Beste mede GOT ters
Ik loop nu toch echt vast met men website'tje.
Ik heb een pagina met een formulier er op. Dit was een standaard formulier die ik aan heb gepast. Hij werkt ook prima op de checkbox en de radio bolletjes na.
Alle texten krijg ik netjes in mijn e-mail. Maar alles wat er in de boxes gebeurd komt niet door.
Code html {onnodige stukken verwijderd):
Het php gedeelte (onnodige stukken verwijderd):
Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat checkboxes en radio bol keuzes ook netjes in het lijstje in de mail terechtkomen?
Ik heb geprobeerd het zelf uit te volgelen door tutorials te lezen. Maar daar heeft nooit iemand het over checkboxes ed. En ik heb helaas niet zo gevorderd dat ik het zelf uit kan vogelen.
Ps. Ik heb even een test-pagina online gezet:
http://www.eenink.eu/sales/form.html
Ik loop nu toch echt vast met men website'tje.
Ik heb een pagina met een formulier er op. Dit was een standaard formulier die ik aan heb gepast. Hij werkt ook prima op de checkbox en de radio bolletjes na.
Alle texten krijg ik netjes in mijn e-mail. Maar alles wat er in de boxes gebeurd komt niet door.
Code html {onnodige stukken verwijderd):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <tr><td> <INPUT TYPE="radio" NAME="Aanhef[]" VALUE="Heer">De heer <INPUT TYPE="radio" NAME="Aanhef[]" VALUE="Mevrouw">Mevrouw </td></tr> <tr><td>Naam:</td><td><input type="text" name="name" size="25" /></td></tr> <tr><td>Naam organisatie:</td><td><input type="text" name="naamorganisatie" size="25" /></td></tr> <tr><td>Plaats/ Gemeente:</td><td><input type="text" name="plaats" size="25" /></td></tr> <tr><td>Telefoonnummer:</td><td><input type="text" name="telefoon" size="25" /></td></tr> <tr><td>E-mailadres:</td><td><input type="text" name="email" size="25" /></td></tr> <tr> <td colspan="2"> Uw bericht:<br /> <textarea rows="5" cols="45" name="comments"></textarea> </td> </tr> </table> <table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" summary="feedback form"> <td><input type="checkbox" name="Abonnement[]" value="Ja">Houd mij op de hoogte van WENS media per e-mail</td> </table> <table border="0" cellpadding="5" cellspacing="0" summary="feedback form"> <tr> <td align="center" colspan="2"> <input type="submit" value="Verstuur" /><br /> </td> </tr> </table> </form> |
Het php gedeelte (onnodige stukken verwijderd):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| $headersep = (!isset( $uself ) || ($uself == 0)) ? "\r\n" : "\n" ;
$aanhef = $_POST['aanhef'] ;
$name = $_POST['name'] ;
$naamorganisatie = $_POST['naamorganisatie'] ;
$plaats = $_POST['plaats'] ;
$telefoon = $_POST['telefoon'] ;
$email = $_POST['email'] ;
$comments = $_POST['comments'] ;
$http_referrer = getenv( "HTTP_REFERER" );
if (!isset($_POST['email'])) {
header( "Location: $formurl" );
exit ;
}
if (empty($name) || empty($email) || empty($comments)) {
header( "Location: $errorurl" );
exit ;
}
if ( ereg( "[\r\n]", $name ) || ereg( "[\r\n]", $email ) ) {
header( "Location: $errorurl" );
exit ;
}
if (get_magic_quotes_gpc()) {
$comments = stripslashes( $comments );
}
$messageproper =
"This message was sent from:\n" .
"$http_referrer\n" .
"------------------------------------------------------------\n" .
"Aanhef: $aanhef\n" .
"Naam: $name\n" .
"Naam organisatie: $naamorganisatie\n" .
"Plaats: $plaats\n" .
"Telefoon: $telefoon\n" .
"e-mail adres: $email\n" .
"Nieuwsbrief: $abonnement\n" .
"------------------------- COMMENTS -------------------------\n\n" .
$comments .
"\n\n------------------------------------------------------------\n" ;
mail($mailto, $subject, $messageproper,
"From: \"$name\" <$email>" . $headersep . "Reply-To: \"$name\" <$email>" . $headersep . "X-Mailer: chfeedback.php 2.08" );
header( "Location: $thankyouurl" );
exit ;
?> |
Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat checkboxes en radio bol keuzes ook netjes in het lijstje in de mail terechtkomen?
Ik heb geprobeerd het zelf uit te volgelen door tutorials te lezen. Maar daar heeft nooit iemand het over checkboxes ed. En ik heb helaas niet zo gevorderd dat ik het zelf uit kan vogelen.
Ps. Ik heb even een test-pagina online gezet:
http://www.eenink.eu/sales/form.html