Toon posts:

Surround mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil van een hoopje oude spullen kijken of ik nog een mooi surroundsetje kan maken.
Ik heb 4 speakers nu en misschien nog een 5de over. Ik heb deze versterker:

Kenwood krv6090:

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07513/IMG_0d016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07513/IMG_0017.jpg

En ik heb een pc waar ik het graag vanaf wil hebben met deze setting:

Afbeeldingslocatie: http://xs222.xs.to/xs222/07513/set1.JPG

Maar nu vraag ik mij dus af hoe ik de kabels moet gaan leggen want ik heb maar 2 ingangen of niet?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het beste zou zijn coaxiaal of optisch (SP/DIF), maar dat ondersteunt je versterker niet zo te zien.
Dan zul je hem via RCA moeten aansluiten, en dan is het beste wat je kunt halen Dolby Pro-Logic II, maar dit is geen echt surround. Je versterker upmixt dan een stereo signaal naar 5.1 (wel dan een sub aansluiten op je pre-out).

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Je kijkt eerst in de manual van je receiver. Daar in staat welke ingangen je moet gebruiken.
Dan pak je een tweetal 3.5mm naar cinch kabels en sluit je zoals in de onderste screen staat de front aan op de receiver en de rears op de receiver.

Heel makkelijk, je moet alleen weten welke ingangen de receiver als surround ingangen ziet.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Volgens mij stamt deze versterker nog uit de tijd dat surround analoog berekend werd. Dus...je zal een stereo signaal naar je versterker kunnen sturen en door je versterker laten berekenen (uit mijn hoofd midden = links + recht, surround is verschikl links en recht).

Dus het beste als je een beetje leuk geluid wil is een andere versterker kopen een must.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:55:
Volgens mij stamt deze versterker nog uit de tijd dat surround analoog berekend werd. Dus...je zal een stereo signaal naar je versterker kunnen sturen en door je versterker laten berekenen (uit mijn hoofd midden = links + recht, surround is verschikl links en recht).

Dus het beste als je een beetje leuk geluid wil is een andere versterker kopen een must.
dus het komt er eigenlijk een beetje op neer dat de surround van deze versterker dan soort van 2x stereo inhoud of iets?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:39:dus het komt er eigenlijk een beetje op neer dat de surround van deze versterker dan soort van 2x stereo inhoud of iets?
Vooral de "of iets" klopt...vroeger (als in de pre-DVD en pre-videodisc) bestond alleen een twee kanaals geluidssignaal...om surround te bereiken werd bovenstaand "algoritme" toegepast, waardoor een surround signaal ontstond. Dit heeft verder niets met 2 x stereo te maken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1