Best buy guide voor laptops?

Pagina: 1
Acties:

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 16:18
Is het niet zinning om nu de laptop steeds populairder wordt onder de thuisgebruikers om hier ook een best buy guide voor te maken.
Voor de dektops ben ik nog redelijk op de hoogte van de hardware maar ik zie voor laptop hardware ondertussen de bomen door het bos niet meer qua processor, videokaart en geluidskaart en wat nog meer...

Rubrieken:
Basis/medium/highend(gaming), evt een rubriek Bussiness laptop voor de tweakers onder ons werkzaam in MKB, workstation is wellicht niet handig omdat een laptop hier waarschijnlijk niet geschikt voor is.

De opzet zal waarschijnlijk iets anders zijn aangezien je een laptop niet samen kan stellen maar je zou kunnen denken aan X proc's en video voor basis, Y proc's en video voor medium en Z proc's en video voor highend met nautturlijk de nodige uitleg en onderbowing maar dat komt wel goed bij tweakers :)
Daarbij dan nog een aantal suggesties van typen taptops van verschillende merken (natuurlijk die voor de periode het best in de buurt komen) e bent helemaal compleet.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart

Oscar Mopperkont in "Voor uitzoeken notebook kun je niet meer..."

Alvast wat leesvoer.

Laptops zijn heel slecht tot helemaal niet zelf samen te stellen. Daarmee zit je meteen vast aan voorgeconfigureerde apparaten en dat valt op zich al buiten het bestek van de BBG. Daarnaast valt een processor/videokaart/moederbord/... te beoordelen door benchmarks en ervaringen te lezen. Voor laptops zouden we, om een onderbouwde keuze te kunnen geven, héél erg veel modellen zelf moeten gaan testen om het enigszins verantwoord te kunnen doen, en dat is vooralsnog niet haalbaar.

Een laptop is immers ook zoveel meer dan wat losse componenten in een doosje. Stevigheid, bouwkwaliteit, warmteontwikkeling, accuduur, ... er is veel meer van invloed dan louter de specs.

Toevallig zijn we net wel bezig met het reviewen van wat gamelaptops en ik sluit niet uit dat we in de toekomst ook andere laptops gaan reviewen, met specifieke doelgroepen, maar opname in de BBG zie ik echt niet zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Yoeri op 19-12-2007 08:56 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten