Toon posts:

[Vista/XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie":
Ik gebruik al lange tijd Vista, maar helaas moest ik terug naar XP vanwege problemen. Ik heb 2 schijven (2x250gb), op een stond vista en op de ander stond massa-opslag. Nu was het wel zo dat ik altijd de keuze kreeg voordat ik opstartte: Windows Vista of"Oudere versie van Windows" hier trok ik mij niets van aan, naar mijn weet stond er geen andere OS op (als ik er op klikte gebeurde er niets en moest ik rebooten).
Ik gooi mijn massa-opslag schijf leeg, formateer hem en windows XP erop zonder problemen. Maar wat schetst mijn verbazing!! Als ik nu opstart kan ik alleen maar kiezen tussen Windows XP Professional (deze had ik geinstalleerd) of Windows XP Home!!!, geen vista meer!! Ik weet ook echt niet waar die XP Home vandaan komt:(. Hebben jullie enig idee?

Vista doet zelfs pijn nadat je een andere OS hebt geïnstalleerd.

Sorry voor gebrekkig getyp, maar ik zit nu op laptop waar wél nog inet op zit.

EDIT: Sorry voor verkeerde titel, hoe krijg je die ge-edit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 23:16 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:15:
EDIT: Sorry voor verkeerde titel, hoe krijg je die ge-edit?
Niet.... gebruik daarvoor de TR knop links bovenaan.

Je bent niet de eerste noch de laatste met dit of een soortgelijk probleem.

BCDEDIT starten of http://www.pronetworks.org/vistabootpro/ eens bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 18-12-2007 23:34 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik bcdedit niet aan de praat krijg,hij opent niet als ik vanuit winxp in vista(sys32) zit te kijken:(. En ik heb geen inet,dus moet morgen dan maar moeilijk gaan doen met dvd's branden (nog steeds geen usbstick, argh!).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat betekent dat je dan weer een repair kan doen met je Vista DVD in dit geval.

Als je op een later tijdstip een OS gaat installeren wat 'ouder' is, heeft dat natuurlijk geen weet van een nieuwere Windows versie en kan deze niet meenemen in z'n bootconfig.
Dat wordt toch wel verondersteld bekend te zijn, eerlijk gezegd..

In ieder geval: [search=Vista XP dualboot repareren] moet je dan wel op het goede pad brengen, en dat je vanuit XP bcdedit niet kan starten lijkt me ook wel logisch..

Ik ga je topictitel niet veranderen, maar sluit dit topic omdat dit iets is wat je met iets meer inzet wel kan oplossen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.