Toon posts:

ontoegankelijke harde schijf door CRC errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een Maxtor 120GB Pata schijf met 2 partities, die voorheen probleemloos werkte maar sinds ik 'm een paar dagen geleden weer aansloot op m'n ge-upgrade computer wordt ie in windows niet meer herkend, dus ook niet de partities. Wel ziet windows 'm als "Lokaal station", zonder verdere gegevens als schijfgrootte.
In Partition Magic wordt de eerste partitie herkend (met het juiste label), de tweede heeft echter het label ?m? gekregen. De 2e partitie (92 GB) zit boordevol met voornamelijk muziek, de 1e bevat data die ik graag wil behouden.
Om die data te redden heb ik in PM geprobeerd de 1e partitie te kopiëren naar 'n andere schijf, maar dat ging dus niet wegens CRC problemen.
Vervolgens heb ik PowerMax laten testen. Ook dat faalde.
Daarna HDD Regenerator (van Hiren's Boot CD) gebruikt om de 1e partitie te herstellen (de 2e partitie werd niet gezien) en hij vond 1476 bad sectors die allemaal gerepareerd werden.
Het gaat mij dus om de data op de 1e partitie.
Of en hoe ik die nog kan redden.
Iemand enig idee?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:51

M2M

medicijnman

dit is een klassiek voorbeeld van gewoon verschilllende progjes proberen en proberen en proberen. De ene zegt dat dit werkt, de ander zegt iets anders.

enfin, (google) de ultimate boot cd, daar staan redelijk wat tooltjes op om je data terug te halen. Naar mijn inzicht werken de tooltjes die niet zo veel franje hebben (dus die dingen gebaseerd op een cmd command line) beter dan die grafische hoogstandjes. Maar zoveel heb ik er ook niet geprobeerd. (mijn schijf was toen ECHT vern****)

succes iig!

-_-

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:18
wat zegt de tool van maxtor, behalve dat hij faalt?
als de data erg belangrijk voor je is moet je eens aankloppen bij een data recovery bedrijf...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Mijn advies is om verder van de harde schijf af te blijven. Hoewel HDD regenerator wel sectors probeert te herstellen, heeft het niet altijd het gewenste effect. Dit programma schrijft immers naar de bewuste harde schijf, wat je problemen alleen maar erger kan maken.

Probeer het eens met read-only programma's zoals Ontrack HDD recovery, R-studio of GetDataBack. Deze programma's zouden de meeste gegevens weer leesbaar moeten maken zodat je ze naar een andere schijf kunt kopieren.

Anders gezegd: zorg dus eerst voor een backup in de vorm van bovenstaande recoveryprogramma's, en probeer dan pas je schijf fysiek te herstellen met programma's als Spinrite of HDD recovery. Als dat uberhaupt nog zin heeft, want je schijf is waarschijnlijk gewoon aan het einde van zijn latijn en dient vervangen te worden.

Verwijderd

Topicstarter
@ P5ycho, PowerMax geeft 'n Diagnostic Code en 'n drvinfo.txt bestandje ivm mogelijke RMA, maar dat is voor later ;)
ennuh 'n Data Recovery bedrijf? nou nee, zó belangrijk zijn de data (email adressen, saved games, agenda en zo) nu ook weer niet :)

@ M2M, ik zal die Ultimate Boot CD 'ns gaan zoeken

@ Fauna, wie weet doen de genoemde tools wat ik graag zou willen ;)

anders geef ik het maar op, probeer 'n RMA en ga verder met m'n leven :D
iig bedankt voor de reacties

***UPDATE***

Met GetDataBack is het uiteindelijk gelukt alle belangrijke data, incl. al m'n Word documenten! (was ik vergeten te noemen), van de 1e partitie terug te halen.
Zelfs de 2e partitie met lossy muziek is gelukt, hoewel de geluidsbestanden niet meer bruikbaar zijn. Ik kan er alleen nog naar kijken :O

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 18:14 ]