Toon posts:

Samsung DCB-H360RS, signaal kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Anderhalf jaar met plezier gebruik gemaakt van de HD decoder.
Maar twee maanden geleden had ik plotseling geen ontvangst meer. Het menu van de decoder werkt nog wel. Ik krijg alleen geen zenders meer geïnstalleerd. (Signaalsterkte prima, maar er kunnen geen kanalen gevonden worden.) Alle standaardinstellingen teruggeladen, alle instellingen gecheckt, allemaal OK. Ik heb geen apparaten aangesloten tussen de decoder en het punt waar m’n antenne de kamer binnenkomt. Er is een directe verbinding via een 5 meter Hirschmann coax kabel. Als ik dezelfde kabel direct op mijn TV aangesluit heb ik prima ontvangst van de analoge zenders.
En vanuit de decoder lus ik het signaal door naar een FloppyDTV kaart in m'n Vista MCE PC, en daar heb ik nog steeds ene prima digitaal signaal, met een tweede @home smartcard. Dus door de HD decoder heen!

Samsung heeft me een nieuwe Decoder geleverd, nadat Selectro er 6 weken naar gekeken heeft.
Afgelopen vrijdag deze nieuwe decoder opgehaald. Deze heeft twee dagen perfect gewerkt. Maar toen ineens weer hetzelfde probleem, ineens geen ontvangst meer. Ik heb het apparaat toen teruggebracht, en in de winkel werkte hij weer wel! Weer naar huis, en daar werkte hij ook weer. Voor 8 uur, toen waren de kanalen weer weg. Dus het lijkt erop alsof het probleem op te lossen is door de decoder gedurende een uur of zo van de stroom af te halen..Dit ben ik nu aan het testen..

Iemand tips, herkent iemand deze vreemde situatie? Ik hoop dat ik het opgelost krijg, er is nog geen alternatief op de markt om via HDMI kabel te kijken, volgens mij. (Alleen een tweede FloppyDTV kaart, maar ik wil niet altijd via de MCE PC kijken).
Alvast bedankt!!