WD MyBook Essential Edition of LaCie Porsche ?

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bozza
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-04-2020
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment driftig op zoek naar een externe harde schijf van 500 GB. Aangezien ik geen troep wil kopen, probeer ik altijd goed research te doen en de beste eruit te pikken. Voor een 500 GB externe USB harde schijf was m'n oog gevallen op:

LaCie Porsche Harddrive 500GB (7200rpm, USB 2.0, 8MB)
en
Western Digital My Book Essential Edition 500 GB (7200rpm USB 2.0, 16MB)

Nu hoopte ik dat jullie mij met deze beslissing kunnen helpen. Welke van deze twee harde schijven is de beste koop? Qua prijs scheelt het niet al te veel, 99 euro voor LaCie en 105 euro voor WD. Ook zou ik graag willen weten of 16 MB cache nog van enig belang is of dat het niet zoveel uitmaakt.

Ik wil m'n externe harde schijf gebruiken voor de opslag van heel veel media en er dagelijks veel naartoe schrijven. Daarnaast wil ik de schijf gebruiken voor de backup van een heleboel documenten.

Zouden jullie mij kunnen helpen met het maken van een beslissing?

Alvast bedankt.

Groeten,

Bozza

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Ze zullen nauwelijks iets voor elkaar onder doen. Sterker nog, ze verschillen waarschijnlijk alleen in de intern gebruikte harde schijf. Hier zal iets verschil in zitten, maar erg noemenswaardig is dat niet. Nog minder wordt het verschil bij een relatief trage USB 2.0 aansluiting.
Als je veel gelijktijdige I/O hebt kan de 16MB versie een overweging zijn, maar is het puur dataopslag is 8MB meer dan voldoende. Het verschil in uiteindelijke datatransfer snelheid zal in ieder geval miniem zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Fauna op 19-12-2007 10:29 ]

• Bozza
Fauna schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:28:
Ze zullen nauwelijks iets voor elkaar onder doen. Sterker nog, ze verschillen waarschijnlijk alleen in de intern gebruikte harde schijf. Hier zal iets verschil in zitten, maar erg noemenswaardig is dat niet. Nog minder wordt het verschil bij een relatief trage USB 2.0 aansluiting.
Als je veel gelijktijdige I/O hebt kan de 16MB versie een overweging zijn, maar is het puur dataopslag is 8MB meer dan voldoende. Het verschil in uiteindelijke datatransfer snelheid zal in ieder geval miniem zijn.
Thanks voor het hele snelle antwoord. Dus ze zijn vrijwel gelijk? Zit er nog een verschil in merk qua degelijkheid? Is het ene merk beter dan het andere merk? Ik las hier op Tweakers dat de LaCie Porsche nogal warm kan worden, is dat echt een nadeel of valt dat wel mee?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22
Je zou ook kunnen overwegen om de Western Digital Mybook World Edition te kopen.
Dan kun je er eventueel nog leuke dingen mee doen om eigen software op te draaien. Zie ook dit topic:
Hacken van de Western Digital Mybook World Edition

• Bozza
MADG0BLIN schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:04:
Je zou ook kunnen overwegen om de Western Digital Mybook World Edition te kopen.
Dan kun je er eventueel nog leuke dingen mee doen om eigen software op te draaien. Zie ook dit topic:
Hacken van de Western Digital Mybook World Edition
Waar zou ik deze kunnen kopen en wat betaal je ervoor?

Ik zat trouwens nog even naar de LaCie & WD te kijken maar het is wel heel erg handig dat je de WD op z'n kant kan zetten. Neemt weinig ruimte in op deze manier. Met de LaCie kan dat volgens mij niet. Pluspuntje voor de WD vind ik. Klein minpuntje van de WD vind ik dat er geen aan-/uitknop meer op het apparaat zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Bozza op 19-12-2007 14:56 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22
In de pricewatch kan je dat vinden.

pricewatch: Western Digital My Book World 500GB
Dit is 1 model.

• Bozza
Bedankt voor je snelle reactie maar dat wordt mij wel erg duur en aangezien ik het puur voor data gebruik en backup maken van documenten vind ik de twee die ik eerder noemde meer dan prima. Toch bedankt voor de moeite!

• Bozza
Ik zat nog even naar zo'n E-SATA harde schijf te kijken. Ik kwam uit op de volgende:

Western Digital MyBook Premium ES (Retail, Zwart, G1SU5000E)
http://www.alternate.nl/h...1061194&showTechData=true

Ik weet dat zo'n harde schijf ook via USB 2.0 aangesloten kan worden. Kan iemand mij even in beginnerstaal uitleggen wat er moet gebeuren wil je deze harde schijf aan kunnen sluiten via E-SATA? Hoor van een vriend van me dat hij 4gb in anderhalve minuut transferred naar z'n externe harde schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door Bozza op 19-12-2007 17:23 ]

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

esata is het aansluiten van je (externe) hardeschijf via een sata kabel. Alleen dan via de buitenkant (sommige moederborden hebben dit aan de buitenkant zitten ;), of je koopt een pci kaartje die deze functie heeft) Dat is (een stuk) sneller.

/zo ongeveer dan

[ Voor 25% gewijzigd door Spitie op 19-12-2007 17:30 ]

Signature

Pagina: 1