[SoftGrid] Softgrid Client niet in domein

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:36
Hallo,

Weet iemand hoe ik een SoftGrid Client gebruik kan laten verbinden met een SoftGrid Server die niet in een domein zit?

Ik heb nu een client met daarop de SoftGrid Client. Als ik in de console kijk zegt de client:
The server will not allow a connection without valid NTLM credentials.

Iemand een ideetje?

Thx :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, Google eens op "softgrid without domain". Misschien dat ik te snel lees maar van de eerste 10 resultaten, zijn er 3 bruikbaar voor je.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Flappie
1 van die pagina's had ik al gevonden. Deze namelijk:
http://caloni00net.blog.dada.net/tag/softgrid

Als ik dat instel geeft de client: Internal Server Error.

Ook geen oplossing dus....

• MAX3400

MAX3400

Misschien kan Error message when you try to start an application in Microsoft SoftGrid: "Error code: xxxxxx-xxxxxx0A-200001F4" iets helpen?

Ik snap alleen niet helemaal waarom de server buiten het domein staat maar daar zal je vast een goede reden voor hebben.

• Flappie
Het is voor een school waar studenten zelf laptops hebben. De school wil de studenten applicaties aan bieden. Het is dus niet de bedoeling studenten laptops allemaal in het domein te gaan hangen :)

• MAX3400

MAX3400

Ah.... http://blogs.technet.com/...a-non-domain-machine.aspx misschien?

Ik ken de infra niet ter plekke maar volgens mij zou je eventueel iets kunnen gaan doen met credentials onder water; oftewel dat je de clients voorziet van de SoftGrid-client maar dan volledig dichtgebouwd dat de client wel tegen de server mag babbelen ofzo?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee kan niet. Error message in the SoftGrid Client Management when you update a Desktop Configuration Server: "Error code xxxxxx-xxxxxx07-000DF003"

Met softgrid 4.5 gaat het wel kunnen (met de beta die nu te downloaden is).

How to configure Windows Server 2003 and Windows XP to cache the domain name, the user name, and the password that is used to authenticate a user on a Microsoft SoftGrid Client computer spreekt het bovenstaande document trouwens ook tegen, je zou het kunnen proberen. Mij is het met veel speurwerk niet gelukt om dit fool proof werkend te krijgen voor een serviceprovider-project...

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 19-12-2007 13:29 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1