VOIP extensie uitloggen via export in OmniVista 4760

Pagina: 1
Acties:
  • 1.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30
Voor het beheer van onze VOIP centrale (Alcatel) gebruiken we de OmniVista 4760 client software.
Het uitloggen van een nummer van een toestel kan worden gedaan door in de software het mac-adres te verwijderen. Alleen dan moet ik dit op elk nummer gaan doen en bij 150 nummers wordt ik daar niet blij van.
Daarom ben ik aan het testen met het importeren en exporteren van gegevens. Als ik in de export het mac-adres verwijder en de gegevens weer importeer dan staat het mac-adres gewoon weer ingevul.

Nu weet ik dat het mogelijk is om een extensie uit te loggen door het type toestel te wijzigen in de import. Hierdoor wordt een error gegenereerd die de extensie uitlogt. Probleem is dat ik daarna het type van het toestel weer terug moet gaan zetten. Dit kan niet de bedoeling zijn naar mijn idee.

Google geeft geen antwoord en Alcatel is niet echt een ster in documentatie...

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met de OmniVista software / Alcatel centrale.

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-02 10:50
Moeten de nummers wel bewaard blijven?
Want anders kun je toch gewoon de database leeggooien?

Wat voor dbase zit er achter anders zou je misschien een update sql statement kunnen doen.

• MuddyMagical
De nummers moeten nog wel bewaard worden. We willen een zogenaamde ijskast hebben waar nummers voor 2 maanden in blijven staan voordat ze echt verwijdert worden. Dus weggooien is geen mogelijkheid.

Welke database erachter zit is niet bekend bij mij en ook niet van belang. Dit wil ik via de OmniVista software oplossen.

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-02 10:50
Ik ben niet bekend met de software, maar als je zou weten wat voor database erachter zit zou je een script kunnen schrijven. Is bij alcatel geen (goede) handleiding te vinden?

• MuddyMagical
winux schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:48:
Ik ben niet bekend met de software, maar als je zou weten wat voor database erachter zit zou je een script kunnen schrijven. Is bij alcatel geen (goede) handleiding te vinden?
Direct werken op de database is niet mogelijk. Vandaar dat ik ook vraag of er iemand ervaring heeft met de OmniVista software omdat dit de enige mogelijkheid is om dit op te lossen.
In mijn TS heb ik al aangegeven dat Alcatel geen ster is in documentatie...

• MuddyMagical
Toch even mijn eigen topic kicken.

Niemand hier ervaring met de OmniVista software of een VoIP centrale van Alcatel?

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-02 16:37
Sorry dat ik hem na deze tijd kick, maar heb je ondertussen een oplossing gevonden hiervoor.
Ben hier nl wel in geinteresseerd aangezien ik nu ook met Omnivista 4760 werk voor onze centrale.

Op dit moment verwijderen wij gewoon de nummers maar we willen ze eigenlijk ook nog een paar weken achter de hand houden.

Krijg het trouwens ook niet voor elkaar om gegevens gelijk geselecteerd te krijgen in de tree als ik een delete actie wil uitvoeren, moet die dingen altijd weer bij elkaar zoeken en dan pas kan ik deleten. Extra handelingen naar mijn inziens, zou toch makkelijker moeten kunnen.

En wat de documentatie betreft heb je helemaal gelijk, zoeken naar een speld in een hooiberg.

• MuddyMagical
Ik zie net je kick.

Wij zijn nu bezig met het exporteren en importeren van de gegevens voor een extensie, maar ik vind het nog steeds omslachtig.
Voor het uitloggen en bewaren van een nummer gaan wij anders te werk. De naam van de extensie wordt gewijzigd naar 'Uitdienst <dd-mm-yyyy>' en daarna wordt het nummer uitgelogd. (handmatig)
Dan kan je later makkelijk een lijst maken met nummers die beginnen met 'Uitdienst' en de oudste nummers verwijderen.

Verwijderd

Als je ook alcatel telefoons gebruikt kun je ze met de code *311 of #311 hun nummer laten vergeten.
Pagina: 1