Zoekfunctie in Adobe Reader 7.0

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koolmees39
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-01-2023
Als ik documenten scan met als output een pdf-file, dan kan ik binnen het document niet naar een woord zoeken, wat wel zou moeten kunnen. Als ik een willekeurig pdf-document van internet haal, dan werkt de zoekfunctie wel. Het probleem zit 'm dus kennelijk in de output-file van de scanner. Wat kan ik hieraan veranderen?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07 12:15

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dan zal hij waarschijnlijk de tekst opslaan als plaatje, i.p.v. tekst. Je zou kunnen kijken of je OCR kan inschakelen in de software die je gebruikt om te scannen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Natuurlijk kan dat niet zomaar, en inderdaad wil je OCR'en. <-- Kijk even rond naar goede OCR/ICR tools. Niet gratis trouwens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• koolmees39
Ik geloof niet, dat ik het daarmee eens ben. Volgens mij is juist o.m. de kracht van Adobe Reader, dat in pdf-bestanden tekst kan worden gezocht. Zouden dan alle scanners, die ik tegen ben gekomen, dan OCR gescand hebben?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

koolmees39 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:40:
Ik geloof niet, dat ik het daarmee eens ben.
Dat is niet echt relevant, want de voorgaande posters hebben gelijk ;) .
Volgens mij is juist o.m. de kracht van Adobe Reader, dat in pdf-bestanden tekst kan worden gezocht. Zouden dan alle scanners, die ik tegen ben gekomen, dan OCR gescand hebben?
Nee, die hebben de pdf gemaakt vanuit een programma waar de tekst al in stond als tekst.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 09:43

Just_I

What did you just say?

Niet elk PDF bestand word door een scanner gemaakt. Sterker nog, het merendeel zal waarschijnlijk door een distiller gemaakt worden maar dat terzijde.
Het ligt er waarschijnlijk toch aan dat je OCR niet ingeschakeld hebt of dat het niet ondersteund wordt door je scanner. Zoek even op of je scanner OCR ondersteund and probeer het dan nog eens met OCR ingeschakeld.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

PDF is een bestandsformaat, geen automagische manier om tekst te kunnen laten lezen door machines. De meeste PDF bestanden die je vind via Google zijn geschreven in het Engels, maar ik heb toch echt een PDFje dat Nederlandstalig is :+
Het feit dat de reader een ctrl-f knop heeft zegt niets over wat er in een bestand zit. Mijn auto heeft een 'sport' knop maar als ik geen benzine in dat ding gooi komt er geen sportieve rit uit, ook niet als vele andere auto's wel zomaar rondrijden :P

Maar goed: OCR dus. Of niet scannen maar de tekst direct converteren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• koolmees39
Okay, tegen zo'n meerderheid kan ik niet op. O-) Ik moet er inderdaad vanuit gaan, dat ik bevoorrecht was met de tot nu toe door mij gebruikte scanners. Ik ga dus even op zoek naar een OCR-instelling of programma. Dank jullie wel.
Pagina: 1