Toon posts:

pc loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere dag, telkens als ik een kwartier mijn pc niet gebruikt slaat die vast.
Wel gewoon scherm maar muis toetsen alles werkt niet meer.

P4 3000
ati 1950 pro
sound onboard
1 gig ram

Moet echt de knop uitzetten om hem opnieuw op te starten zelfs ctrl-alt-del werkt niet.

En al mijn herstelpunten zijn verdwenen van de afgelopen maanden.
Ook geen rare foutmeldingen in m'n logboek.

Wie weet raad

Verwijderd

Precies na 15 minuten?

Kijk dan even naar de instellingen van Energiebeheer. ( Rechtermuisknop op bureaublad -> Eigenschappen -> Schermbeveiliging -> Energie )

Als daar iets staat ingestelt op 15 min zou ik dat dan naar "Nooit" zetten.. Misschien word hij niet meer "wakker" dus dat de harde schijven niet meer worden ingeschakeld.

Dat is iig mijn eerste ingeving.

Welke windows versie je gebruikt, up-to-date bent is misschien wel handig om te weten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 12:41 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03
Komt het probleem voor in zowel idle als stressed?
Ik heb het probleem ook gehad, na vervanging van het moederbord was het bij mij weg.
Er zit niets anders op van het te testen, het komt vrij veel voor maar de oorzaak is meestal iets anders.

Controleer je moederbord ook eens voor bolle/lekkende elco's en vervang met onderdelen dat je misschien nog hebt liggen?

Post ook de volledige inhoud van je computer. Het kan ook zijn dat je voeding (vergeet het merk niet te vermelden) aan het overlijden is en daarmee instabiele voltages geeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Malantur op 19-12-2007 12:49 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:40:
Precies na 15 minuten?

Kijk dan even naar de instellingen van Energiebeheer. ( Rechtermuisknop op bureaublad -> Eigenschappen -> Schermbeveiliging -> Energie )

Als daar iets staat ingestelt op 15 min zou ik dat dan naar "Nooit" zetten.. Misschien word hij niet meer "wakker" dus dat de harde schijven niet meer worden ingeschakeld.

Dat is iig mijn eerste ingeving.

Welke windows versie je gebruikt, up-to-date bent is misschien wel handig om te weten.
werkt het bovenstaande niet, dan zou ik je aanraden om eens met virusscanners, spyware / meukware scanners e.d. aan de slag te gaan. Je restorepoints verdwijnen niet zomaar.

oow ja, niet te vergeten: BACKUP MAKEN!!!! (teminste van al je belangrijke bestanden)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Heb windows XP Home sp2 en alle update's,de pc zelf is nog geen jaar oud.

Nou ik heb de tijd niet bijgehouden maar bij idd bij energie staat die gewoon op "nooit".

En ik heb hitmanpro 2 eroverheen gegooit maar die vind niets aparts.

Maar het raarste blijf ik vinden dat me herstelpunten gewoon verdwenen zijn.......

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:15:
Heb windows XP Home sp2 en alle update's,de pc zelf is nog geen jaar oud.
Dan is geen garantie ofzo dat je PC geen problemen kan opleveren.
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:15:En ik heb hitmanpro 2 eroverheen gegooit maar die vind niets aparts.
En een virusscanner? Of heb je NOD32 ook gedraaid?

Controleer je kabels van je hdd eens? Check eens je Harddisk met een tooltje?
Controleer je geheugen eens met memtest86+?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:15:
En ik heb hitmanpro 2 eroverheen gegooit maar die vind niets aparts.
Hitmanpro 2 is niet het wereldwonder dat je computer uit de problemen helpt he :) Je kan beter losstaande software gebruiken zoals een losse virusscanner en een spyware scanner (zoals NOD32 en Hijackthis).

Wat heb je iig zelf allemaal getest?

Wauw, een sig!

• denbeutels
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
Je kan ook is proberen op te starten met een boot cd zoals "bart-pe" zodat je OS draait vanop cd. Als hij dan nog uitvalt kan je vrij zeker zijn dat het probeem bij je hardware ligt. Anders zou ik ook nog is kijken of al de drivers up-to-date zijn.

grtz

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:14:
[...]

Hitmanpro 2 is niet het wereldwonder dat je computer uit de problemen helpt he :) Je kan beter losstaande software gebruiken zoals een losse virusscanner en een spyware scanner (zoals NOD32 en Hijackthis).

Wat heb je iig zelf allemaal getest?
Hitmanpro, norton,nod32 maar niets aparts gevonden,logboek ook niets aparts gevonden.
Pagina: 1