vga naar d-sub ?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.745 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245548

Topicstarter
Hallo mensen,

Ben nieuw hier en ik zit met een brandende vraag, dus ik hoop dat iemand me kan helpen...

Het is als volgt :

Ik heb een pc ( hp pavillion a740 ) en ben van plan een lcd tv aan te schaffen ( waarschijnlijk de samsung le37s62b ).
Nou zit er op die pc de volgende aansluitingen : een firewall, een serial, 6 x usb, vga en een of andere roze aansluiting waarvan ik geen idee heb wat het is ( hier staan de specificaties http://www.ciao-shopping.nl/HP_Pavilion_A740_nl__362852 ).

Ik wil dus die tv op m'n pc aansluiten, maar de pc-aansluiting op die tv is een D-sub aansluiting . Dit is bij veel tv's het geval heb ik gemerkt.

Mijn vraag is deze :

Is het mogelijk om die tv en die pc op elkaar aan te sluiten ? zijn daar verloopkabels voor ofzo ?
Heeft dit verder nog invloed op de beeldkwaliteit ?

Andere voorstellen en/ ideeen zijn ook altijd welkom...

bvd

donrob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 13:49

ThunderNet

Flits!

:P vga op je computer is ook d-sub :P
http://nl.wikipedia.org/wiki/D-sub

[ Voor 32% gewijzigd door ThunderNet op 19-12-2007 12:56 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 23:24
Firewall = Firewire
Rose aansluiting misschien je microfoon? Of printer? (lpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 07:14
gewoon een standaard vga kabel dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareshop4u.de/images/17719.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door HansH op 19-12-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 245548 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:55:
Ben nieuw hier en ik zit met een brandende vraag, dus ik hoop dat iemand me kan helpen...
Welkom op GoT dan dan :)
Nou zit er op die pc de volgende aansluitingen : een firewall, een serial, 6 x usb, vga
Die VGA aansluiting, dat is dan toch te gebruiken. Bij een VGA aansluiting denk ik aan een 15-pins Dsub aansluiting zoals hij te zien is op: http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector.
Maar dat kan ook een DVI zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/DVI
Dat moet zelf wel uit te zoeken zijn.
Ik wil dus die tv op m'n pc aansluiten, maar de pc-aansluiting op die tv is een D-sub aansluiting . Dit is bij veel tv's het geval heb ik gemerkt.
Uhu, dat zou dus geen problemen op moeten leveren.
Is het mogelijk om die tv en die pc op elkaar aan te sluiten ? zijn daar verloopkabels voor ofzo ? Heeft dit verder nog invloed op de beeldkwaliteit ?
Vast wel.
Als ik ga kijken bij de specificaties van die Samsung LE37S62B dan zie ik het volgende staan:
PC Input (D-sub) 1
Dan kun je dus uitgaan van een 15pins Dsub aansluiting voor VGA (analoog component RGBHV signaal).
Oftewel, dit lijkt een kwestie te zijn van simpelweg een VGA kabel kopen, zoals die hierboven op een plaatje staat.

Wat je dan wel in de gaten moet houden als je dat gedaan hebt en alles werkt is dat die LCD-TV een resolutie van 1366 x 768 gebruikt. Het kan zijn dat je Intel videochipje die resolutie niet standaard uit wilt poepen en je met een tooltje een custom resolutie aan zult moeten maken.

Echter zie ik hier nog niet zo zeer problemen die je niet zelf op kunt lossen met een beetje zoekwerk. Op GoT zijn we erg gesteld op eigen inzet alvorens een topic wordt gestart, zoals je in Registratievoorwaarden / korte FAQ kunt nalezen. Werp daar dus nog even een blik in en zorg even dat je de boel wat beter uitzoekt zodat je het een beetje op een rijtje hebt. Dit wordt hier zo'n beetje als basiskennis gezien.
Om als voorbeeld maar even je "Firewall" aansluiting te noemen, ik denk dat je FireWire/IEEE1394 bedoeld. En ook dat je VGA en Dsub als 2 verschillende dingen ziet, waar in zekere zin niets mis mee is omdat het ook andere dingen zijn. Maar een VGA Connector is een Dsub connector. Dsub is gewoon een type stekker, net zoals Tulpstekker (ook wel RCA jack) een type stekker is, welke voor verschillende doeleinden gebruikt kan worden. Volg je me nog? :P
Ook hoef je niet in je post de groetjes te doen. Het is beleefd van je, maar wij tweakers doen dit gewoon automatisch met elke post, zo hou je meer groetsels over voor je emailverkeer en je lange afstandsrelaties ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245591

Mensen,

bedankt voor jullie snelle reactie's, ben ik erg blij mee...

Ultraman, heb er idd weinig kaas van gegeten...heb wel wat research gedaan maar wist eea ander toch nog niet zeker ( nu wel :) ) !

Firewall en Firewire is wel een behoorlijke vergissing ( en dat is nou net het enige wat ik wel weet 8)7 ! ).

Ga me igg nog even verder orienteren, maar volgende week ga die flatscreen er zeker komen :*) !

ps

Ultraman, wat bedoel je precies met " een tooltje een custom resolutie aanmaken ?

sorry als dat ook een beetje domme vraag is ;) )

pps heb een andere account moeten aanmaken omdat m'n vorige niet meer geldig was ( ook niet na het hele "merge" verhaal ) vandaar de andere gebruikersnaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 245591 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:42:

Ultraman, wat bedoel je precies met " een tooltje een custom resolutie aanmaken ?
Een prog als powerstrip, dat ervoor zorgt dat je de afwijkende reso van je tv aankan (anders kun je bijv geen 1366*768 draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125627

Hoi
Wil hier toch even op inhaken. Zit met het zelfde item als "probleem" dat van het stekkertje in de lcd begrijp ik, maar in mijn videokaart zit een rond stekker gaatje. Dus gewoon een nieuwe Vga kabeltje gaat niet helpen denk ik.(neem aan dat die net als mijn huidige vga kabel 2 platten stekkers heeft....pc/monitor) Is er een soort van verloop stekkertje in de handel die deze verbinding tot stand brengt.
Valt dit toe te lichten met een afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 13:49

ThunderNet

Flits!

je moet 'm dan ook niet op de tv-out aansluiten.. Maar gewoon op monitor aansluiting.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1