[vista] wonderlijk registry probleem

Pagina: 1
Acties:

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:49
In de registrysleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID bevinden zich honderden subsleutels van het type {0000002F-0000-0000-C000-000000000046}. Deze sleutels bevatten dan weer vaak de subsleutel InprocServer32. Wanneer ik mij niet vergis gaat het hier om de DLL administratie.

Op mijn gloednieuwe Windows Vista 32bits machine doet zich het vreemde fenomeen voor dat vele tientallen van die sleutels (InprocServer32) geen eigenaar meer kennen. Ik heb de afgelopen twee weken Vista en diverse drivers & softwareproducten geinstalleerd en gedeinstalleerd.

Nu is dit verschijnsel op dit moment nog geen groot probleem want ik ben sowieso van plan de machine nog een keer helemaal schoon te installeren, maar ben wel bezorgd over dit fenomeen. Het zorgt er namelijk voor dat sommige softwareproducten niet meer geinstalleerd kunnen worden vanwege het niet kunnen lezen/schrijven van genoemde sleutels. De enige oplossing lijkt te zijn om sleutel voor sleutel het eigenaarschap en de rechten te zetten.

Ik heb aardig gezocht, maar nog nergens dit fenomeen beschreven gezien. Kent iemand het? Zo ja is er een idee van de oorzaak, danwel een eenvoudiger manier om het op te lossen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

'k Heb hetzelfde eens meegemaakt onder XP; werd veroorzaakt door Adobe Reader die de inheritance op HKLM/Software/Classes/CLSID verneukt had.
Je moet 't in ieder geval niet proberen op te lossen door die key z'n properties naar beneden te propageren, want dan is je Windows installatie volledig om zeep (kan ik uit eigen ervaring meedelen :( )

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 09:09

Jake Bullet

Wise Scripter

Je kan de CLSID key nemen en daarmee de boel replacen. Normaal gesproken staan de rechten voor al deze keys hetzelfde. Je kan ook kijken in Hkey_Classes_Root, welke een combinatie is van HKEY_Current_User\software\classes en de classes in Local_Machine, met de currentuser als leading.

[ Voor 26% gewijzigd door Jake Bullet op 19-12-2007 11:42 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

delpit schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:18:
Het zorgt er namelijk voor dat sommige softwareproducten niet meer geinstalleerd kunnen worden vanwege het niet kunnen lezen/schrijven van genoemde sleutels. De enige oplossing lijkt te zijn om sleutel voor sleutel het eigenaarschap en de rechten te zetten.

Ik heb aardig gezocht, maar nog nergens dit fenomeen beschreven gezien. Kent iemand het? Zo ja is er een idee van de oorzaak, danwel een eenvoudiger manier om het op te lossen?
Je zou kunnen overwegen om de default security templates met secedit te importeren zodat ook de rechten op je registry keys weer naar de standaard af-install waarden worden gezet.

How to reset security settings back to the defaults

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device