Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Informatie ingehouden door selectiebureau

Pagina: 1
Acties:

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 10:59
Ik ben reeds door een selectiebureau benadered en deze hebben mij een offerte gemaakt.
Ik ben op gesprek geweest bij het bedrijf en deze hebben tijdens mijn solicitatiegesprek gemeld "het salaris was al bekend" waarop ik ja antwoorde.
Ik heb toen de voorbeeldcontract opgestuurd gekregen waarop ik de selectiebureau gemeld heb dat de salaris incorrect was. Deze hebben me via email bevestigt wat de correcte salaris was en dat ik me moest melden bij HR bij eerste werkdag voor contract.
Ik heb dit toen gedaan en mijn salaris klopde nog steeds niet. De HR afdeling heeft me toen gemeld dat ik de 12 atv dagen moest inleveren voor de besproken salaris met selectiebureau.
Ik heb nu nog mijn contract nog niet getekend aangezien ik dit eigenlijk niet wil doen.
Nu mijn vraag is , kan ik als ik mijn contract niet teken(2dagen wel gewerkt) wel terug vallen op mijn WW uitkering?

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:45

JaQ

PortoNL schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:52:
Ik ben reeds door een selectiebureau benadered en deze hebben mij een offerte gemaakt.
Ik ben op gesprek geweest bij het bedrijf en deze hebben tijdens mijn solicitatiegesprek gemeld "het salaris was al bekend" waarop ik ja antwoorde.
Ik heb toen de voorbeeldcontract opgestuurd gekregen waarop ik de selectiebureau gemeld heb dat de salaris incorrect was. Deze hebben me via email bevestigt wat de correcte salaris was en dat ik me moest melden bij HR bij eerste werkdag voor contract.
Ik heb dit toen gedaan en mijn salaris klopde nog steeds niet. De HR afdeling heeft me toen gemeld dat ik de 12 atv dagen moest inleveren voor de besproken salaris met selectiebureau.
Ik heb nu nog mijn contract nog niet getekend aangezien ik dit eigenlijk niet wil doen.
Nu mijn vraag is , kan ik als ik mijn contract niet teken(2dagen wel gewerkt) wel terug vallen op mijn WW uitkering?
maar je bent wel gaan werken zonder een contract? mmm... dat laatste kan wel eens vervelend worden...

iig lijkt mij dat je een contract afsluit met het bedrijf. Het selectiebureau staat hier verder buiten lijkt mij.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bel morgen eens met het CWI en het UWV, en leg je vraag daar neer.

Je hebt sowieso een opzegtermijn, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken.

Ik ga er van uit dat je de offerte van het bureau kan voorleggen bij je huidige werkgever, en zeggen dat je enkel onder die voorwaarden gaat werken.

Wat me overigens wel direct opvalt is dat er geen enkele zin in goed nederlands is geschreven.... Vreselijk gewoon..

Ey!! Macarena \o/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
niet begrepen

[ Voor 92% gewijzigd door Guardian Angel op 19-12-2007 08:06 ]

ARME AOW’er

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Terugvallen in de WW lijkt me niet want je kan werken en je hebt werk, iets zegt mij dat je niet erg goed hebt opgelet tijdens de gesprekken en te goed gelovig bent geweest. Anders gezegt je bent gewoon een oor aangenaaid door zo'n lief en onschuldig ogende HR dame/ selectie bureau. Trek je lering hieruit en ga het gevecht aan, laat je niet misleiden door vriendelijke dames. Succes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tja terugvallen op de WW lijkt mij zowiezo de slechtste optie. Je kan beter gewoon de baan aannemen en er over praten. Als je er niet uit komt kan je altijd nog op zoek naar een andere baan. Het solliciteerd een stuk makkelijker vanuit een baan dan dat je in de WW zit.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik denk van niet. In de WW kom je afaik alleen wanneer je onvrijwillig je baan verliest. In dit geval lijkt het me dat je er voor "kiest" om het contract niet te tekenen.

Het volgende vind ik raar:
Deze hebben me via email bevestigt wat de correcte salaris was en dat ik me moest melden bij HR bij eerste werkdag voor contract.
Eigenlijk had je direct contact op moeten nemen met je nieuwe werkgever. Niets is zeker voordat het contract getekend is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het selectiebureau handelde in opdracht van jou huidige werkgever, dus jou werkgever is er aan gebonden om jou het goede salaris te geven. Jou werkgever vecht het maar uit met de selectiebureau. Jij hebt zwart op wit (van het selectiebureau) wat jou salaris is. Gewoon hard spelen. Ga je er dan uit, kun je terug vallen op de WW. Neem je zelf ontslag niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RaZ schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:31:
Wat me overigens wel direct opvalt is dat er geen enkele zin in goed nederlands is geschreven.... Vreselijk gewoon..
Gezien zijn naam in z'n profiel en z'n zinsopbouw in z'n posts gok ik dat Nederlands niet zijn moedertaal is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2007 19:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1