hoe gaan de ps2 en de xbox eruit zien op full hd?

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 23:28
Ik verzamel consoles en speel er nog regelmatig mee. Op het moment doe ik dat op een LG37lb1r LCD televisie die HDready is (1366x768). Ik gebruik daarvoor component voor ps2 en xbox1, wat een prima beeld geeft.

Ik ben me aan het orienteren op een Full HD TV. De eerste ervaring was negatief (Tatung). Het beeld was erg slecht, maar ik geloof dat dat aan de TV ligt. Althans, dat hoop ik. Andere bronnen waren namelijk ook slecht.

Omdat ik nu dus game op die LG TV en dat wel een strak beeld geeft ben ik uitgekomen op 2 mogelijkheden:

42LF65 of de 42LF75 full HD van LG. Heeft iemand ervaring met één van beide TV's en de genoemde consoles? Of andere (betaalbare) alternatieven?

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• Hans C
ik beantwoord mijn eigen vraag. Ik heb inmiddels een LG full HD televisie. Inderdaad, op de Tatung televisie zat alles er erbarmelijk uit en op de LG prima. Uiteraard wordt het beeld iets blokkeriger doordat het scherm van 94cm simpelweg groter is dan de resolutie van de PS2, maar via component is het prima te doen. Zelfs de Dreamcast ziet er op scart (nog geen RGB kabel) goed uit.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:39
Dat verschilt heel erg per TV heb ik het idee, PS2 games getest op 2 Philips HD Ready LCD's (geen idee welke types) en dat zag er goed uit. Op mijn eigen Samsung HD Ready plasma (PS42Q91) ziet het er echt niet uit, onspeelbaar en nog minder dan PS1 kwaliteit (zeer blurry). Dit met een Blaze RGB kabel.
Gamecube wat minder scherp dan op m'n oude CRT maar goed te doen (orginele Nintendo RGB kabel), Xbox1 nooit aangesloten gehad. NES en SNES ook goed ;)

Xbox360 :9~ ;)

Flickr | Lego collectie

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het gaat meer om de grootte dan dat het Full HD is. Je blaast immers een pixelig plaatje op. Dat de TV daarbij meer pixels tot zijn beschikking heeft is eerder een voordeel dan een nadeel. (het is makkelijker om 2 beeldlijnen met 5 beeldlijnen weer te geven dan met 3).

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:59
Ik heb zelf de PS2 aangesloten op mijn Samsung LE40M87 Full HD, en ik moet zeggen dat het me niet tegenviel.
Het beeld is gewoon scherp en kleuren zoals ze horen te zijn.
Echter qua Graphics loopt hij natuurlijk wel achter en dat zie je gewoon duidelijk terug.
Desalniettemin heb ik het nog prima naar mijn zin op de Ps2.

• Hans C
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:59:
Het gaat meer om de grootte dan dat het Full HD is. Je blaast immers een pixelig plaatje op. Dat de TV daarbij meer pixels tot zijn beschikking heeft is eerder een voordeel dan een nadeel. (het is makkelijker om 2 beeldlijnen met 5 beeldlijnen weer te geven dan met 3).
de Tatung, die in tests normaal gesproken goed naar voren komt, is ook full HD. Toch was daar het beeld over scart en component niet om aan te zien. De winkelier vond het ook vreemd, want normaal gesproken zijn de klanten goed te spreken over het toestel. Misschien had ik een slecht exemplaar. Kleuren waren slecht, scherpte ontbrak.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
Net in lunch pauze weer even paar grote tv winkels langs gelopen. Is met name opvallend dat ze analoge kabel tv op tv vertonen in veel gevallen. Zag er dramatisch onscherp uit. Zo ben ik niet geneigd tv te kopen die full hd is. Blijft drama dat er nog een zenders als RTL,SBS een HD kanaal hebben opgezet. Zo ga ik nooit een Full-HD aanschaffen omdat ik via dure UPC HDTV abo maar 4 zenders kan kijken. Dus no way interessant om die reden. Puur voor game consoles als xbox360 en playstation3 is het nut van HDTV te merken en ook een beetje door je dvd speler dmv HDMI kabel aan je tv te hangen. Voorlopig nog even verder met mn Sony Breedbeeld en Gamecube ;)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Hans C: Dat zal dan wel aan de scaler liggen die die Tatung aan boord heeft, het ligt niet zozeer aan de resolutie die een HDTV heeft.
Pagina: 1