Ik heb hier thuis een aantal pc's (een MacBook en twee Windows XP PC's; allemaal up to date). Een van de twee (PC 1) gebruik ik om wat mixen en andere grote files op de dumpen, die ik vervolgens afspeel via het netwerk (op PC2 en mijn mac). Nou komt het vaak voor dat mijn zusje, die hoofdzakelijk achter PC 1 zit, deze PC 1 uitzet en zo het 'streamen' via het netwerk op PC 2 of het downloaden naar PC 1 onderbreekt. Dit is behoorlijk irritant, aangezien Windows XP op PC 1 dit zonder waarschuwing laat gebeuren.
Weet een van jullie toevallig of het mogelijk is om ergens in Windows XP in te stellen dat hij een waarschuwing geeft dat er iemand 'verbonden' is met de pc (en iets op de harde schijf aan het lezen/schrijven is) als je de pc gaat afsluiten. Of is er een programmatje die hiervoor kan zorgen of een andere manier? Dat zou mij een hoop irritatie (jegens mijn zusje
) schelen.
Weet een van jullie toevallig of het mogelijk is om ergens in Windows XP in te stellen dat hij een waarschuwing geeft dat er iemand 'verbonden' is met de pc (en iets op de harde schijf aan het lezen/schrijven is) als je de pc gaat afsluiten. Of is er een programmatje die hiervoor kan zorgen of een andere manier? Dat zou mij een hoop irritatie (jegens mijn zusje