bSMTP instellingen voor Exchange 2000?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Weet iemand hoe je Exchange 2000 zodanig instelt zodat ie goed werkt met bSMTP (van XS4ALL in dit geval). Mail die van buitenaf wordt verstuurd naar mijn server krijgen een NonDeliveryReport met als error:
550 Unable to relay for <emailadres>

Maar het emailadres valt juist binnen mijn domein. Iets met routing of SMTP relaying gaat dus schijnbaar verkeerd.

Ik had altijd Exchange 5.5 zonder problemen draaien, maar Exchange 2000 is toch wel andere koek (om maar eens over een Virtual SMTP server te spreken) :?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://213.133.35.105/downloads/exchange.gif

hmm.. moet je iets meer vertellen over je exchange. Hier werkt alles als een zonnetje.. Alle Exchange services werken behalve de smpt connector?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je een internetmail service (smtp connector) hebt aangemaakt voor dat domein?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 22:43
Heeft niet iemand toevallig alles op een rij staan hoe je die exchange 2000 kunt inrichten voor bMSTP van het xs4all adsl basic abo..

MVG

Verwijderd

schop

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

auw!!! :'(

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Weet iemand hoe je Exchange 2000 zodanig instelt zodat ie goed werkt met bSMTP (van XS4ALL in dit geval). Mail die van buitenaf wordt verstuurd naar mijn server krijgen een NonDeliveryReport met als error:
550 Unable to relay for <emailadres>

Maar het emailadres valt juist binnen mijn domein. Iets met routing of SMTP relaying gaat dus schijnbaar verkeerd.

Ik had altijd Exchange 5.5 zonder problemen draaien, maar Exchange 2000 is toch wel andere koek (om maar eens over een Virtual SMTP server te spreken) :?
De bSMTP van xs4all is geen batch SMTP, maar gewoon een goor truukje met MX records. Vereist verder dus geen instellingen. Gezien de foutmelding is de mailserver niet geconfigged om mail voor dat domein af te handelen.

Verwijderd

k een beetje oud maar ik heb hier hetzelfde probleem...

wie kan de juiste instellingen geven voor de bSMTP van XS4ALL? Ik heb et best wel nodig namelijk

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Op vrijdag 23 november 2001 16:03 schreef Blue Thunder het volgende:
k een beetje oud maar ik heb hier hetzelfde probleem...

wie kan de juiste instellingen geven voor de bSMTP van XS4ALL? Ik heb et best wel nodig namelijk
Misschien ff de help pagina's lezen van XS4ALL ??

http://www.xs4all.nl/helpdesk/algemeen/faq/bsmtp_faq.html

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 14:06 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Misschien ff de help pagina's lezen van XS4ALL ??

http://www.xs4all.nl/helpdesk/algemeen/faq/bsmtp_faq.html
DUH :?

Al gedaan.. maakt geen fuck uit want ik heb et probleem voor een 2000 exchange....

Ik wil graag de instellingen daarvan weten, als ik 5.5 had was het geen probleem geweest want die instellingen staan daarop.. Kan merken dat je waarschijnlijk nog niet aan exchange 2000 geroken heb... (wist je al dat het bestond?)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blue Thunder ; een beetje aardiger omgaan met elkaar is geen overbodige luxe.
Besef wel dat *jij* hier een oud topic omhoog kicked.
Vervolgens word je nog geholpen ook en begin je de replyer af te katten.
Niet aardig en netjes.
Verder lijkt het me zo dat je er bst uit zok moeten komen met de link die opgegeven is.

Lees ook eens de laatste tip uit de bSMTP FAQ van Xs4all:
17. Mijn vraag staat er niet bij, wat nu?

Neem contact op met de helpdesk van XS4ALL of met de leverancier van de mailserversoftware.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 21:16 schreef Koffie het volgende:
Blue Thunder ; een beetje aardiger omgaan met elkaar is geen overbodige luxe.
Besef wel dat *jij* hier een oud topic omhoog kicked.
Vervolgens word je nog geholpen ook en begin je de replyer af te katten.
Niet aardig en netjes.
Verder lijkt het me zo dat je er bst uit zok moeten komen met de link die opgegeven is.

Lees ook eens de laatste tip uit de bSMTP FAQ van Xs4all:
[..]
waar word ik geholpen dan?

het laatste is wel geinig... 1 nadeel, morgen moet ik een antwoord hebben en als ik vrijdag contact opgenomen had met xs4all (kreeg pas om 5 uur te horen dat daar probs zijn), denk je echt dat xs4all voor maandag 9 uur (zo laat moet ik er zijn) dat ze dan al gereageerd hebben?

Verder zeggen ze ook dat ze servers eigenlijk verder niet ondersteunen en dat ik/we blij mogen zijn dat er sowieso iets aan instellingen op de page staan.

Over het feit dat ik wat aardiger moet zijn enzo kan ik ook wel iets op zeggen.. Ik krijg een antwoord in de trant van RTFM. Ben ik niet blij mee, als ik dat wil had ik hier niet gepost. Vandaar mijn sarcasme

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op maandag 26 november 2001 00:48 schreef Blue Thunder het volgende:
waar word ik geholpen dan?
Er was een reply met een link naar de FAQ van Xs4all. Het hoeft niet perse *jouw* oplossing te zijn, maar ik vind het toch wel een goede , behulpzame tip.
het laatste is wel geinig... 1 nadeel, morgen moet ik een antwoord hebben en als ik vrijdag contact opgenomen had met xs4all (kreeg pas om 5 uur te horen dat daar probs zijn), denk je echt dat xs4all voor maandag 9 uur (zo laat moet ik er zijn) dat ze dan al gereageerd hebben?

Verder zeggen ze ook dat ze servers eigenlijk verder niet ondersteunen en dat ik/we blij mogen zijn dat er sowieso iets aan instellingen op de page staan.
Dat heb je er niet bij gezegd.
GoT (ANS) is er om jou te helpen en om te discusseren.
Iedereen wil elkaar graag te woord staan, respecteer dan ook iedereen zijn antwoord, ook al is dat niet wat je wilt horen.
Misschien hebben ze bij Xs4all ook wel telefoon ?
Over het feit dat ik wat aardiger moet zijn enzo kan ik ook wel iets op zeggen.. Ik krijg een antwoord in de trant van RTFM. Ben ik niet blij mee, als ik dat wil had ik hier niet gepost. Vandaar mijn sarcasme
Zo RTFM was dat niet, er werd je zelfs verteld *waar* de 'M' te vinden was.

Mijn tip, kijk of je met de gegeven instellingen het ook red voor Exchange2K (iemand die een hanedleiding voor NT4 vind, zal er met diezelfde handleiding er ook wel uit komen als het ineens W2K is).
En anders probeer je Xs4all te bellen/mailen.

[sub] * Koffie heeft verder geen Exchange ervaring dus kan je niet verder helpen. Zorry [/sub]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ok, als het verkeerd gevallen is allemaal... sorry.

Het probleem is inmiddels opgelost. De inbound mail werd niet naar de clients geschopt. Mijn collega (die iets meer verstand heeft en ook even wat meer tijd had) heeft het opgelost.

Iemand de redelijk ervaren is met 5.5 schrikt zich echter helemaal de tering op het moment dat exchange 2k geinstalleerd is. Ik heb zelf redelijk wat ervaring met 5.5 dus ik dacht dat het ook eitje zou zijn. Niets is minder waar, alles staat ergens anders en wordt ook anders genoemd

XS4ALL heb ik gebeld maar die hebben totaaal geen ervaring met exchange 2k. Vind ik eik ook niet gek aangezien ze geen microsoft producten verkopen.

Volgende keer zal ik iets subtieler te werk gaan ;)

thnx anyway
Pagina: 1