te vinden, maar dit lukt niet altijd. Er zijn altijd wel collega's die 2 uur in de auto zitten, maar er zijn ook collega's die in dezelfde plaats wonen en werken. Dit gaat in overleg en als het goed is zit je meestal wel binnen redelijke afstand.

Omdat het een detacheerder is zie je je collega's niet veel. Wel worden er geregeld uitjes georganiseerd, en de sfeer is daar super. (vorig jaar 3 dagen parijs met partner, dit jaar 2 dagen survival in de ardennen in een kasteel)
Ook is er 1 keer in de 6 weken een bijeenkomst waar presentaties over .Net technieken worden gegeven. Die bijeenkomsten kan ik van harte aanbevelen.

Verder doen ze niet moeilijk over opleidingen. en krijg je de mogelijkheid om bijvoorbeeld naar de nederlands devdays of SDN conferenties te gaan.

Over de Co constructie, je verdient erg goed met deze constructie. Wel moet je er rekening mee houden dat je salaris enorm fluctueerd over de verschillende maanden.
Eigenlijk werk je de eerste 2 weken om het interne tarief te verdienen, en de laatste 2 weken van een maand verdien je je eigen salaris bij elkaar. Dit betekend dus ook dat als je 2 weken ziek bent, of 2 weken vakantie neemt, je alleen het interne tarief bij elkaar krijgt en dis het basissalaris zonder bonus uitbetaald krijgt. Dit is niet erg, omdat je als het goed is dit de andere maanden wel weer goedmaakt, maar je moet het je wel realiseren.

Al met al ben ik er dit jaar gemiddeld 1000 euro netto per maand op vooruit gegaan. Hiervoor moet ik wel mijn eigen pensioen regelen en loop je meer risico.

[ Voor 6% gewijzigd door AB.NET op 06-11-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB.NET
  • Niet online
P.S. mochten jullie allemaal massaal gaan solliciteren geef mij dan op als referentie, dan krijg ik een mooie bonus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
AB.NET schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:05:
P.S. mochten jullie allemaal massaal gaan solliciteren geef mij dan op als referentie, dan krijg ik een mooie bonus ;-)
Met zulke uitspraken moet je hier op het forum uitkijken, die worden zo uitgeknipt. Ik quote je even omdat je een behulpzame uitleg hebt gepost over het werken bij Bergler@co en je van harte je aanbrengbonus gun :)

Een vraagje: doen ze ook aan middelen van je omzet / bonus / kosten over meerdere maanden?

Anders krijg je de rare situatie dat je met alles erg op de kalendermaanden moet sturen:
-> 3 weken vakantie van 1-6 t/m 21-6 = 1 maand geen bonus
-> 3 weken vakantie van 22-6 t/m 12-7 = 2 maanden nauwelijks bonus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB.NET
  • Niet online
Dat is mijn grootste ergernis aan de constructie. Ze middellen dus niet.

Als je alle vrije dagen in 1 maand opneemt is je bonus over een heel jaar genomen dus een paar duizend euro hoger als dat je je dagen normaal verdeelt.
Maar zelfs met die lagere bonussen is je salaris nog steeds flink.

Je moet je wel realiseren dat middeling altijd in je nadeel zal werken. Als je je dagen bundelt wordt op een gegeven moment je bonus negatief. Dus een bonus van 0. Als je gaat middellen wordt de negatieve bonus wel meegerekend en wordt het salaris dus lager. (Ik heb het ook een paar keer na moeten rekenen voordat ik het snapte)

Wat dan wel weer positief is, is dat studie uren gelijk worden getrokken aan het interne tarief. Studie kost je dus geen bonus.

[ Voor 28% gewijzigd door AB.NET op 06-11-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Hoeveel Oracle mensen lopen er bij jullie rond? Hoe worden die mensen gewaardeerd? En is ook daar veel aandacht voor competentieontwikkeling? Ik ben namelijk geen .net ontwikkelaar, maar oracle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB.NET
  • Niet online
Ik zit zelf alleen in de .Net hoek en heb dus ook voornamelijk contact met de .Net mensen.
Kan hier weinig over zeggen.

De overige (niet .Net) collega's zie ik maar een keer of 4 per jaar, ik weet dus ook niet wat iedereen doet.

Anders moet je ze ff bellen, dat zullen ze op kantoor beter weten.

[ Voor 22% gewijzigd door AB.NET op 06-11-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
AB.NET schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:46:
Dat is mijn grootste ergernis aan de constructie. Ze middellen dus niet.

Als je alle vrije dagen in 1 maand opneemt is je bonus over een heel jaar genomen dus een paar duizend euro hoger als dat je je dagen normaal verdeelt.
Maar zelfs met die lagere bonussen is je salaris nog steeds flink.

Je moet je wel realiseren dat middeling altijd in je nadeel zal werken. Als je je dagen bundelt wordt op een gegeven moment je bonus negatief. Dus een bonus van 0. Als je gaat middellen wordt de negatieve bonus wel meegerekend en wordt het salaris dus lager. (Ik heb het ook een paar keer na moeten rekenen voordat ik het snapte)

Wat dan wel weer positief is, is dat studie uren gelijk worden getrokken aan het interne tarief. Studie kost je dus geen bonus.
Ik snap hem wel; als je in een maand te weinig uren hebt om break-even met het interne tarief te halen dan zou je eigenlijk een negatieve bonus moeten krijgen. Die wordt op 0 gezet wat klinkende winst is voor de werknemer. Als je hem gaat middelen met de volgende maand dan zou je eerst je "roodstand" moeten inlopen voordat je in de 2e maand aan bonus toekomt. Zonder middelinh begin je maand 2 op 0.

Nog beter zou zijn als ze per week, dag of uur de bonus zouden berekenen :)
Pagina: 1