Toon posts:

Apache redirect

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een shared hosting account waarmee ik het volgende wil bewerkstellingen:

hoofddomein.com met in de root index.php
met daaronder subdomein.hoofddomein.com

Wat ik wil is dat als men subdomein.hoofddomein.com intikt deze wordt geredirect naar de index.php in het hoofddomein. Dit lukt met .htaccess, maar in de adresbalk van de browser zie je dan ook hoofddomein.com, en het script ziet niet dat je van subdomein.hoofddomein.com komt.

Ik wil dus subdomein.hoofddomein.com redirecten naar index.php in het hoofddomein, waarbij subdomein.hoofddomein.com in de adresbalk blijft staan en het script ziet dat subdomein.hoofddomein.com benaderd is door de gebruiker.

Het is voor een multisite CMS oplossing, waarbij één core meerdere sites kan "bedienen" en usertabellen etc. geshared kunnen worden.

Is dit überhaupt wel mogelijk en zo ja, hoe?

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:30
Redirect met behulp van <meta http-equiv="refresh" content="1; url="hoofddomein.com/index.php?redirect=blaat">

Daarna leest je script $_GET['redirect'] uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Pavla op 19-12-2007 08:20 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik denk dat dat met mod_rewrite wel kan. Helaas heb ik daar *GEEN* kaas van gegeten, maar je zal niet de enige zijn met deze vraag :+

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14

Sebazzz

3dp

Pavla schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:19:
Redirect met behulp van <meta http-equiv="refresh" content="1; url="hoofddomein.com/index.php?redirect=blaat">

Daarna leest je script $_GET['redirect'] uit.
Ja, lekker de cliënt vertrouwen, heel slim 8)7
Wat je ook doet, never nooit never de cliënt vertrouwen...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik ook nog even vermelden dat index.php via $_SERVER[ 'HTTP_HOST' ] detecteert welke site wordt aangeroepen. In de HTTP_HOST moet dus subdomein.hoofddomein.com staan.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Als je provider dit ondersteunt kun je in de Apache configuratie van het hoofddomein de volgende regel opnemen:
ServerAlias *.hoofddomein.nl

Alle subdomeinen komen dan op het hoofddomein uit. In de index.php kun je dan inderdaad de opgevraagde (sub)domeinnaam achterhalen. De vraag is dus alleen of je provider dit voor je wil doen. In bijvoorbeeld Plesk kan dit dmv een vhost.conf bestand.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

En anders is het misschien handig, om gewoon de map waar de code in staat onderwater door te laten verwijzen naar een en de zelfde map.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aan de webhost gevraagd en die sprak over domain wildcarding. Ze zouden dit aanzetten voor me. Ben benieuwd of het nu doet wat ik wil.

Bedankt iedereen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even melden dat dit precies doet wat ik wilde.

Bedankt!
Pagina: 1