Canal Digitaal CAM en EyeTV problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02 11:12
Ik kijk met mijn iMac digitale tv via de schotel. Hiervoor gebruik ik een officiële Canal Digitaal starterset, dus de Mediaguard CAM en natuurlijk de CD smartcard, en een Elgato EyeTV 310, icm EyeTV 2.5.1 software. De EyeTV 310 ontvanger is eigenlijk de FireDTV S/CI http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190404681 maar dan voor de Mac ;)

Zeer regelmatig kan ik de MTV zenders niet ontvangen, ik krijg dan de melding "encrypted". Soms gaat de melding met enkele seconden of minuten weer weg, en kan ik gewoon één van de MTV zenders bekijken. Het gebeurt echter vaker dat het kanaal helemaal niet wordt getoond.

Oplossing voor even is dan de CAM uit het CI slot te trekken, en er weer in te duwen. Ik kan dan een weer een paar keer heen en weer zappen tussen die MTV zenders, en dan begint het gedoe weer opnieuw.

Ik toen nieuwe software ingeladen op de CAM (Softwareversie: CANALDIGITAAL 1.09.003(1.09.01.00) - Firmware: 1.03.05 - Download ID: 8 ), want die zou de stabiliteit vergroten. De MTV zenders deden het toen prima, geen probleem. Alleen toen vertoonden een paar Nederlandse zenders (SBS6, Veronica, Nat Geo) dezelfde verschijnselen, soms met vastlopen van de software of ontvanger aan toe. Af en toe was een oplossing om even te schakelen naar een FTA kanaal, en daarna weer naar de betaalde zender terug te gaan. Maar dat werkt maar voor korte duur jammergenoeg.

Ik ben met de CAM terug naar de dealer gegaan, alwaar 'ie getest werd, o.a. in een officiële Canal Digitaal ontvanger. Conclusie: kapot. Ik heb een nieuwe CAM meegekregen met de vorige software versie erop, alleen deze vertoont dezelfde kuren als de eerste CAM.

Ik heb contact opgenomen met Elgato. Zij zeggen dat deze CAM volledig moet werken op deze ontvanger, en ik moest contact opnemen met Canal Digitaal, omdat zij brakke software op de CAM vermoedden. Zo gezegd, zo gedaan en Canal Digitaal gebeld. Zij geven 0,0 ondersteuning omdat ik via de computer kijk :? Ook toen ik meldde dat de dealer al een defect hadden geconstateerd en Elgato hetzelfde vermoedt, was de meneer aan de lijn niet onder de indruk |:(

Ik durf nu de software niet meer te updaten van de CAM, het laatste wat ik wil is haperende Nederlandse zenders. Ik heb dus nu Software versie 1.01.005 op de CAM

Ondervindt iemand soortgelijke problemen met deze CAM?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:38
Blaffeh schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:06:

Ik heb contact opgenomen met Elgato. Zij zeggen dat deze CAM volledig moet werken op deze ontvanger, en ik moest contact opnemen met Canal Digitaal, omdat zij brakke software op de CAM vermoedden. Zo gezegd, zo gedaan en Canal Digitaal gebeld. Zij geven 0,0 ondersteuning omdat ik via de computer kijk :? Ook toen ik meldde dat de dealer al een defect hadden geconstateerd en Elgato hetzelfde vermoedt, was de meneer aan de lijn niet onder de indruk |:(

Ondervindt iemand soortgelijke problemen met deze CAM?
Als ik Elgato was had ik hetzelfde gezegd niet hun software is brak maar die van CDS vreemd dat de Oostenrijkse kaart ook niet werkt.

En in een CI ontvanger heb ik nog nooit van iemand gelezen dat er met de nieuwe software nog problemen zijn. ;)

• Blaffeh
aart44 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:16:
[...]

Als ik Elgato was had ik hetzelfde gezegd niet hun software is brak maar die van CDS vreemd dat de Oostenrijkse kaart ook niet werkt.
Zou die Oostenrijkse kaart dezelfde kaart zijn als ik gebruik?

• aart44
Blaffeh schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:21:
[...]

Zou die Oostenrijkse kaart dezelfde kaart zijn als ik gebruik?
Oostenrijk gebruikt de Cryproworks codering dat is dus een totaal andere kaart maar die werkt ook niet.
Verder kan ik alleen maar verkoopsites vinden met Google geen echte revieuws op één na een Duits revieuw die zegt dat het een prima ding is je Elgato maar de Duitsers gebruiken in de regel geen ci modules voor de normale kanalen.

Het TV kijken op de computer gaat zonder meer nog niet plug en play er zijn nog talloze problemen en niet alleen bij je MAC.
Zeker bij gecodeerde kanalen geeft het vaak nog voldoende problemen zowel bij sateliet als de kabel en Digitenne.

• Blaffeh
Wel typisch dat het probleem zich alleen telkens bij bepaalde kanalen voordoet. Is het niet zo dat er op de MTV kanalen een andere encryptie zit?

• aart44
Blaffeh schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:26:
Wel typisch dat het probleem zich alleen telkens bij bepaalde kanalen voordoet. Is het niet zo dat er op de MTV kanalen een andere encryptie zit?
De MTV hebben vaak 3-4 coderingen er op staan omdat ze in verschillende landen in diverse pakketten zitten.
De CDS module is geschikt voor seca (mediaguard) en die moet hij coderen en doet dat ook.
Waarom het in de Eye niet goed functioneerd weet ik ook niet, misschien toch last van die andere coderingen.
In sateliet ontvangers doet hij het in het algemeen wel goed na de OTA update, voor de update klaagden ze over vastlopen en traag zappen. ;)

• Blaffeh
Nou die update zorgde er inderdaad voor de MTV zenders het weer prima deden, en de zapsnelheid is inderdaad groter geworden. Alleen het zorgde er ook voor dat hij bij bijv Veronica, SBS en National Geographic vastliep.

Zou het misschien kunnen dat die update niet goed wordt weggeschreven door mijn EyeTV? Met andere woorden, zou het nut hebben om bij de dealer die update door te laten voeren?

Verwijderd

Omdat Canal Digitaal zijn software heeft veranderd kan ik vele zenders zoals SBS6, NED 1 tm 3 niet meer ontvangen. Ik gebruik ook Eye TV 310 op een Apple G-5.

Waarschijnlijk moet ik mijn smartcard upgraden. Ik las dat je dat ook had gedaan, maar hoe doe je dat?

Alvast bedankt!

• aart44
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:28:
Omdat Canal Digitaal zijn software heeft veranderd kan ik vele zenders zoals SBS6, NED 1 tm 3 niet meer ontvangen. Ik gebruik ook Eye TV 310 op een Apple G-5.

Waarschijnlijk moet ik mijn smartcard upgraden. Ik las dat je dat ook had gedaan, maar hoe doe je dat?

Alvast bedankt!
Sinds wanneer is de software van CDS dan veranderd??
Als je smartkaart zijn maandelijkse update niet heeft gehad kun je op drie manieren een puls aanvragen per SMS,bellen of per internet.
http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=291
Je kun eerst de info van de kaart via het menu van je ontvanger opvragen de kaart hoort nu op 30-4-2008 te staan.

Verwijderd

Sinds een paar weken heb ik ook problemen met de decryptie in de combinatie Canaldigitaal, Mediaguard en EyeTV 310. Bij mij lijkt het probleem te zitten in de Mediaguardmodule, althans in de combinatie daarvan met EyeTV. De kaart in een andere module werkt wel. De combinatie van kaart en module in een andere ontvanger werkt ook gewoon.

Verwijderd

Ook ik heb problemen en heb jaren met plezier kunnen kijken. Het lijkt er op dat er in feb-maart veranderingen aan de Canaldigital software hebben plaats gevonden waar de CIM niet mee over weg kan.
Heeft iemand al een oplossing voor dit nijpende probleem?
Via CDS kom ik niet verder. Elgato verzorgt ook niet de CIM interface en het apparaat functioneert op BVN prima dus lijkt of we stuck in the middle zitten.

John

Verwijderd

Hoe upgrade je de CIM software en heeft iemand al goed resultaat?

Dank voor hopelijk positief antwoord.

John

• Blaffeh
Sorry voor mijn lang uitblijvende reactie.

Het niet meer toegankelijk zijn van enkele zenders sinds enkele weken is te wijten aan de nieuw doorgevoerde EPG van Canal Digitaal. Het is vrij simpel op te lossen door je CAM te updaten.

Ik heb door de ontvanger op BVN te zetten, mijn CAM kunnen updaten. Ook heb ik mijn CAM opgestuurd naar Elgato, en ze hebben de firmware in de EyeTV 310 daarop aangepast.

Ik kan nu alle zenders prima ontvangen, alleen soms moet de CAM even opnieuw geinitialiseerd worden bij het schakelen van SBS naar RTL. Ook daar heb ik contact over opgenomen met Elgato, en ik stuur ze binnenkort mijn CAM met abo-kaart om het probleem te fixen.

Ik zit er boven op ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Blaffeh op 27-05-2008 20:05 ]

Pagina: 1