Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] Acronis True Image Home 11

Pagina: 1
Acties:
  • 4.417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
All,

Misschien overbodige info, maar meld het toch even misschien dat iemand er wel iets aan heeft.

Van de week besloot ik om een re-install te doen van Vista op mn notebook en meteen maar even een image te maken van mijn versie ge-update Vista installatie.

Na diverse apps te hebben bekeken heb ik gekozen voor True Image van Acronis, nadat ik de image had gemaakt, meteen een restore gedaan en ja hoor....error!
Vista wilde niet meer opstarten omdat winload.exe niet gevonden werd, dus ff ge-googled en ja hoor, diverse mensen hadden hier last van, dit kwam doordat na de restore de windows bootloader BCD niet goed overweg kon met het vinden van de partitie waar die vanaf moest booten.

Dit heb ik in 1e instantie gefixed door 2x de Vista Repair Console "iets" met BCD te laten repareren, al vond ik dit meer een workaround dan een oplossing en ben gaan kijken hoe ik dit kon voorkomen.

Dit probleem bleek simpel te voorkomen (dus gewoon een restore en dan meteen weer aan de slag kunnen).
Voordat je een image maakt voer je de volgende commando's uit:

CD \boot
path c:\windows\system32
bcdedit /store bcd

bcdedit /store bcd /set {bootmgr} device boot
bcdedit /store bcd /set {default} device boot
bcdedit /store bcd /set {default} osdevice boot

Maak vervolgens een image met Acronis, restore deze en je Windows zal gewoon starten (met Acronis heb ik dus ook alleen de C: partitie restored en niet de MBR & Track 0).

Boys...doe er je voordeel mee!

Molski

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 15:27 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben vanwege de soortgelijke problemen met Acronis een half jaar geleden overgestapt op Norton Ghost 12. Bevalt mij heel erg goed, recovery gaat tot nu toe probleemloos en snel.

Verwijderd

Topicstarter
Haaglander schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:03:
Ik ben vanwege de soortgelijke problemen met Acronis een half jaar geleden overgestapt op Norton Ghost 12. Bevalt mij heel erg goed, recovery gaat tot nu toe probleemloos en snel.
Norton Ghost 12 heb ik ook even vlug bekeken...kon alleen niet zo snel vinden hoe ik Bootable Media kon maken om van te restoren, kan je anders e.e.a. beknopt uitleggen, kan ik beide apps vergelijken en misschien stap ik ook alsnog wel over :)

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:39:
[...]

Norton Ghost 12 heb ik ook even vlug bekeken...kon alleen niet zo snel vinden hoe ik Bootable Media kon maken om van te restoren, kan je anders e.e.a. beknopt uitleggen, kan ik beide apps vergelijken en misschien stap ik ook alsnog wel over :)
Voorbereiding
1. Maak een Recovery CD (Create Recovery Disk in menu File)
2. Maak een 'herstelpunt'/ image

Restore
1. Zorg dat bij het booten Windows opstart vanaf CD/DVD
2. Stop de Recovery CD in de lade
3. Volg de instructies (vergelijkbaar met Acronis TI)

And Bob's your uncle :)

[ Voor 3% gewijzigd door Haaglander op 19-12-2007 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super, thanks a lot!

Ga mooi mn vriendin der Inspiron hier even voor misbruiken.
Hoef ik het niet op mn verse Windows installatie te doen, heb geen zin weer al mn apps opnieuw te downloaden in installeren :)

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 22:11
Toch even op inhaken, want ik gebruikte erg vaak Ghost om mijn systeem te backuppen.
Sinds een tijdje draai ik mijn sata schijfjes in raid0 en ik lees er allemaal enge dingen over als het gaat om backuppen met ghost of Acronis.
Ik heb een aantal backups met Acronis gemaakt en ik kan het volgens het programma allemaal terug zetten. Ik heb met de recoverycd opgestart en zowaar alle schijfen / partities waren zichtbaar.
Op dat punt ben ik gestopt en heb ik een recoverycd van Ghost gepakt. En daar ging het mis of nou ja, Ghost ziet namelijk alleen maar de cdrom, aschijf en zijn eigen gemaakte z-drive...

Nu hoef ik nog geen image terug te zetten, maar wat is straks wijsheid?
De moeite kan mij bespaard blijven als ik te horen krijg dat het niet mogelijk is om een imagebackup ala ghost/arcronis terug te zetten op een (sata)raid0 configuratie.

Als iemand het weet, graag een reactie anders kom ik er wel een keer achter...

750Gig is in raid0 allang niet veel meer, maar ik blijf het veel vinden en ok je kunt alles wel weer downloaden enzo, maar liever niet natuurlijk.

Kort gezegd:
bestaat er een programma die je in staat stelt om zomaar een partitie op je (sata)raid0 configuratie te clonen én/of te restoren? Belangrijker is misschien of je ergens rekening mee moet houden? Bijvoorbeeld het opgeven van je sata-drivers?? Kan me herinneren dat een windowsxp installatie die wel per se moet krijgen via een a-diskette 8)7

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
omitz schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:13:
Kort gezegd:
bestaat er een programma die je in staat stelt om zomaar een partitie op je (sata)raid0 configuratie te clonen én/of te restoren? Belangrijker is misschien of je ergens rekening mee moet houden? Bijvoorbeeld het opgeven van je sata-drivers?? Kan me herinneren dat een windowsxp installatie die wel per se moet krijgen via een a-diskette 8)7
De meest officiële methode is Windows Preinstallation Environment 2.0 met hierin imagex (MS' eigen disk clone tool) opgenomen. (http://en.wikipedia.org/wiki/WinPE) Hier kun je drivers aan toevoegen of geloof ik zelfs drivers inladen als hij loopt, mocht je raid-array niet al standaard gezien worden. Met de losse imagex.exe + driver kun je in een gewone Vista of XP installatie ook weer images mounten. Ideaal, al is het enige wat nog ontbreekt een officiële gui voor imagex om het allemaal wat toegankelijker te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door smvs op 10-01-2008 01:19 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:05:
Super, thanks a lot!

Ga mooi mn vriendin der Inspiron hier even voor misbruiken.
Hoef ik het niet op mn verse Windows installatie te doen, heb geen zin weer al mn apps opnieuw te downloaden in installeren :)
VMWare is your friend.. Om wat voor prog dan ook te testen voor het op je eigen OS te installeren..

Systeem Specs

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 22:11
Met een programma als Ghost kom je dus niet verder?
Dat is dan jammer kon er redelijk goed mee overweg..

Ik zal me eens verdiepen in imagex.exe maar ik hoop dat er iemand komt zeggen dat het zeker wel met Ghost of weet ik veel wat kan...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:26:
...

CD \boot
bcdedit /store bcd

...
Schopje...

Ik heb nu ook net een clean install die ik graag wil backuppen met Acronis.
Maar als ik deze codes overtype in CMD dan krijg ik het volgende vanaf de bcd-regels:
"Kan het archier met opstartconfiguratiegegevens niet openen.
Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."

Kan dit niet direct vanuit de Vista CMD of zie ik iets over het hoofd.

• Eim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 11:58

Eim

CD \boot
bcdedit /store bcd

Ik heb hetzelfde probleem, ook met vista...
Maar kan ik dat commando automatisch laten uitvoeren door acronis? zoja hoe, en kan dat dan ook bij een "scheduled" task?

Edit:
Het is gelukt om bij een "automatische" back-up die commando's automatisch uit te laten voeren..
ik heb ze in kladblok gezet, opgeslagen als .bat bestand, en ingesteld in acronis dat hij voor het backuppen die commando's in het .bat bestand uitvoert, en het werkt:D ik ben superblij:)

[ Voor 22% gewijzigd door Eim op 07-08-2008 11:54 ]

• HoeZoWie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01 15:18

HoeZoWie

Azure Cloud & System Engineer

Ik heb dit (bovenstaande) ook gedaan op een:
- Windows Server 2008 Release 2 (Beta) SP2 (RC1) Enterprise Edition
(Intel 786 - Architecture: Atom Processor, ja geloof het maar: 4 kernen!!),
met Acronis True Image ECHO Enterprise Edition 9.5 (32 bit)
- en apart op een andere Windows Server 2008 Standard Edition SP1 RTM /
MS Partner Volume License (Core To Duo, x64 bit versie)
samen met met Acronis True Image ECHO Server Edition 9.5 (32bit) met Agent (64 bit).

Dit werkt ook bij TI-Restore perfect, hierna zelfde verhaal met:
- Windows Seven Beta3 en een Intel Centrino,
Duo-Core met VT64 instructies,
Acronis True Image 11 Home Editon,

Resultaat: -> SUPER!

Btw / OffTopic:
Acronis Disk Director (Suite / Server / Enterprise) 10.x - Alle versies, werkten allemaal NIET, nergens in bovenstaande situaties trouwens! Ik heb daar GParted-ISO voor gebruikt, werkte wel, ook op Servers en WS2008-PDC! Zelfs de PDC volledig gewist: Low-Level-Format, en een totaal andere disk (Mirror-RAID).

Dus : BEDANKT KEREL! SUPER! :*) _/-\o_ O-) :) :o :*)

[ Voor 4% gewijzigd door HoeZoWie op 19-04-2009 11:11 ]

H03z0w!3

Pagina: 1