[xp][msn]Computer valt helemaal uit als msn wordt gebruikt

Pagina: 1
Acties:

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
Heel vreemd probleem. Bij mijn buurvrouw valt de computer helemaal uit als ze msn gebruikt. Het gaat om een nieuwe computer met xp. Niks vreemds op geinstalleerd. Met een andere computer op zelfde netwerk werkt alles perfect. Ik dacht aan bios update, maar tijdens bios live update viel computer uit. Dus 2 dagen bezig geweest om computer weer aan de gang te krijgen. Uiteindelijk terug naar oude bios, maar probleem blijft. Wat ook vreemd is dat als je filmpjes op internet kijkt, bijvoorbeeld youtube of zo, dan bevriest het beeld om de paar seconden. Firefox en ie. Met msn kapt de computer er helemaal mee en start opnieuw op. Dit is als je msn een paar minuten gebruikt. Andere versie heeft ook niks uitgemaakt. In de logboek zag ik wel een fout met ide die bleef terugkomen. Ik heb nieuwe ide drivers geinstalleerd, heeft niets uitgemaakt. Lijkt op een harware probleem. Herkent iemand hier iets in?

ola

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien kun je wat meer specifieke informatie posten? Welke hardware, welke versies XP (Home, Pro, SP, up to date), welke drivers (versienummers), welke foutboodschappen, al reinstall gedaan, anti-virus, spyware etc etc. Nu beschrijf je het probleem alleen ("het doet pijn") maar verder niets :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:58
Heb je MSN al eens gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
ja, ook andere oudere versie msn. Ik heb het idee dat het ook samenhangt met het haperen van vieo in browser, maar weet het niet zeker. Op vorige computer geen last van beide. Het gaat om xp home.

ola