[22" WUXGA TFT] Lenovo Thinkvision L220x

Pagina: 1
Acties:
  • 1.596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-03 07:34
Op mijn zoektocht naar de ideale monitor kwam ik deze monitor tegen. Het betreft een 22" monitor met een resolutie van 1920x1200 (!), maar opvallend genoeg valt er op 1 a 2 gebruikersreviews na bijna niets over te vinden. Hij staat zelfs niet in de pricewatch. Sommige mensen zullen wellicht struikelen over de kleinere pixel grootte, maar dit lijkt mij juist een van de mooie punten. 22" vind ik een mooi formaat, maar 1680x1050 is dan weer net te krap. Heeft iemand hier ervaringen met deze monitor?

Links:
Productinformatie van Lenovo
Review op een gebruiker van het Lenovo forum
Kort artikel op een blog op lenovoblogs.com

Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
22" (559 mm) S-PVA display panel
WUXGA (1920x1200) resolution
325 cd/m^2 brightness
1200:1 contrast ratio
92% color gamut
+/- 89° horizontal and vertical viewing
6 ms response time
DVI-D and VGA inputs
portrait/landscape pivot function

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.tecnodomos.com/wp-content/uploads/2007/09/lenovo_thinkvision-l220x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1386/1404907517_8134afcdc9.jpg

• Quadro!
Helemaal niemand? :o

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik denk dat deze monitor qua prijs niet kan opboksen tegen 24" monitors. Ik zie de lagere pixel pitch ietwat als een nadeel, evenals het gebrek aan 1:1 pixelmapping en een HDMI-poort. En voor een prijs van 600 euro is deze monitor duurder dan de LG L245WP, die dit allemaal wel heeft.

Het is echter een nieuwe monitor dus de prijs zal nog wel wat dalen. Ik denk dat deze pas interessant wordt rond de 450 euro.

hoi

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Dit beeldscherm is nu voor zo'n 400 euro te koop. Heeft iemand al ervaring met dit beeldscherm?
Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze en de Samsung 245B €380,- en de LG L246WH €420,-.
Is er een merkbaar verschil tussen deze 3 (voornamelijk in responsetijd)?

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 22:16
De andere twee monitoren zijn 24 inchers, terwijl dit een 22 incher is. Kijk eerst eens wat je wilt in de grootte dus ;)

• Z3R0
Die 2" maakt mij niet uit, het gaat mij namelijk om de 1920x1200 resolutie en de responsetijd.

• Quadro!
Het grote verschil tussen deze en de andere twee schermen is het type paneel wat er gebruikt wordt. De L220x beschikt over een S-PVA paneel, in plaats van het TN paneel wat in de Samsung en LG zit. TN is goedkoper en heeft snellere responstijden (beter voor games dus), terwijl S-PVA schermen veel grotere kijkhoeken en betere kleurweergave hebben.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik hou deze ook in de gaten. k wou eerst misschien een Samsung 215TW kopen, maar dat model is EOL.
Ben op zoek naar een low-budget monitor van ongeveer dit formaat, wat vooral geschikt is voor fotobewerking. Dankzij het panel van deze monitor kon het wel eens wat zijn, maar kan nog weinig gebruikerservaringen vinden of het een goede monitor is, laat staan dan ik hem ergens kan bekijken irl...
Iemand ervaringen met deze monitor?

Dat dan weer wel......

• Z3R0
1 ding snap ik niet. Er wordt gezegt dat TN het snelst is maar ik zie zat TN monitoren die in tests trager zijn dan bijv. MVA monitoren.
hier een voorbeeld van de LG L245WP (MVA) tegenover de Samsung 245B (TN):
http://www.hardware.info/...GRkZZiYmJLK,bGRkaJiamJjK/

je ziet dat de daadwerkelijke responsetijd van de LG lager ligt dan die van Samsung. De responsetijden die aangegeven worden door de fabrikant zijn totaal niet te vergelijken met de geteste responsetijden.
Dus volgens mij doet de LG245WP het met zijn 11ms beter dan andere (TN) 24" monitoren.

Verwijderd

Mijn oog is ook op deze monitor gevallen. Ik kan helaas nog niet zeggen dat ik hem heb, maar ik ben aan het sparen en ik ga hem aan het eind van de maand kopen. Ik heb de thread op het lenovo-forum gelezen (ja, alle 33 pagina's :P ) en het lijkt me een geweldige monitor! Zodra ik hem besteld heb zal ik een review schrijven, maar hier zul je dus nog even op moeten wachten. Hij is nu trouwens bij BestelICT te koop voor E399,-. Inclusief pixelgarantie (maar 18euro) en verzenden (bij vooruitbetaling) komt hij uit op zo`n 435 euro. En dat voor een 22'' S-PVA met WUXGA, lijkt me een prima deal!
:9~

Verwijderd

Kijk eerst nog even naar deze test:

http://www.prad.de/new/mo...08/test-lenovo-l220x.html

De monitor valt blijkbaar toch wat tegen.

Ik wacht zelf al een tijdje op de Samsung 2263PW. Wanneer komt die nou eens op de markt?
Iemand die het weet?

• PdM2112
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-02 09:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:03:
Kijk eerst nog even naar deze test:
http://www.prad.de/new/mo...08/test-lenovo-l220x.html

De monitor valt blijkbaar toch wat tegen.
Hij krijgt anders wel het predikaat Goed als eindconclusie.
Het enige grote nadeel wat het artikel beschrijft is de hoge helderheid.
Ik heb deze monitor nu enkele maanden en ben er zeer tevreden over.
De helderheid heb ik inderdaad een stuk teruggezet, maar het is een prachtig scherm.
Het voldoet ook precies aan mijn persoonlijke eisen, dus voor mij een toppertje :-)
Pagina: 1