Toon posts:

Pci-e link width staat op 1x

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
*ik maak deze topic even voor een vriend van me en zal me best doen zo compleet mogelijk te zijn*

Zoals de titel zegt heeft mijn vriend een probleem met zijn link widt van zijn grafische kaart, max supported is echter gewoon 16x en huidig is 1x

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/6720/woieieuv2.jpg

de vraag is nu hoe kunnen we dit weer op 16x krijgen? want op 1x heb je natuurlijk niet veel aan zo'n grafisch wonder ;)

overige info over het systeem:
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/7476/woeoei2mg5.png
verder staan in de bios de Pci-e op 100 en de pci synch mode gewoon op 33.33 (deze heb ik hem even laten checken aangezien ik dat wel vaker hier heb gelezen dat het een oorzaak kan zijn)
en systeem is gewoon stabiel geOC'd
(verdere info die nodig is even vragen maar dit lijkt me toerijkend ;))

Verwijderd

en is de performance echt bagger? anders kan dit gewoon bugje zijn ij cpu-z...

Verwijderd

Topicstarter
ja performance is zeer bagger
*niet zichtbaar maar dit is 3dmark06*
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/2381/pawndfw4.jpg

zelfs mijn oude x1600 deed hoger dan 1000tjes op de sm2.0/3.0 tests :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 00:15 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:32

Thandor

SilverStreak

Zijn de chipset drivers wel geïnstalleerd?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
dat gaan we morgen even checken, ookal durf ik te wedden dat die pinda ze gewoon vergeten is of er gewoon niet van afwist :P

thnx voor de suggestie dus

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb dit alleen maar als ik hem te ver overclock anders heb ik nergens last van.
Draai hem maar eens op standaard settings.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Las ik niet laatst een truuk om je PCI-E op 101Mz te zetten? Dat zou de link width dan weer op x16 zetten.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik had laatst inderdaad al uit een ander topic gevist dat je de pci-e snelheid moest verhogen, tussen 100 en 105 gebeurde er niets, maar ik geloof dat hij nu op 107mhz staat en gaat het ineens wel. Erg raar, ik had, behalve met rivatuner dan, de laatste weken niet met het systeem lopen spelen en ineens van de ene op de andere dag wilde Crysis niet meer lopen. Toen bleek dus dat de link width op 1x stond... :(

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
Probeer eens handmatig de laagste opties voor voltage FSB/SB/MCH en dus geen "auto" settings.

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:49
Heel belangrijk is om te controleren of de kaart er uberhaubt wel goed inzit.
Als hij alleen met het voorste stukje in het pcie slot zit dan heb je ten alle tijden link width 1x.
Dus kijken of de kaart er goed inzit.

Het is mij ook een keer overkomen xD
Gelukkig kwam ik er naar 5 minuten al achter.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is "miraculeus" opgelost, wat het probleem was weten wij nog steeds niet maar de performance is weder teruggekeerd en de link width is weer 16x als vanouds

wij danken u evengoed voor de suggesties en de hulp

Verwijderd

Ik heb hetzelfde wel eens met mijn P5B als ik in de BIOS aan het kloten ben geweest. Even een keer de FSB snelheid verlagen en daarna weer terug zetten werkt bij mij.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:08:
*ik maak deze topic even voor een vriend van me en zal me best doen zo compleet mogelijk te zijn*
[...]
(verdere info die nodig is even vragen maar dit lijkt me toerijkend ;))
Dan vind ik het wel straf dat je nergens vermeld wat voor grafische kaart er in steekt :o, je zegt dat hij 'bagger' presteerd tov je X1600 en je geeft 3Dmark06 scores maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Ik weet nu niet hoezeer die informatie nog relevant is nu dit opgelost is en het niet echt aan de grafische kaart lag, maar het zou toch de combinatie van je mobo en je gpu kunnen zijn, en dan geeft het natuurlijk wel wat extra naar toekomstige zoek-query's

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
MHC of Northbridge voltage verhogen zou het moeten doen

Verwijderd

Topicstarter
7900GTO.. en omigod das inderdaad een beetje dom dat ik nergens vermelde wat voor kaart het was :P overigens heb ik die X1600 al lang niet meer omdat ik al een paar maanden ben overgestapt naar nvidia omdat ik die bagger coolers van asus niet meer kon aanhoren (voor mij alleen nog maar dual slot coolers nog)

en MHC staat voor ? :P

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 19:13 ]

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Ik denk dat hij IHC bedoeld. Maar wat bij mij als enige werkte was de NB Vcore op 1.45 zetten en de SB Vcore op 1.5 zetten. Hierna was bij mij het probleem opgelost. Het andere wat ook schijnt te werken ( zelf niet geprobeerd ) is om de PCI Express Frequency tussen de 100 en de 110 te zetten, maar ik zou het eerst proberen met de voltages die ik je gegeven heb.

Edit: zie net dat 't al opgelost was. Maarja de oplossing die ik gegeven heb zou moeten werken als je het probleem nog een keer kijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door jgxworker op 23-12-2007 21:02 ]

Trust me, never trust trust.

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-03 10:42
Heb ook dat probleem gehad met 7900gto.. mssgn zijn het gewoon de kaarten die af en toe kuren vertonen en dus de link width terug zetten naar x1 ;)

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Nah. Het is een bekende bug in de P965 chipsets ;). En het komt voornamelijk voor bij de P5B Deluxe.

Trust me, never trust trust.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
jgxworker schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:21:
Nah. Het is een bekende bug in de P965 chipsets ;). En het komt voornamelijk voor bij de P5B Deluxe.
Idd.

Gewoon even searchen dus.

Tevens durf ik te wedden dat het probleem weg is als je die overclock ook weghaalt :>
Pagina: 1