ASUS M2A-VM - Raid Backup?

Pagina: 1
Acties:

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Hoi, ik was gisteren mij Mycom om een systeem samen te stellen met Raid in backup mode. Ik heb toen de ASUS M2A-VM gekozen. Maar op de site las ik over een mobo waar Raid alleen mee werkt als je een een externe HD gebruikt, en de verkoper was niet echt zeker over of dit moederboard interne Raid in backup mode kan runnen.

Kan iemand dit voor mij bevestigen?

Hier zijn de specificaties: http://www.pcper.com/article.php?aid=376&type=expert (het zegt mij zelf weinig)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je de handleiding van de Asus even gedownload, dan heeft in dit geval RAID weinig met externe apparatuur te maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS ik denk dat je beter even het RAID faq kunt doornemen, want "RAID backup mode" bestaat niet of is in iedergeval geen RAID level, daarbij moet je een RAID configuratie ook absoluut niet zien als backup, maar puur als redundancy.

Linkje: RAID FAQ

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jeanpaul1979
Bedankt voor die link, ik lees daar dit:
Level 1 - Mirroring

Bij RAID 1 wordt de data gekopieerd naar twee harde schijven, waardoor er op elke harde schijf exact dezelfde data staat. Dit verhoogt de veiligheid; immers, als de ene harde schijf kapot gaat, dan heb je nog altijd een backup ervan op de andere harde schijf.
Dat is wat ik bedoel met Raid in backup mode

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 11:38

SpamLame

niks

mirroring=!backup

Als er data corruptie optreed door aplicatie of os fouten dan wordt dat mooi op beide schijven weggekrast.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SpamLame schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:44:
mirroring=!backup

Als er data corruptie optreed door aplicatie of os fouten dan wordt dat mooi op beide schijven weggekrast.
Precies RAID1 is er voor bedoeld dat het systeem door kan draaien op het moment dat er een hardeschijf crashed, maar is voor data corruptie nogaltijd gevoelig.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

dus wat je naast je mirroring kunt doen, is twee losse disks nemen (jbod (just a bunch of disks)) en een softwarematig programma nemen dat automatisch een tweede copie wegschrijft als er iets gemaakt wordt. Dan ben je vaak toch minder schijfruimte kwijt en kun je een deel van de tweede schijf alsnog gewoon gebruiken. De kans dat beide disks tegelijk het loodje leggen is nihil (maar niet uitgesloten)

enfin, zelf kiezen :)

-_-

• jeanpaul1979
Ja.... idd dus als je een virus zou krijgen...is mij nooit gebeurd maar ja...dat zijn alle bij de HDs dus direct geïnfecteerd. Daar had ik nog niet bij stil gestaan...

Of als me Windows installatie kapüt gaat, het zelfde natuurlijk. Dat is misschien nog een groter risico als ik naar mijn verleden kijk :p

Misschien doe ik wel jbod dan, virus en Windows installatie risico ervaar ik als groter dan een HD crash...
Pagina: 1